Kezdőknek tökéletes

2001.07.04. 10:13
Kapcsolódó cikkek (1)
A Hungaroring személyzete egyelőre azzal van elfoglalva, hogy Bernie Ecclestone-nak jó legyen, így egyelőre semmi konkrétumot nem tudnak mondani az új terep-vidámparkról. Szeptemberben azonban mindenképpen nyitnak, addig is megnéztünk, hogyan tréningezhetnek, akik négykerékmeghajtású akadályversenyre készülnek.
 
   
    egyszerübb kis buckáktól nem kell megijedni

Régóta szállingóztak a hírek, hogy Off-Road tanpálya épül a vezetéstechnikai oktatóközpont mellett a Hungaroringen. A magyar terepjárósok egyöntetűen üdvözölték a kezdeményezést, mert eddig nem sok hely volt, ahol a kezdő vezetők elsajátíthatnák az alapokat. Apáról fiúra módszerrel terjedt a tudomány (az Off-Roadosok elsöprő többsége minden segítséget megad a hobbitársaknak) és valószínűsíthető, hogy sok amortizáció elkerülhető lett volna, ha az újdonsült tulajdonosok tisztában vannak legalább a minimális szabályokkal.

 
   
  ha már megtekintettük a hidat felülrôl, nézzünk be alá is

Nemigen tudtunk semmi konkrétat a projectről, egészen az elmúlt napokig, amikor is a 4x4 Magazin néhány aktív terepes életet élő önkéntesnek lehetőséget biztosított a pálya átadás előtti megtekintésére, véleményezésére. Ezúton is köszönet a lehetőségért.

A nagyrészt pestiekből verbuválódott csapat délután háromkor, 30 fokos melegben találkozott a Hungaroring bejáratánál. Azaz csak találkozott volna, mert a mi egységünk a városi forgalom miatt kis késéssel érkezett. Különféle autók vonultak fel, hogy minél több szempontból vizsgáztathassuk a helyszínt, egyúttal felderítve a lehetséges problémás részeket. Egy 90-es és egy 110-es Defender, egy hatalmas átépített Toyota és Jeep, egy Mazda pickup, a 4x4 Terrano II-ese és egy Niva.

 
   
    rönkhid

Kiérkezve a pályára azonnal feltűnt, hogy a munkagépek nyoma még hűlt ki. A mintegy két hektáros területen a tervezők viszonylag sok akadályt építettek. A pálya rövid bejárása után mindenki tapasztalta, hogy elsősorban kezdőknek épült. Az autók és vezetők könnyedén vették az akadályokat, az építők dicséretére az akadályok is többnyire hasonló módon viselték a nehéz (az esetenként több tonnás) megpróbáltatást.

 
   
  siratófal és hegymászás - szériaautókra tervezve

A tervezők figyeltek, hogy az esetenként tízmilliós értéket képviselő autók sértetlenül hagyják el avatásuk helyszínét, ennek ellenére ízelítőt adjanak a gazdiknak abból, hogy - azon kívül, hogy jól mutatnak a városi forgalomban - mire is képesek valójában.

A leendő tanoncok kipróbálhatják, milyen az erdei puha talajon és buckákon mozogni, méretes kerékvájatokban (illetve mellett) haladni, különböző meredekségű emelkedőkre felhajtani és ezeken leereszkedni, farönkökön átevickélni. Idegzetüket a hegyoldalra merőlegesen történő haladással, avagy a patak fölé vert rönkhídon való átjutással borzolhatják.

 
   
    hogyan is kanyarodunk domboldalban?

Sajnos az elmúlt napok csapadékmentessége miatt nem tapasztalhattuk a patakmeder által nyújtott dagonyázás felemelő élményét, de természetesen a pálya elkészültekor ez is tarkítani fogja a napi vezetésprogramot.

Ahhoz, hogy mindezek mellett a vállalkozó szellemű tulajdonos és autója minőségi változás nélkül ússza meg a tanulási folyamatot, gyakorlott oktatók folyamatos felügyelettel és tanácsokkal járulnak majd hozzá. Ezen kívül vár még ránk egy másik meglepetés is. Az ügyeskedés egész időtartamát videóra rögzítik, így - némi pénz fejében - On-Road-ra történő visszatérésünk után bátran riogathatjuk majd a szomszédot mutatványainkkal, és anyu rémült mosolya is bekerülhet a családi albumba.

 
   
  van itt mindenféle finomság

Konkrétumokról kérdezve az ötletgazdát egyelőre még nincs teljesen kialakult kép a mikorról és mennyiről, de annyi biztos, hogy hamarosan, és remélhetőleg megfizethető áron. Mindenesetre bátran ajánlom mindenkinek, aki még nem esett át a tűzkeresztségen, lehetőség szerint látogasson személyesen is a helyszínre. Jelentős amortizációs költségektől kímélheti meg magát és kedvencét.