Piskótás Rallye Frici módra

2001.04.24. 10:47
Az első rajtig minden simán ment, az autó mint zsírozott villám, de befejezni már nem tudta az első kört. Valószínűleg a kormányösszekötő rudazat fáradt el, mert az első kerekek úgy néztek ki, mint Pistike lábai a napköziben, mikor mágneseket tettek a cipője orrába.
 
   
   

A Frici Rallye Team ismét belecsapott a közepébe. Megint rendeztek egy jó kis hétvégi, benzingőzös, csapatós hangulatú gyorskocsiversenyt. Persze a szinkronpálya nevét még csak kiejteni sem merik a szájukon, nehogy hatalmas esőzés köszöntsön a résztvevőkre, ezért újra a reptéren találta magát, aki a versenyre ellátogatott.

 
   
 

Ilyen rallyrajongók pedig megint csak akadtak szépszámmal. A hivatalos idő tervek szerint 7-től kezdődött a nevezés, és a 10 órakor kezdődő első futam végéig tartott volna. Csakhogy közben elfogytak a rajtszámok_ 94-ig nem is volt gond, meg maradt még pár 1-es is az újrakezdéshez, de ennyi lelkes versenyezni szándékozó amatőrt és profit sajnos nem tudtak fogadni a szervezők. A 4 futamosra hirdetett versenyt így is le kellett csökkenteni 3 futamra, mert még ma reggel is ott csikorognának az aszfalton a megszállottak gumijai.

 
   
   

Az ilyen versenyek töretlen szépszerűségét többek közt az szolgáltatja, hogy sehol máshol nem engednek pályára matuzsálem korú, kezét-lábát lógató, autónak is csak hatalmas jóindulattal nevezhető izéket. A biztonság itt is az első: csak olyan autó indulhat, aminek fékje, biztonsági övei megfelelőek, és a versenyzőknek is kötelező a bunkósisak használata.

 
   
 

Ha ez oké egy autón, vezetője már esélyes, az immár 13. alkalommal megrendezett verseny végén a dobogóra pattanni. Nem kell hetekig sufni-tuningolt Lada, Skoda, vagy négykerékhajtású lóerőgyár. Ezeken a pályákon nagyon sokat számít a pilóta keze is. A technikás, kanyargós, rengeteg visszafordítóval tarkított, és a helyes féktáv begyakorlásához néhány lassítóval is megspékelt, teljesen aszfaltos pályán minden megtörtént, ami autóversenyen csak előfordulhat.

 
   
   

Kicsúszás, pörgés, forgás, borulás, utolérés és még sorolhatnám. A lacházi reptér kifutóján áttekinthetően zajlott minden. Sőt, ha valaki vette a fáradtságot és felcaplatott az egyik hangár tetejére, akár az egész 3.5 km hosszú pályát beláthatta.

 
   
 

Mint mindig, most is akadt autó, melyen több rajtszám virított. Ez azt jelenti, hogy az autóval többen is neveztek. Ilyen volt például a POL-007 rendszámú Lada, amelyik a helyszínre érkezvén meglátta a pályát, ráadásul azt is meghallotta, hogy három pilóta mérné össze a tudását, az ő egyetlen üléséből, és rögtön leállította 2 hengerét. Abban reménykedett, hogy a maradék kettőt csak nem gyilkolják szét.

 
   
   

Azzal azonban nem számolt, hogy a helyszínen tartózkodik a Lada ügyekben kisujjból dolgozó Protechnik brigád. Villámgyors autózás Pestre szerszámokért, és alkatrészekért, néhány perces műtét, és az autó megszelídített vadócként duruzsolt gazdái lába alatt. A nagy kapkodásban előállt a cipész-cipő helyzet, ugyanis a versenyben szintén részt vevő Protechnik csapat autóján elfelejtődött a kerékcsere. Így az első körben nem is volt olyan kanyar, ahol ne tettek volna legalább egy kört, de sebaj, legalább a nézők örültek. Persze ideológia is készült egyből ehhez a malőrhöz: "Nehogy má' a 4000 Ft.-os nevezési díjért csak 3 km legyen a pálya, legyen legalább 5!"

 
   
 

A muzeális értékeket képviselő autók azonban helytálltak. Végigmentek, beértek a célba. Időeredményüket nincs értelme alaposabban szemügyre venni, mert náluk már a puszta mozgásképesség is jelentős erény. Na jó, azért akadtak igazán szép autók is, sőt olyan is volt a szépek között, melyet nem kímélt a vezetője. De ez a sport nem is az autó kíméléséről szól.

 
   
   

A következő Frici RT. megmozdulás sem fog kímélni senkit. Könyörtelenül a szinkronpályára rángatják azokat, kiknek az ereiben is benzin folyik. Legalább 104-es...