Az első rajtig minden simán ment, az autó mint zsírozott villám, de befejezni már nem tudta az első kört. Valószínűleg a kormányösszekötő rudazat fáradt el, mert az első kerekek úgy néztek ki, mint Pistike lábai a napköziben, mikor mágneseket tettek a cipője orrába.
A Frici Rallye Team ismét belecsapott a
közepébe. Megint rendeztek egy jó kis hétvégi, benzingőzös,
csapatós hangulatú gyorskocsiversenyt. Persze a
szinkronpálya nevét még csak kiejteni sem merik a szájukon, nehogy
hatalmas esőzés köszöntsön a résztvevőkre, ezért újra a reptéren
találta magát, aki a versenyre ellátogatott.
Ilyen rallyrajongók pedig megint csak akadtak
szépszámmal. A hivatalos idő tervek szerint 7-től kezdődött a
nevezés, és a 10 órakor kezdődő első futam végéig tartott volna.
Csakhogy
közben elfogytak a rajtszámok_ 94-ig nem is volt gond, meg
maradt még pár 1-es is az újrakezdéshez, de ennyi lelkes
versenyezni szándékozó amatőrt és profit sajnos nem tudtak fogadni
a szervezők. A 4 futamosra hirdetett versenyt így is le kellett
csökkenteni 3 futamra, mert még ma reggel is ott csikorognának az
aszfalton a megszállottak gumijai.
Az ilyen versenyek töretlen szépszerűségét
többek közt az szolgáltatja, hogy
sehol máshol nem engednek pályára matuzsálem korú, kezét-lábát
lógató, autónak is csak hatalmas jóindulattal nevezhető izéket.
A biztonság itt is az első: csak olyan autó indulhat, aminek fékje,
biztonsági övei megfelelőek, és a versenyzőknek is kötelező a
bunkósisak használata.
Ha ez oké egy autón, vezetője már esélyes, az
immár 13. alkalommal megrendezett verseny végén a dobogóra
pattanni.
Nem kell hetekig sufni-tuningolt Lada, Skoda, vagy
négykerékhajtású lóerőgyár. Ezeken a pályákon nagyon sokat számít a
pilóta keze is. A technikás, kanyargós, rengeteg visszafordítóval
tarkított, és a helyes féktáv begyakorlásához néhány lassítóval is
megspékelt, teljesen aszfaltos pályán minden megtörtént, ami
autóversenyen csak előfordulhat.
Kicsúszás, pörgés, forgás, borulás, utolérés és
még sorolhatnám. A lacházi reptér kifutóján áttekinthetően zajlott
minden. Sőt, ha valaki vette a fáradtságot és
felcaplatott az egyik hangár tetejére, akár az egész 3.5 km
hosszú pályát beláthatta.
Mint mindig, most is akadt autó, melyen több
rajtszám virított. Ez azt jelenti, hogy az autóval többen is
neveztek. Ilyen volt például a POL-007 rendszámú Lada, amelyik a
helyszínre érkezvén meglátta a pályát, ráadásul azt is meghallotta,
hogy három pilóta mérné össze a tudását, az ő egyetlen üléséből, és
rögtön leállította 2 hengerét. Abban reménykedett, hogy a
maradék kettőt csak nem gyilkolják szét.
Azzal azonban nem számolt, hogy a helyszínen
tartózkodik a Lada ügyekben kisujjból dolgozó Protechnik brigád.
Villámgyors autózás Pestre szerszámokért, és alkatrészekért, néhány
perces műtét, és az autó megszelídített vadócként duruzsolt gazdái
lába alatt. A nagy kapkodásban előállt a cipész-cipő helyzet,
ugyanis a versenyben szintén részt vevő Protechnik csapat autóján
elfelejtődött a kerékcsere. Így az első körben nem is volt olyan
kanyar, ahol ne tettek volna legalább egy kört, de sebaj, legalább
a nézők örültek. Persze ideológia is készült egyből ehhez a
malőrhöz: "Nehogy má' a 4000 Ft.-os nevezési díjért csak 3 km
legyen a pálya, legyen legalább 5!"
A muzeális értékeket képviselő autók azonban
helytálltak. Végigmentek, beértek a célba. Időeredményüket nincs
értelme alaposabban szemügyre venni, mert náluk már a puszta
mozgásképesség is jelentős erény. Na jó, azért akadtak igazán szép
autók is, sőt olyan is volt a szépek között, melyet nem kímélt a
vezetője. De ez a sport
nem is az autó kíméléséről szól.
A következő Frici RT. megmozdulás sem fog kímélni senkit. Könyörtelenül a szinkronpályára rángatják azokat, kiknek az ereiben is benzin folyik. Legalább 104-es...