Papírforma helyett

2000.08.06. 14:24

Megtört a jég: az eddig száz százalékos Tóth János - Tóth Imre párosnak idén először nem sikerült megnyernie egy futamot. Igaz, Janikáék mindent megtettek, de a technika ezúttal nem volt kegyes az évad sikerpárosához, így egyelőre nem sikerült eldönteni az abszolút bajnoki cím sorsát, ami talán nem is olyan nagy baj.

 
  A gyõztes autó a verseny után

Korábban csak egy kis olajfolyás jelezte, hogy valami nincs rendben a 206 WRC-vel, aztán pénteken reggel négy perces késéssel érkeztek az első időellenőrző ponthoz, mivel a tank körül szivárgott a benzin. A hosszúra nyúlt javítást 40 másodperces büntetéssel díjazták a sportbírók, amihez az első gyorsaságin további 6 másodpercet írt a kiváló formában autózó Túri-Papp duó. Aztán elkezdődött az adok-kapok. A következő gyorson Túriék defekt miatt csak a 4. időt autózták, a Peugeot viszont belelendült, és 11 másodpercet vert Túrira. A nap további szakaszain Túri, Tóth, egy holtverseny, Tóth, Túri, újabb döntetlen, Tóth, Túri volt a győzelmek eloszlása.

 
  A megázott Tagai testvérpár
Pezsgõben fürdették õket szerelõik a kategóriagyõzelem örömére

Összességében alig volt különbség a két páros pénteki teljesítményében, ha a Corolla defektjét, és Janikáék büntetését nem számoljuk, így azonban bő 30 másodperccel Túriék vezették a versenyt a második nap végén. A harmadik, és negyedik hely kérdése egy pillanatig sem lehetett kétséges, az előbbit a szintén műszaki problémákkal küszködő Érdiék tartották a markukban, míg az utóbbit az N csoportot toronymagasan vezető Tagai testvérek bérelték ki. A Kit-Car kategória tavalyi bajnokát, Bútor-Táborszki párost a tizenkettedik gyorsaságin hagyta cserben a Ford, így már csak matematikai esélyeik maradtak a címvédésre.

Turi Tamás - Papp György:
"Az autónak semmi baja nem volt, csak az, amit én csináltam neki, hiszen a hatodik gyorson a defekt után meglátogattam az árkot. ... Érdekes volt, hogy ma az egyik szakaszon Janiéknak, a másikon pedig nekünk ment jobban, bár az igazat megvallva, nem tudom, miért nem sikerültek a Rugógyári úti pályák."

 
  A Tóth-Tóth párosnak még kûzdenie kell a bajnoki címért

Ifj. Tóth János - Tóth Imre:
"Csak mosolyogni tudok az egészen. Mindenki annyira várta, hogy most itt bajnokavatás lesz, pedignem szabad elfelejteni: ez rali! ... Eddig egyetlen versenyen sem voltgondunk, most mindkét nap. ... Egy biztos, érdekes nap lesz holnap."

Sajnos a péntek éjszaka sem telt eseménytelenül, Oroszlán Lászlóhoz igen fájdalmas vesegörcsök miatt kellett orvost hívni, és már a verseny feladásának gondolata is felvetődött az N csoport második helyén álló testvérpár fejében. Végül - mindannyiunk nagy megkönnyebbülésére - mégis a folytatás mellett döntöttek.

A szombati nap ugyanott folytatódott, ahol előző nap végzett a mezőny: a HUNGEXPO területén. Ahogy korábban, most is Túri ment jobban ezen a szakaszon, 4 másodperccel növelve amúgy is tetemes előnyét. A 16. gyorson aztán végleg eldőlt a Túri-Tóth párharc kimenetele: Janikáék Peugeot-ja a szakasz elején defektet kapott, és a hátralévő távot a felnin végigautózva csaknem két perces hátránnyal értek be a célba, így visszaestek a 3. helyre Érdiék mögé. A következő szakaszon a nagy előny tudatában Túriék egy kicsit visszavettek a tempóból, míg Érdiék hatalmasat autózva a Tóth-Tóth párossal holtversenyben lettek elsők. Aztán Janikáék tovább erősítettek, és több mint 8 másodpercet verve az Érdi-Varga duóra újra felkapaszkodtak a második helyre.

A 19. gyorsaságin Túriék nekicsúsztak egy korlátnak, és újabb 16 másodpercet veszítettek előnyükből a fergetegesen autózó Tóthékkal szemben, bár tulajdonképpen szerencsésen megúszták, csak egy méretes horpadás jelezte a történteket a Toyota hátulján. A hátralevő három gyorsaságiból Tóthék még kettőt megnyertek, így biztosították második helyüket, míg az utolsó, HUNGEXPO-s szakaszon Érdiék mentek a leggyorsabban, ám a kialakult sorrenden ez már nemigen változtatott.

Túri végre abszolútban is első tudott lenni, Janikáék - két perc lemaradással - a második helyre hozták a Peugeot 206 WRC-t, a végig megbízhatóan autózó Érdiék lettek a harmadikok, míg a negyedik helyet, és egyben az N csoportos győzelmet problémamentes autózással a Tagai Tamás - Tagai Róbert kettős szerezte meg. Oroszlánék - az egészségügyi problémák ellenére is - megtartották az ötödik helyet, amely egyben a szériakocsik ezüstjét is meghozta számukra. A KitCar kategóriát Bútor és Szabó kiesésének köszönhetően Fülöp Rajmund nyerte Skoda Octaviájával.

 
  Eredmények:
 
 
  1.   Túri Tamás - Papp György   Toyota Corolla WRC   2:04:02
  2.   ifj. Tóth János - Tóth Imre   Peugeot 206 WRC   2:05:59
  3.   Érdi Tibor - Varga István   Subaru Impreza WRX   2:06:37
  4.   Tagai Tamás - Tagai Róbert   Mitsubishi Carisma EVO VI.   2:11:05
  5.   Oroszlán László - Oroszlán Tibor   Mitsubishi Lancer EVO VI.   2:13:07
  6.   Michna Ottó - Gönczi László   Toyota Celica GT4   2:14:05
  7.   Vizin László - Csöko Zoltán   Subaru Impreza L-P1   2:16:19
  8.   Ollé Sándor - Tóth Zsolt   Subaru Impreza WRX STI EVO VI.   2:17:07
  9.   Martin László - Doromby Zoltán   Mitsubishi Lancer EVO IV.   2:18:19
  10.   Gerencsér Tibor - Podina Péter   Ford Escort Cosworth   2:18:54
  11.   Fülöp Rajmund - Ferenczi Ramon   Skoda Octavia Kit-Car   2:19:46
  12.   Takácsy Pál - Bertalan Péter   Opel Astra GSI   2:21:36