Az eddigi murvás és havas pályák után itt lépnek színre a legújabb kategória, a Super 1600 autói. A kétkerékhajtású Ford Pumák, Fiat Puntók, Peugeot 206-ok között felbukkan két Citroen Saxo Kit-Car is.
Hétvégén indul a Rally VB 4. futama, a
spanyolországi, csak aszfaltos pályákon zajló Rally of Catalonia.
Az elmúlt években több meglepetés is történt ezen a versenyen.
Elsősorban a kőkemény betontorpedók,
az F2-es Kit-Car-ok megjelenése okozott zavart a WRC-k
között. Ugyanis a csak elsőkerékhajtású, teljesítményben a
WRC-kkel közel azonos, de turbó nélküli motorokkal szerelt autók
ezeken az aszfaltos pályákon egyáltalán nem kerültek hátrányba a
négykerékhajtásúak között. Olyannyira, hogy az egész mezőnyt
elverve abszolút győzelmet is szereztek, ennek oka az autók
jelentősen kisebb összsúlyában is keresendő.
A futam csak 10 éve szerepel a világbajnokság
naptárában, de látványos, gyors pályáival hamar belopta magát a
versenyzők és a nézők szívébe is. A pireneusok hó födte csúcsai
közt kanyargó hegyi utak
Bon Jovi-t idézik (Slippery When Wet), vagyis ha vizet
kapnak, roppantul csúsznak. Barcelona környékén rohangálnak majd az
autók, minden nap visszatérve a központba, Lloret de Mare-ba. Nézők
százezrei vándorolnak a hegyekbe, hogy a villámgyors pályákon
örjönghessenek kedvenceiknek, elsősorban a spanyol származású
Carlos Sainz-nak.
Idén a 383 km össz hosszúságú gyorsasági
szakaszok, több mint 50%-a teljesen új. Részletes itinerre van
szükségük a versenyzőknek, ugyanis
a kanyarok nagy része az aszfalt burkolat mellett bőven
levágható. Ez a művelet kedvez ugyan a kanyarsebbességnek,
viszont a gumikat könnyen kivághatja az aszfalt széle. Az aszfaltra
való visszatérés stabilizálása érdekében a Ford és a Mitsubishi is
új lengéscsillapítókat alkalmaz. Az autók szélesebbek,
alacsonyabbak, a rugózásuk keményebb, mint bármely más pályákon.
Az eddigi murvás és havas pályák után itt
lépnek színre a legújabb kategória, a Super 1600 autói. A
kétkerékhajtású Ford Pumák, Fiat Puntók, Peugeot 206-ok között
felbukkan két Citroen Saxo Kit-Car is. Ezek az
új szabályok szerint készült autók ismét okozhatnak
fejtörést a nagyoknak.
A futam másik kuriózuma a Citroen csapat belépése a gyártók
a versenyébe, az eddig ismeretlen, teljesen új fejlesztésű Xsara
WRC-vel. Az F2-ben már bizonyított
Philippe Bugalski és
Jesus Puras hivatottak a csapat részére pontot szerezni. A
teszteken a Citroen rendkívül jól szerepelt, így nemcsak a nézők
várják izgatottan a fellépést, hanem az ellenfelek is.
A
Peugeot csapat naptárában piros betűsek az aszfalt
versenyek, hiszen rendkívül jól szerepelt ezeken a pályákon a 306
Maxi, és a 206 WRC is. A 206 WRC második generációs változatát a
korzika rallyn szándékoznak bemutatni. Most egyelőre még az első
verzióval indulhat az aszfaltmenő és többszörös futamgyőztes
Panizzi, valamint
Auriol is szeretne már jó eredménnyel zárni. Ők hozhatnak
további pontokat a csapatnak. Az aszfalton nem túl magabiztos
Grönholm csak az egyéni versenybe szólhat bele.
A Fordnál is a megszokott
McRae-Grist, és
Sainz-Moya párosok indulnak a gyári színekben. Sainz idén
remekül szerepelt, mindvégig az első hely közelében, egyenletes
teljesítményt nyújtva autózott, neki is érik már egy győzelem.
McRae az ellenpéldája a Fordnak. Hol az autó hibája miatt, hol a
saját stílusa (Mcrash) miatt nem rúgott labdába a mezőnyben. Úgy
látszott kilábal végre az évek óta tartó balszerencséből, de az
eddigiek alapján még nem ért véget a pontnélküli korszak. Itt
Spanyolországban Sainz és McRae is már kétszer győzőtt, és a csapat
harmadik pilótája, Delecour is betárazott már egy győzelmet, az
esélyeket tekintve ismét a Ford áll a lista élén, de majd
meglátjuk...
A pontversenyt vezető
Mitsubishi csapat egyes számú pilótája,
Makinen, az eddigiekben mindig az első négy között végzett
itt. A tesztek alapján bizakodva néz a verseny elé, de azt mondja,
nehéz lesz újra győznie, mert sok a jó autó a mezőnyben. A csapat
másik pilótája,
Loix is szereti ezt a futamot, és mindent megtesz a
pontszerző hely elérése érdekében.
A Subarusok némi pihenő, nyaralás, városnézés után a Pirelli
gumik tesztjére utaztak.
Juha Kankkunen, mint vendég pilóta segítségével próbálták
ki, mit tudnak a gumik nagy sebességnél. A catalunya rallyn
Burns és
Solberg képviseli a kékeket,
Martin indul a harmadik WRC-vel, egyénileg. A csapat vezetői
bíznak az ifjú titánokban, és ők is bíznak a jó szereplésben,
hiszen a teszteken, irányíthatóságból jelesre vizsgázott az új
autó. Bár Solbergnek nincs tapasztalata az aszfaltos versenyeken,
fogadott tanára, Kankkunen átsegíti a nehezebb pontokon. Burns
viszont második otthonának tekinti a spanyol futamot, így ha az
autó is úgy akarja, az elsők között lesz.
A
Hyundai
Piero Liatti és
A.McRae kezébe adta a pontjai sorsát. Az aszfalt szakértő,
Liatti tesztelte a portugál futamon bemutatott Accent WRC2-t,
száraz és vizes aszfalton is. Állítása szerint sokkal jobb lett az
új autó a réginél, és a beállítások finomításával ez tovább
fokozható.
A Portugáliában csúnyán leszerepelt Skoda, Schwarz-ot és Thiry-t nevezte a gyártók pontversenyébe. Némi átalakítást végeztek a motoron, és bizakodva tekintenek a futam elé. Erre van is okuk, hiszen tavaly is jól szerepeltek itt. És Armin Schwarz is beírta magát a Skoda történelemkönyvébe, mikor gyorsaságit nyert ezen a futamon.