Háromnapos vigadalom

2006.05.01. 18:12

Már első nap kiesett Grönholm, így Loeb három napon át tért az első hely birtokában nyugovóra. Az utolsón persze már nagyon boldogan, hiszen akkor már a futamgyőzelem is a zsebében volt.

24. alkalommal kelt át a rali vb mezőnye Dél-Amerikába, hogy a hétvégén ismét megmérkőzzenek egymással a WRC-k. 1474 kilométeres táv, 351 kilométer gyorsasági, 26 darabból összerakva. Mindez három nap alatt. Tavaly a Peugeot és Citroën - ki más? - voltak a legügyesebbek, Grönholm állhatott a dobogó legtetejére, közvetlenül alá Sainz, majd Burns. És ez a francia egyeduralom az idei versenyen is hasonlóképpen alakult, de ez csak a vége felé tudatosult, mikor túl voltunk egy iszonyatosan nagy esésen, és a mezőny javarészének kiesésén.

Az első nap végén Loeb vezetett, de ez az első hely csak Grönholm búcsúja után esett az ölébe. Bár ez az ölébe esés azért egy kicsit erős. A lényeg, hogy Grönholm vezetett, aztán egyszer csak, hopp, elromlott alatta a vas, és kiállt. Így a győzelmi harc is véget ért, hiszen az így élre került Loeb mögött a második helyen Petter Solberg közel 20 másodperces, az őt követő Gigi Galli – most Peugeot-val – pedig már egy perces hátrányban voltak.

De nemcsak Grönholm búcsúzott korán, nagyon sokan áldozatául estek már az első napi feladatoknak, és a második napi nyolc gyorsasági sem ígért örömautózást a maradékoknak. Persze az élen nem hozott semmi változást a további 150 kilométer gyorsasági. Loeb tartotta pozícióját, ahogy szokta, és az összesen addig megtett gyorsaságik után előnye már 43 másodperc fölé nőtt.

A második helyen Solberg is megmaradt, Subaruja nemcsak kiválóan bírta a széles, tempós gyorsaságikat, de Petter is jól érezte magát és már-már lépést is tudott tartani a francia tornásszal (Loeb). Pontosabban, nem maradt le tőle nagyon.

Galli is megemberelte magát, és esés helyett a 307 WRC határait feszegette. A harmadik helyét ő is meg tudta tartani estig. Az utolsó napra aztán már nem sok minden maradt, ahogy az lenni szokott a rali vb futamokon. Négy gyorsasági, közülük kettő a Cordoba Stadionban megrendezett prológ-jellegű szuper speciál. Aki ezt is le tudta, és utána eljutott a célig, az bátran elmondhatja, hogy 1474 km-t autózott a hétvégén.

Aztán mégis akadt egy kis finomság az utolsó napra. No nem egészen a versenyzéshez kapcsolódó, hanem inkább a rajongókhoz. A két leghíresebb argentínai gyorsaságit (Mina Clavero – Giulio Cesare és az El Cóndor – Copina) szinte ellepték a nézők. Hatalmas tömeg látogattott ki, hogy megnézhessék a színes gyorskocsikat, és hogy teljes legyen a kép, a levezető, stadionbeli mutatványra is több ezren voltak kíváncsiak. És mindezt olyan formában tették, hogy nem kellett miattuk megszakítani a versenyt, és gyorsaságit törölni. És ez Argentínában már zsínórban a harmadik ilyen szervezés. Gratula.

No meglátjuk mi lesz majd a helyzet velük a következő futamon, Szardínián.

Köszönet a képekért a cseh ralis honlapnak , és Petr Lusk-nak.