Martin nem a korai kelés miatt lassult be, inkább azért, mert autója csak hátsókerék-hajtással üzemelt! Végül még így is bebotladozott az F2-es WRC-vel a célba.
Mekkorát változott a világ! Már nem csak verdákat gyártanak, hanem
rali VB futamot is tartanak Németországban. Idén már a másodikat,
és valószínűleg az sem véletlen, hogy a Skoda itt tartotta meg új
WRC-jének, a Fabiának első éles bevetését. Mivel ehhez a futamhoz
van legközelebb a gyár, ezért ha bármi elromlik az autón, simán
elugorhatnak a műhelybe, gyári körülmények között megreparálni. Ez
persze csak vicc, a Fabia jó autó, nem romlik el. Vagy mégis, de
akkor is jó autó.
A közelsége miatt más, számunkra ismertebb csapat is nevezett az
1737 km össztávú versenyre, mely 388 km gyorsaságit fogott össze 22
darabban. A magyar illetőségű Tagai testvérekre gondolok, akik a
hazai bajnokságban ugyan Subaru WRC-vel versenyeznek, de ezen a
futamon - talán költségkímélés miatt, mert a vezetési tapasztalat
nem sokat számít a WRC-hez képest - N csoportos Mitsubishivel
indultak. Sajnos azonban a komoly felkészülés, a több éves
tapasztalat, és a háttérben levő országos médiacég támogatása sem
volt elég ahhoz, hogy az első gyorsaságit teljesítsék. 4 kilométer
után az elektronika elkezdte benzinnel elárasztani a motort, amit
az nem bírt elfogyasztani. Tagaiék kiestek.
A gyári csapatok közti harc - bárki bármit is mondjon - idén a
franciákra redukálódott. Jó, persze ott van Martin, meg Solberg is,
de a pontverseny tekintetében egyértelmű a PSA fölény. Főleg
aszfalton, és ez a verseny is ilyen útfelületen zajlott. Az első
gyorson Burns 206 WRC-je hasított a leggyorsabban, mögötte Martin
hozta a Focust, majd két Citroën következett, McRae és Loeb. Ami
meglepő, hogy az aszfaltutak koronázatlan királyai - ráadásul
Peugeot-val -, Panizziék a 9. időt érték el. Az igazsághoz
tartozik, hogy most szerepelnek itt először - bár ezen a téren a
többieknek sincs nagy előnye -, és Gilles törött bordával ül a
kormány mögött!
Burns pedig úgy látszik eddig valóban csak amiatt szenvedett
hátrányt az elsőként való rajtolással, hogy a murvás utakat neki
kellett takarítania, mert íme, itt egy aszfaltos pálya , és máris
elég jól szaladt. Sőt, még a másodikon is ő volt a leggyorsabb, de
azért ott lihegtek a nyakába a Fordok és a Citroënek is. Ráadásul a
szívemhez oly közel álló Colin a második helyen. Aztán a harmadik
gyorson ő is, és Sainz is - aki a hetedik helyen állt két gyors
után - eltévesztettek egy útkereszteződést és ezzel tetemes
időhátrányba kerültek.
Martin viszont nem tévesztett el semmit, és addig szorongatta maga
előtt Burnst, míg az ötödik gyorson átvette a vezetést, de az angol
fiú nem tésztát reggelizett - Martin autója meg betegeskedni
kezdett -, ezért a következőn vissza is szerezte, és meg is
tartotta a nap végéig az első helyet. De vajon hová tűnt Marcus
Grönholm - kiabálhatnánk, ha érdekelne. A hetedik helyet futotta az
első gyorson - valami nem elkapott ritmusra panaszkodott -, de
aztán rettenetesbe kapcsolt, és szép lassacskán csak feltornázta
magát Burns mögé a nap végére. 9 másodperccel állt a második
helyen, míg a tavalyi itteni győztes, Loeb Xsara WRC-je, alig 9
tizeddel ő mögötte. A negyedik helyen Colin. Huh, de izgi.
Martin ismét bizonyított a Forddal - most aszfalton is - de a váltó
hibája miatt kézi kapcsolásra kellett átállnia. Ez viszont eléggé
megnehezíti a váltások közbeni kézifék használatot, amire a sok
hajtűkanyarban most elég nagy szüksége volt, így lecsúszott a 10.
helyre. A másik Focusban Duval hibázott néhányat, de még így is a
hetedik helyen állt, míg a harmadik csapattag, Hirvonen folytatja
tanulási periódusát, lassan, de biztosan haladva közelít a cél
felé.
És igen, a Subaruk. Sajnos a murvás teljesítményük nem köszön
vissza aszfalton. Ehhez párosul, hogy Solberg is elnézett néhány
kereszteződést, amivel növelte a hátrányát. Mäkinen autójában meg
először a kormányszervó kezdte szívatni a négyszeres világbajnokot,
aztán a hatodik gyorson a generátor hibája miatt feladni
kényszerült a versenyt. Ahogy a Skoda Fabiával Auriol is kiállt az
utolsó gyorson motorhiba miatt. A másik Fabia WRC viszont jól
szerepelt. Gardemeister a 12. helyen várta a szombat reggelt.
Ez a második nap pedig egyértelműen a Citroëné volt, azon belül is
Loeb-é. Úgy kezdett - beetetésként -, hogy az első gyorson, amit
Grönholm nyert, rögtön 9. lett. Aztán a következőn már a második,
Martin mögött, de Grönholm közben suttyomban átvette a vezetést.
