A nagy sikerű norisringi viadal után a DTM a Nürburgringre megy, a következő verseny augusztus 20-án lesz. Bernd Schneider mindent el fog követni, hogy tovább növelje előnyét a bajnokságban, és folytassa kiváló sorozatát: ő az egyetlen pilóta, aki a 2006-os szezonban minden versenyen szerzett pontot.
Nagyon kicsik a különbségek, öt versenyt négy különböző pilóta nyert, a tabella élén is többször változott a helyzet. Mivel magyarázod ezt?
Sok múlik a szabálymodósításokon. A szabályoknak hála, a 2005-ös versenyautók is képesek rá, hogy a mezőny elejében küzdjenek. Szintén nagy a szerepe a hendikeprendszernek, mely szerint a győztes csapat nehezebb autókkal versenyez a győzelem után. Ez biztosítja, hogy egyik gyártó se juthasson jelentős előnyhöz.
Volt jó néhány nagyon sikeres éved itt a DTM-ben, de a 2004-es és a 2005-ös szezon egy kicsit visszafogottabbra sikeredett. Most újra a bajnoki címért küzdesz. Visszatért a régi Bernd Schneider?
Nagyon remélem, de még meg nem tudjuk, mi történik majd a szezon második felében. Azért örülök, hogy idén újra képes vagyok arra, amire régebben, a siker éveiben.
Ha megszereznéd a 2006-os évben a bajnoki címet, az már a hatodik lenne a sorban. Erre eddig egyetlen pilóta sem volt képes. Nehéz motivációt találni a hatodik bajnoki címhez, vagy ellenkezőleg, pont ez ad erőt?
Nincs szükségem extra motivációra, mindig motivált vagyok. A versenyautóm remek, és ígéretes a helyzetem, ami a pontokat illeti. Ennyi nekem elég is. Mindig van esélyem rá, hogy versenyt nyerjek, ez több mint elég, hogy felpörögjek, pláne ha a végső győzelem is ott lebeg a szemem előtt.
Ez a tizenkettedik DTM-es versenyszezonod, egyike vagy a legtapasztaltabb DTM-pilótáknak. Ha összeveted az első évedet a mostanival, mi a legszembetűnőbb különbség?
Óriási különbség van a versenyautók között, rengeteget fejlődtek azóta; a mostani autók nagyon ütőképesek. Régen csak néhány pilóta volt, aki versenyt is nyerhetett, ma 12-14 pilóta küzd a győzelemért. Ilyet soha nem tapasztaltam más bajnokságokban.
A technikai sportok csapatsportok. