Volt néhány világújdonság

2000.10.09. 10:25

Meglehetősen kevés személyautó gyártó jelent meg. Az idén 13. alkalommal "Előtérben a háttér" mottóval megrendezett kiállításon a háttériparé lett a főszerep. Beszállítók, tuningcégek, kiegészítőket gyártók és forgalmazók, haszongépjárművek és az autótechnikával foglalkozó cégek képviseltették magukat.

Vasárnap zárt az Automobil 2000 - Autótechnikai Nemzetközi Járműipari Szakkiállítás. A kiállítók szétválasztották az autókat bemutató Autószalont és a járműipari szakkiállítást, és kétévenként, felváltva rendezik.

Fontosnak találták jelenlétet azok a cégek, melyek új típust dobnak piacra az év hátralevő részében, és a vásárváros legnagyobb, ,,A" pavilonjában azért felbukkant néhány igazi világújdonság.

 
   

Fordék ízlésesen kialakított standjukon figyelemfelkeltésként egy Focus rally-verziót tettek közszemlére, de látható volt a Focus lépcsős hátú polgári változata is.



 
   

Újdonságképpen a Ford mindjárt két vadonatúj típussal szerepelt, párizsi bemutatója után először Magyarországon itt bukkant fel az új Mondeo, és kirukkoltak egy vadonatúj Galaxy nevű egyterűvel.

 
   

Az év végén forgalomba kerülő Mondeo 15 centiméterrel hosszabb elődjénél. Egyelőre nem sok mindent lehet tudni a hazai motorkínálatról, de a Ford képviselője szerint az új modell magasabb szintű alapfelszereltséggel kerül forgalomba, így valószínűleg drágább is lesz, mint elődje. Értesüléseink szerint újdonság lesz a magyar piacon is biztosított 12 év átrozsdásodás elleni garancia, és a 20000 kilométerenkénti szervizciklus. ( Mondeo teszt)

 
   

Erősen nyomult a Peugeot is. Itt volt egy 306 rally és az apró fazonigazításon átesett Coupe 2001-es változata, amelyet ezentúl új motor hajt: egy 3 literes V6-os.






 
   

De az igazi nagy durranás a szeptember 12-óta hazánkban is forgalmazott Peugeot 607 limuzin volt. A síppal és dobbal bevezetett csúcsmodell csak 8 milliméterrel rövidebb az AUDI A8-nál, az AUDI A6, BMW 5-ös széria és a VW Passat kategóriájában számíthat komoly babérokra. Jelenleg talán ez a leghosszabb várakozási időt igénylő új autó a hazai piacon, egy októberi vásárlási szándék nyomán csak jövő március-áprilisban lehet elégedett tulajdonossá válni. Érthető az érdeklődés: rövid interjúnk alatt ketten akarták a kiállított autót megvenni, készpénzért.

 
   

A Peugeot ez idáig a rendkívül megbízható dízel motorjai nyomán vált híressé, ezért nem meglepő, hogy az alaptípus, a 2,2 literes, 16 szelepes HDi turbódízel változatot állították ki. Viszont megdöbbentő a 24 beépített processzor: a 607-es alapkivitelében valószínűleg több hardver van, mint egy átlag magyar vállalat számítógépparkjában.

 
   

A minden kényelmi és biztonsági funkcióval ellátott nagyautó (sok légzsák, ESP, 9 fokozatban változó lengéscsillapítás, automata fény és ablaktörlő-kapcsoló), leginkább három dolog miatt vált egyedülállóvá: a gumiabroncsokba épített nyomásérzékelő érzékeli a guminyomás változását és a defektet, a kesztyűtartóba beépített minihűtő, amely 16° -on tartja üdítőnket, valamint meghibásodás esetén, műholdon keresztül a Peugeot Assistance-szal kapcsolatot létesítő és tanácsot kérő vezérlő elektronika. Ezek után a mögöttünk jövő reflektorára elsötétedő visszapillantó tükör már csak apró figyelmesség. Így a Peugeot 607 4 darab Suzukit kitevő ára barátinak mondható, figyelembe véve, hogy a legdrágább változat is csak éppen eléri a konkurens A6 alapárát.

 
   

A kevés újdonság között még a Volvo lépett elő eddig nem látott modellekkel, bemutatták a C70 kabrió változatát és a V70 kombit.