Peugeot a király

2000.11.14. 09:50
A versenyt követő technikai ellenőrzésen (melyen a győztes autót minden esetben átvizsgálják), némi problémát találtak ,,BIG MAK" autójának turbóján. Hiányzott a homologizációs nyilvántartási szám. Ezzel az adattal minden apró alkatrésznek rendelkeznie kell ahhoz, hogy a szabályoknak megfeleljen.
 
   
   

Tommi Makinen Mitsubishi Lancerje azonban teljesen új motort kapott a futam előtt, s a szállító tuningcég időközben végzett néhány módosítást a gépen. Így fordulhatott elő, hogy a teljesen új fejlesztésű turbófeltötőt még nem homologizáltatták. Ez az aprónak tűnő hiány azonban komoly szankciókat vont maga után. A hétfő délelőtti értekezleten született döntés értelmében Makinen eredményét elvették, ezzel együtt a szerzett pontok is elszálltak mind egyéniben mind a csapatversenyben. Mivel a szándékosság legapróbb szikráját sem látták az ellenőrök, valamint a csapatvezető szerint még csak előnyt sem jelentett (persze, hogy szerinte nem jelentett előnyt), további büntetést nem róttak ki a piros csapatra.

Emlékszünk még pár évvel ezelőtt a Toyota csapatánál derült ki hasonló turbós csalafintaság. Ott azonban teljesen más volt a helyzet, szándékos volt az átalakítás, és valóban jelentős előnyhöz jutatta az autókat. El is tiltották a csapatot egy teljes évre a VB-n való szerepléstől.

 
   
 

Ebben a helyzetben azonban a Peugeot 206 WRC kormányát fergetegesen forgató Marcus Grönholm végzett az élen. Így a csapatának szerzett pontokkal be is biztosította a gyártók versenyében a Peugeot első helyezését.

Egyéniben is megnőtt az előnye Richard Burnse-el szemben, így Angliában fel kötnie a gatyót a Subarus fiúnak, ha világbajnok szeretne lenni.

A VB állása, pilóták:
1. Grönholm 59 pont
2. Burns 50 p.
3. C. McRae 43 p.
4. Sainz 43 p.
5. Delecour 23 p.

Csapatok:
1. PEUGEOT 104 pont
2. Ford 88 p.
3. Subaru 76 p.
4. Mitsubishi 39 p.

Az évad utolsó futama a Network-Q Rally , a verseny hivatalos honlapja : http://www.network-q.co.uk/