Burns azt mondta, nincs semmi problémája az autóval, nem érti miért
gyorsabbak nála a többiek. Mi sem értjük, hogy eddig miért nem
voltak. Mindegy, a lényeg, hogy a 13. gyorson Loeb kezébe került az
első hely, és ragaszkodott is hozzá nagyon.
Panizzi bajait tetézte az előtörő fékprobléma, de szerencsére ott
volt még Roman Kresta is, a Bozian csapat 206-osával. A szombati
utolsó gyorson futott egy abszolút időt, ami még mindig a Peugeot-k
erősségét - meg persza Kresta tehetségét - bizonyítja. Martinnak
viszont már nem kell semmit bizonygatnia, elég ha nyer. A 10.
helyről vágott neki a folytatásnak a pénteki váltóbajai után.
Reggel benyomta az "attack" gombot a műszerfalon, és futott öt
darab első időt a kilencből. A harmadik helyre gyúrta vissza magát,
és még Loeb 35 másodperces előnye sem volt behozhatatlan.
Duval kicsit hátrébb Sainzzal csatázott, és a forszírozott tempó -
nincs is ilyen szó - hatására néhányszor megperdült. Így a spanyol
simán maga mögött tudta tartani, ami a hatodik helyen azért elég
fontos feladat. McRae a negyedik helyet tudta tartani, miközben az
élen álló Loeb egyre távolodott, de a harmadik helyen álló Martin
alig 10 másodpercnyire volt előtte. Még akármi is lehet ebből. Az
egyetlen versenyben maradt Subaruval Solberg nem érezte magát túl
jól. Mindenkinek vannak olyan napjai, amikor nagyívben bele... ööö
kerüli a dolgokat. Ha ez a nap pont egy rali VB futamra esik, az
elég gáz, hiába ülünk a világ egyik legjobb versenyautójában. Ami
ráadásul nem könnyíti meg a dolgunkat, mivel a fék szarakodik. 10.
hely szombat este, ez az ami kijutott Solbergnek.
A két kisebb csapat - Hyundai, Skoda - egymással küzdött, egészen
addig, míg az utolsó Fabia WRC is fel nem adta. A cseheknek nem
volt szándékában megnyerni az első VB futamukat az új autóval, de
szerintem ennél azért jobbra számítottak. Mindenesetre ügyesen
leplezték csalódottságukat, és úgy nyilatkoztak, hogy nagyon is
tanulságos volt számukra ez a futam, és jelentős lépéseket tudnak
tenni az autó javítására. A másik csapatnál nem voltak ennyire
költőiek. Ők inkább versenyben tartották mindkét autójukat, bár
eléggé hátul. Némi sikerélményt a kora esti Super Speciál adott,
ahol a második és harmadik helyet ők csípték el, Kresta mögött. A
nagymenők már biztos elfáradtak.
Vasárnap hajnalban már ordítottak a vekkerek, hiszen az első
gyorsot fél nyolc előtt kezdték. Na és vajon ki az, aki a
leggyorsabb a csipatörlésben? Természetesen az, aki megnyeri az
első gyorsot. Az pedig most McRae volt. Több mint 3 másodpercet
adott a másodikként befutó Loebnek. Ez viszont arról is árulkodik,
hogy az öreg skót nem adta fel, és ismét crazy fokozatba állítva
magát megkísérli utolérni az előtte bóklászó Martint. Ezen az első
gyorson tolt is az arcába 7,8 másodpercet. A következőt ismét Colin
nyerte, újabb 12-vel verve Martint és így megelőzve őt, a harmadik
helyre léphetett. Azért azt is el kell mondani, hogy Martin nem a
korai kelés miatt lassult le, hanem azért, mert autója csak
hátsókerék-hajtással üzemelt! Ebből a szemszögből viszont már nem
is egyértelmű, kinek a teljesítménye nagyobb mutatvány. Végül még
így is bebotladozott az F2-es WRC-vel az ötödik helyre.
Közben a 19. gyorson iszonyatos eső lepte meg a mezőnyt. Burns
viszont McRae-t lepte meg, és le is szorította a negyedik helyre. A
két élen állóról, Loeb-ről és Grönholmról azért nem beszélek sokat,
mert kettejük között a különbség 15 és 9 másodperc között mozgott
folyamatosan. Valószínűleg belenyugodtak, hogy ez lesz a
végeredmény - ahogy ez is lett -, mindössze annyi történt, hogy
Loeb az utolsó gyorson hagyta egy kicsit Grönholmot, és így előnye
4 másodperc alá csökkent. De ez már nem számít, Loeb győzött
másodszor is a német futamon, ez a lényeg.
Solberg az utolsó napon aztán magára talált, de hátránya már nem
sok jót ígért. Ugyan visszaküzdötte magát a 8. helyig, de már nem
sok vizet zavart. Ahogy a Hyundai-osok sem zavarták meg az
élmezőnyt. Sok műszaki problémával ugyan, de becélozták magukat,
Loix pedig még egy pontocskát is elcsípett a csapatnak. Mi kell
még? Talán több ilyen izgalmas verseny, és egy komolyabb pontozási
rendszer, ahol futamgyőzelem is kell ahhoz, hogy valaki az élen
álljon.
Következő VB futam két hét múla - tehát a Budapest Ralival egyidőben - a Finn rali lesz.
|
|
|