Egyetlen Cadillac

2002.04.19. 08:15
Azt mondják, az oroszoknak nincs pénzük ötezer dollárnál drágább kocsi vásárlására. Az igazi probléma ott van, hogy sokaknak, főként akiknek megvan az említett ötös, többnyire nem az orosz kocsi kell.
 
   
   

Az orosz gazdasági csoda szele jól érződik az újautó piacon. A külföldi kocsik eladásainak ilyen mértékű felfutása azonban nagy meglepetést keltett. Miként az is, hogy a több százezres orosz autóeladások mellett utóbbiak még mindig csak a tízezres nagyságrendnél járnak. Ha azonban a dolgok úgy mennek tovább, mint tavaly, minden külföldi hatalmas piaci fejlesztésbe kezdhet. Több gyártó már készíti a terepet.

A VW csoport közel 18 ezres eladásról számolt be, az autók közel fele ugyan Skoda volt, de több mint hétezer a VW emblémát viselte, az Audi karikái pedig 2 és fél ezer orosz piacon eladott új autón díszelegtek. Az Európában visszaesésről panaszkodó Ford modelljeire szabályosan ráhajtottak az oroszok, a hírekben nincs, hogy miért, de a 4200 darabot meghaladó eladás a 2000. évinek mintegy megháromszorozódása.

 
   
 

A Renault 5600 feletti eladási adata dicséri a franciákat, a nagy ugrást azonban - ott is - a Peugeot oroszlánja hajtotta végre: a tavaly előtti bő 1400 darabos eladásból a múlt évben 4200 fölötti lett. Érdekes, hogy a Mitsubishitől 6 ezer kocsit vettek, miközben a Toyotától 2300-at, s a Nissanból is majdnem 5300 fogyott.

Az orosz piacon már nem lehet szép számmal eladni új amerikai autót. A GM helyi szervezetének jelentése szerint egyetlen Cadillac-re akadt vevő, máskülönben a márkacsalád autóiból(beleértve az Opelt is) 2100 fölötti eladást jegyeztek fel, holott 2000-ben még ezer alatt volt a szám. Mindennel együtt a külföldi kocsik közül a Skodák mellett a Clio Symbol-ja (ott így hívják a Thaliát) lett a sláger, ebből 3360 darab talált gazdára.