A Volvo erősíti ipari jelenlétét Kelet-Európában

2000.08.22. 09:47

A múlt héten Stockholmban bemutatott - egyébként S80-as padlólemezre épitett, hátulról viszont a C70-es kupét idéző - S60-as modell debütálása alkalmából a totalcar egy tavalyi stratégiai elhatározás sorsáról kérdezte a Volvo beruházásokért felelős vezetőjét.

 
   

A Forddal kötött házasság nem módosítja a konszern azon elképzelését, miszerint Közép- és Kelet-Európa a Volvo számára az elkövetkező években felértékelődik. E térségben eladásaikat 4 milliárd koronáról 15 milliárdra kívánják növelni - a teljes forgalmat 250 milliárd koronára prognosztizálják. A térségben - a cég adatai szerint - körülbelül 150 ezer Volvo személyautó és nem kevesebb, mint 25 ezer nehéz és középkategóriájú tehergépjármű fut az utakon. Mindezek tükrében a konszern bővíteni kívánja ipari jelenlétét Kelet-Európában, amire jó lesz odafigyelnie a magyar beszállítói iparnak. A cégnél elhatározott stratégia szerint a beszerzési költségek 15 százalékos csökkentését többek között azzal érik el, hogy a beszerzett alapanyagok jelentős része ebből a régióból származik majd. Ez az arány egyébként jelenleg mindössze 2 százalék.