Döntő?

2000.08.04. 10:18
A Budapest Rali kétségtelenül a magyar autósport legrangosabb eseménye, leszámítva a Hungaroringen zajló vendégjátékokat. Itt végre hazai pilótáknak szurkolhat a közönség, ám a magyar bajnokság mellett a Rali EB., és a Mitropa Kupa értékelésébe is beszámítják a futam eredményeit, így a szokottnál több külföldi résztvevő próbálja keseríteni a hazaiak életét.
 
   

Idei, 14. Symhonia Budapest Ralit ráadásul még izgalmasabbá teszi, hogy a Tóth-Tóth páros már ezen a versenyen eldöntheti az abszolút bajnoki cím sorsát. Mindenki Janikája eddig mindent megnyert, amit lehetett. Akár Toyota, akár Peugeot, neki mindegy volt. Persze mindez nem meglepő, hisz a MOL csapat látványos kiherélése után - kevesebb pénzből, versenyképes autó nélkül, új versenyzővel próbálnak helyt állni, az eredmény eddig egyetlen befejezett verseny - egyetlen ellenfele maradt, WRC gépekkel még csak ismerkedő Túri Tamás, aki eddig rendre a 2. helyen végzett. Ha Tóth-ék itt is győzni tudnak, akkor a további futamokon már csak a közönség és a szponzorok miatt kell elindulniuk.

A futam előtt még óvatosan nyilatkozgattak a versenyzők.
Ifj. Tóth János - Tóth Imre: "Nem akarunk arra gondolni, hogy esetleg már szombaton este bajnokok lehetünk. Annyi minden történhet, és csak elvonná a figyelmünket a versenyről."

Ifj. Angyalfi Károly - Büki Erno: "Összesen nem mentünk annyit az idén, mint ennek a versenynek a teljes távja. Elég pechesek voltunk eddig a szezonban, hiszen, amikor végre el tudtunk indulni, akkor jött az a baleset, majd lefújták a verseny második napját. Sajnos nagyon hiányzik a kilométer. Az igazat megvallva, jó lenne végre gyorsulni is egy kicsit, mert a sebességgel sem vagyunk túl elégedettek."

Túri Tamás - Papp György "Szerintem az első Kerepestarcsa biztos, hogy jó lesz, ott már sok minden el is dőlhet, az aztán a rendezőkön múlik, hogy a második alkalommal milyen állapotban lesz a pálya. Abban bízom, hogy miután hármas rajtszámmal indulunk, nem lesz nagy por előttem."

 
   

Az első napon aztán minden a papírformát igazolta. Az első, kistarcsai gyorsasági eredményét akár a bajnoki ponttáblázatról is másolhatták volna, az élen a Tóth-Tóth-Peugeot 206 trió végzett, utánuk - alig négy másodperccel lemaradva - a Túri-Papp páros, majd az Érdi-Varga duó következett. Ezen a szakaszon Janikáék leszakadt lökhárítója bizonyította, hogy a Peugeot már most is igazi sztár, a nézők egyszerűen darabokra szedték a jobb sorsra érdemes alkatrészt, melyet csak a nap végére tudott pótolni a csapat. Sokkal szerencsétlenebbül járt az Ifj. Angyalfi - Büki Ernő páros, számukra már a rajt után közvetlenül eldőlt a verseny: a Subaru motorja 3200-as maximális fordulatszámra volt csak hajlandó, és mivel a szakasz végén a szerelők sem tudtak mit kezdeni a hibával, a MOL csapat ismét csak a pálya széléről nézheti a folytatást.

 
   

Domony, a második gyorsasági Túriék győzelmét hozta, igaz, 6:56-os időeredményük egyetlen másodperccel volt jobb Janikáék idejénél. A harmadik helyet újra Érdiék kaparintották meg. Kisebb izgalomra adott okot, hogy az élen álló Peugeot váltójából szivárogni kezdett az olaj, ám egy kis utántöltést követően minden simán ment tovább.

 
   

Az újabb kistarcsai gyorson finnyet hányva a szivárgó olajnak, megint Tóthék brillíroztak, ezúttal három másodpercet verve Túriékra. Érdi nem eresztette a bérelt 3. helyet, a 4.-ek pedig - ahogy a nap folyamán végig - az N csoport listavezetői, a Mitsubishivel versenyző Tagai testvérek lettek. A másik N-es, Mitsubishis testvérpár, Oroszlánék az 5. helyet csípték el, míg a leggyorsabb Kit Car-t a 6. helyre hozta a Bútor-Táborszki kettős.

 
   

A nap utolsó gyorsaságija, a Pólus Center parkolójában rendezett prológ inkább csak a közönség szórakoztatására volt hivatott. A néhány száz méteres szakaszon jelentős időkülönbségek nem születtek, viszont a látvány feledhetetlen élményt nyújtott a több ezer nézőnek. A legjobbak ötvennégy másodpercen belül autóztak, ám nem csak az élmezőny produkált csodálatosat. Volt olyan páros, akik - a részvétel a fontos alapon - törött féltengellyel gurultak végig a nyúlfarknyi pályán (a közönség vastapssal jutalmazta a produkciót), és akadt olyan is, aki - miután az elején rontott - minden kanyarban megpörgette az autót. A legnagyobb sikert a roppant látványosan autózó hátsókerekes Ladák aratták, melyeket a nagyokhoz hasonló ujjongással fogadott a nézősereg.

A verseny hivatalos honlapja: www.osc.sote.hu