A Peugeot a VB hatodik futamán, a Ciprus rallyn vetette be új csodafegyverét a 206 WRC 2001-es tipusát. Kisebb módosításokat hajtottak végre a motoron, valamint az autó elején, a szellőző lukakon a jobb hűtés érdekében. Sajnos ez sem fújta el a baljós árnyakat a csapat feje fölül: a tavalyi világbajnok egyetlen autója sem látta meg a célt a versenyen.
Ebben persze segítettek a különösen kemény
pályák is. Az öszesen 22 gyorsasági a három napon elosztva 6-8-8
felbontásban várta a versenyzőket. A közel nyolcvan indulóból az
első nap végére már majd' harmincan lemorzsolódtak.
Mi ez, ha nem gyilkos verseny? A rendezők is tudatában
voltak a nem mindennapi murvás pályák csúszós, poros, embert-autót
nem kímélő tulajdonságaival, így az autókat 3 percenként
rajtoltatták egymás után, hogy a por leülepedjen.
A verseny kezdete sem mindennapi. Az első
gyorsaságit Solberg nyerte a Subaruval, mondhatjuk: na ja, mert a
többiek letakarítoták a pályát. És ez így is volt. Csakhogy Solberg
a későbbiekben is remekül autózott, több gyorson is ő bizonyult a
leggyorsabbnak,
míg a Subaru ki nem gyulladt. A két versenyzőnek nem
sikerült megfékezni a lángokat, az autó porig égett a gyorsasági
közepén. A Subaru másik két pilótája, Burns és Arai ha kisebb
hévvel is, de higgadtan a célig vitték a kék járgányokat.
Burns nem is akárhogy. A kissé gyenge kezdés
után a második napon talált magára. Átvette az első helyet az
akkori tulajdonostól, és tartotta is a nap végéig. Ebben azért
McRae taktikázása is segített, ugyanis a második nap utolsó
előtti gyorsaságiján a folyamatos szorongatások után megelőzte
Burnst, viszont nem akart a harmadik napon elsőként futni, mert így
neki kellett volna letakarítania a pályát. Ezért kissé lelassított
az utolsó gyorson, majdnem lépésben haladt az utolsó néhány száz
méteren. Így Burns visszavette tőle az első helyet, és ő
söprögetett vasárnap.
A lépésben haladásról Arai is tudna mesélni. Az
ő története a Subaru elektronikájáról szólna, amely, ha kissé
túlmelegszik a motor, leszabályozza fordulatot, így viszont csak
lépésben tud menni. Ez viszont bőven elég volt a japán legénynek,
hogy a negyedik helyre beterelje a vasat, ezzel élete második
legjobb eredményét felmutatva (az első legjobb is egy negyedik hely
volt).
A Peugeot is három versenyzőt indított az új
autókkal. Rovanpera rögtön a verseny elején összetörte a jobb első
futóművet, úgyhogy viszlát. Auriol remekül autózott, a mezőny
elejében foglalt magának helyet,
lehet, hogy még első is volt, bár ezt nem tudom biztosan,
ugyanis az első három helyen szinte mindenki megfordult az első
napon, még a Hyundai-os Eriksson is a második helyen tartotta magát
egy ideig, csak a turbó miatt csúszott hátrébb. Szóval Auriol jól
viselkedett, de ez nem hatotta meg az autót, így ő is kiállni
kényszerült.
Maradt Grönholm. Az első napon végre láthattuk,
miért is lett tavaly világbajnok.
Murván iszonyat, mit tud. Miután az első napot megnyerte,
valamiért lelassított. Szombaton kezdett hátrébb csúszni. Megelőzte
Burns, Mcrae, még Delecour is a sarkában volt, de a legjobban Sainz
szorongatta a harmadik hely átvétele szempontjából. Aztán
megoldódódott a probléma, mert az üzemanyag ellátás csődöt mondott
a Peugeot-on. Grönholm hiába ütögette a gumitankot, nem akart
benzint adni a motornak, így ő is elköszönt a versenytől.
A Ford remek kezdet után majdnem tökéletes
befejezést nyújtott.
Delecour kezdte a diadalmenetet, az első nap utolsó két
gyorsaságijának megnyerésével. Ezzel még nem került az első három
közé, mert volt némi hátránya a korábbi útról való lecsúszásból
kifolyólag. Mindenesetre összeszedte magát, és rettentően hajtott.
Végig ott volt az elejében, ám a technika nem engedte célba érni a
nem gyári szinekben pompázó Fordot.
Az argentinai győztes, McRae most is kitűzte
magának az első helyet. Mást nem is tehetett, hiszen
McRash vagy nyer, vagy hatalmasat esik. Másképp nem tud
versenyt befejezni. Ezúttal kicsit gyengén kezdett, talán a
nyolcadik helyre futotta a teljesítménye, de emlékezzünk az
úttakarítás fontos műveletére, melyből ő is kivette részét.
Innentől azonban nem volt lazsálás. Egyre gyorsulva vetette magát
az élboly után, a második napon be is figyelt néhány percre az első
helyre, de nem szállt fejébe a dicsőség, tudta, hogy még nem szabad
ott maradnia.
Így a harmadik napot a második helyről nyomulva
teljesítette, rommá verve az előtte haladó Burns-t, aki csak nyelte
a tetőablakon át bezúduló port. Grönholm kiesésével az Argentínában
kínokat átélt Sainz került a harmadik helyre.
Idegproblémája már a múlté, teljes erőbedobással dolgozott.
A harmadik hely sem pottyant az ölébe csak úgy, hiszen ekkor már
mindössze 0,5 másodperc választotta el Grönholmtól, és ezeken a
pályákon ez szinte semmi.
Mitsubishiéknél teljes káosz uralkodott. Harmatgyenge kezdet
után a csapat első számú pilótája, a többszörös világbajnok, most
is a tabellát vezető BigMak kissé elszámította magát. A sokadik
helyen fejezte be az első gyorsot, kivételesen nemcsak úttakarítás
miatt, hanem a jobb első futomű precízebb beállítása egy
sziklafalon, és az utána való tesztüzem vetette hátrébb. A
következőn magyar újgazdag módjára rögtön akart mindent. A nagy
tempó miatt elcsúszott egy jobbos kanyarban, állítása szerint még
rá is fékezett, ezáltal seggel csúszott az útról a fák közé. És itt
is maradt. Talán még most is ott van, annyira befészkelte magát. A
második számú pilóta, Loix azonban végre bemutatta, hogy nemcsak a
dohányos pénzéért van a csapatban, tud ő gyorsan is menni. Végig is
haladt derekasan, egészen az ötödik helyig.
A Hyundai elvesztette az élbolyban harcoló
versenyzőjét, Erikssont, akinek folyni kezdett valami a motorjából.
Nem sikerült teljesen megoldani a problémát, de nekivágtak a
következő gyorsnak, mert csak utána volt szerviz. Teljesíteni
azonban még csigatempóban sem tudták, mert
minden kifolyt a motorból, ami volt benne, így a pálya
széléről nézték a többieket. Mivel a hatodik Hagstrom lett Toyota
WRC-vel, nem gyári csapatban indulva, nem is kap pontot ezért. A
pont a hetedik helyre érkező Alister McRae-t illetik, némi vigaszt
nyújtva a Hyundainak.
A Skoda volt az egyetlen csapat, melynek összes versenyzője beért a célba. Igaz, pontot nem kapott egyik sem, de az argentinai baleset után már ez is megnyugtató. A dobogó legtetejére McRae állhatott, a második hely a portól kéményseprő kinézetűvé vált Burns-é, és igen a harmadik lett Sainz. A Ford ezzel át is vette a pontverseny vezetését. Egyéniben még Makkinen vezet mindössze egy ponttal Sainz előtt.