Méltatlan szezonzáró

2004.11.15. 13:30

A hétvégi Ausztrál Ralival - melyet tizenhetedik alkalommal rendeztek - véget ért a szezon. Sokkal izgalmasabb volt mint az elmúlt néhány évben, de megnyugtató, hogy nagyjából két hónap pihenő következik a 2005-ös idény kezdetéig.

csik.jpg

Szükség is van az ilyen megszakításokra, mivel a felsőbb szintű vezetés állandó szabálykavargatásaitól egyre inkább áporodott szagúvá váló sportág így legalább erre a kis időre feledteti aktuális problémáit. Az ember pedig úgyis csak a szépre emlékezik, így a szünet erőt önt a rajongókba, hogy ismét kíváncsian forduljanak a versenyzők és a - maradék - autók felé.

De mielőtt belevetnénk magunkat a karácsonyi előkészületekbe, lássuk, mi történt a kengurus versenyen, ami a bajnokság aranyérmeibe már nem tudott beleszólni . A drámai események - bár akkor még nem tudtuk, hogy több is lesz - már a hét elején elkezdődtek. Sainz pályafutásának legutolsó versenyére készülve - ami után akár még az év végi dobogóra is felléphetett volna - a pályabejárás során nekiment egy fának. Nyaki fájdalmai miatt orvoshoz fordult, aki nem javasolta, hogy sérülten rajthoz álljon, így Sainz visszalépett a versenytől, és így a negyedik lett a bajnokságban.

A csütörtöki kötelező tréningen (Shakedown) Solberg lecsúszott az útról, és összetörte az Impreza WRC-t. Ezzel rendesen megizzasztotta a Subaru csapat szerelőit, mivel még aznap este, a SuperSpecial-ra kész kellett lenniük a javítással. Ezen a nézői látványosságon aztán jött a következő fordulat. Markko Martin Fordjában a motor háromhengeres üzemmódra váltott. A péntek reggeli tíz perces szervizparkban nem tudták megjavítani, így Martin búcsúzhatott a versenytől és a 2004-es ezüstéremtől.

Így viszont Solberg kicsit megnyugodhatott, mivel három ponttal állt Martin előtt a bajnokság második helyén, és biztossá vált, hogy ezt meg is tudja ezt tartani, még ha nem is szerez pontot Ausztráliában. Nem is szerzett. A negyedik gyorsasági szakaszon egy kisebb sziklával ütközött - ami nem szerepelt az itinerjében -, minek következtében eltört a kormányösszekötője, és ő is kiesett a versenyből. Az esti két SS-re visszatért, és meg is nyerte mindkettőt, de ez neki már nem számított az értékelésbe.

Az élen Marcus Grönholm repesztett, nyomában az idei világbajnok Loeb-el. Meglepetésre a Peugeot csapat eddig hiba nélkül teljesített. Rovanpera Loeb mögött fél perces hátránnyal a harmadik helyen végzett pénteken. Aztán Duval és Hirvonen következett, a gyári csapatok képviseletében, és itt véget is és a sor. Igen, jól látják, öt versenyző maradt a nagymenők képviseletében. Ide jutottunk. Most kellett volna indulnia Benik Balázsnak, több esélye lett volna, mint tavaly.

A pénteki 9 gyorsasági után - ahol a mezőny harmada kiesett - szombaton további tíz várta a megmaradt versenyautókat. A legelsőn az élen álló Grönholm alig három kilométerrel a rajt után lecsúszott az útról és ott is maradt. Számára is befejeződött a futam. Az élre így Loeb került, és innentől fogva tulajdonképpen véget is ért a verseny. Persze a gyorsaságik zajlottak egymás után, csak versengés nem volt. A megmaradt négy WRC versenyző szép libasorban egymás mögött haladt, minden egyes szakaszon kicsit növelve a z egymás közti különbséget, tehát újabb kiesés nélkül nem számíthattak pozíciócserére.

A vasárnapi hat gyorsaságiig már csak 33 páros jutott el. Különösebb esemény már nem történt ezen a délelőttön. Lenyomták szép nyugiban a gyorsokat. Néhányan még kiestek, így végül 29 páros fejezte be a futamot. Loeb nyert, a többit már tudjuk. Nem ilyen befejezést érdemelt volna az idei év, és nagyon remélem, hogy a jövő évi szezon - az ideihez hasonlóan - feledteti a rali körüli gondokat. Mert lássuk be, ez a dögunalom független a sporttól, leginkább a körülötte alakulóban levő, mesterségesen irányított események hatása.

A 2004-es bajnokság végeredménye

1. Loeb 118 pont
2. Solberg 82 pont
3. Martin 79 pont
4. Sainz 73 pont
5. Grönholm 62 pont
6. Duval 53 pont
7 Hirvonen 29 pont
8 Rovanpera 28 pont
9. Touhino 16 pont
10. Loix 9 pont
11. Sarrazin 8 pont
12. Carlsson 6 pont
13. Panizzi 6 pont
14. Galli 5 pont
15. Navarra 5 pont
16. Robert 4 pont
17. Atkinson 4 pont
18. Stohl 4 pont
19. Solberg 3 pont
20. Perez Companc 3 pont
21. Paasonen 3 pont
22. Sola 3 pont
23. Pons 3 pont
24. Gardemeister 3 pont
25. Warmbold 3 pont
26. Valimaki 2 pont
27. Ginley 2 pont
28. Crocker 2 pont
29. Burri 1 pont
30. Campos 1 pont
31. Vovos 1 pont
32. Pozzo 1 pont
33. Schwarz 1 pont
34. Arai 1 pont

2005-évi versenynaptár

Január 21-23 Monte-Carlo
Február 11-13 Svédország
Március 11-13 Mexikó
Április 08-10 Új-Zéland
Április 29-Május 1 Szardínia
Május 13-15 Ciprus
Május 27-29 Törökország
Június 17-19 Akropolisz
Július 08-10 Argentína
Augusztus 05-07 Finnország
Augusztus 26-28 Németország
Szeptember 16-18 Nagy-Brittania
Szeptember 30-Október 02 Japán
Október 14-16 Korzika
Október 28-30 Katalán Rali
November 11-13 Ausztrália