ESP off!

2007.06.16. 07:58

Hinné, hogy fél másodperccel hamarabb van százon, mint a Corsa? - Vectra OPC

Hát igen, a nagy meglepetés. Ahogy annak idején a sima, 250 lóerős négyajtóst főszerkesztőnk felkonferálta: a világ legunalmasabb autója . Mára 280 lóerővel, 355 newtonméterrel, kézi váltóval 6,7 másodperc alatt százra. És néhány különc kivételével, akik az efféle egyezményekre tesznek, a presztízsmárkák csúcsmodelljeihez hasonlóan 250 km/órás végsebességgel.

Szeretem ezt a 2,8-as V6-os turbót. Teljesen más vezetni, mint a négyhengereseket. Úgy tol alul is, mint egy hattengelyes dízelmozdony . Kellett is a mélyről jövő nyomaték, mivel szegény tesztjárműben már nem volt kettes, mire megkaptam. Durva váltások? Nem erre méretezett szerkezet? Valószínűleg a kettő együtt okozta, hogy hármasból képtelenség volt visszatenni egyet. Választhattam volna, hogy indulástól leintésig kettesben teszem meg a 15 km-t, de ez nemcsak rosszul hangzik, felesleges is.

Ugyanis szépen húzta ki a kanyarokból kétezres fordulatról, nem is kellett másra figyelni, csak el ne tolja az orrát. 270 centis tengelytávval nem is csoda. Egyenesen persze ez is szeret menni. Négyezer felett érezhetően akarja a felkapcsolást, semmivel nem húz jobban, mint 2500-nál. A kanyarokat és a lassító bójákat illik óvatosabban megközelíteni vele, mint a könnyen korrigálható Corsával. Csóválja a farát, nem érti, miért lassítunk ily hirtelen, amikor már olyan jó gyorsan mentünk. A gumik is ez alatt sírnak a leghangosabban, a rázóköveket is ezzel találtam meg a legkönnyebben.

Azért persze ezt választanám, noha a Corsa nagyságrenddel jobb ide a versenypályára. De a dübörgés nekem kellemesebb, mint az esztelen visítás. Ára? 10,2 millió. Bagatell.

Félkész összefoglalás

Opel

A Zafirához hasonlóan az Astra OPC is kétliteres, 240 LE-s. Sajnos a túlméretezett újságírócsoportban háromszor mehettem a számos Corsa egyikével, míg az Astrából csak egy volt, mindig becsatolt sofőrrel, mire odaértem. Kár. Igaz, a sima turbót kipróbáltam, ami egy jó erős túraautónak megfelel a 180 lóerejével, de itt a kövér Zafira is csúnyán otthagyta volna. Sebaj, mindből kaphatunk tesztautót, majd akkor beszámolunk a nagyobbik háromajtósról. Addig búcsúzóul: a Corsa OPC gyilkosan jó. Benzin- és gumigyilkosan. Ha igazak a hírek, és drasztikusan csökkenteni kell a károsanyag-kibocsátást, a tömegautó-gyártók valószínűleg az ilyen kis szörnyetegekről mondanak le legkönnyebben. Addig próbálja ki, amíg lehet.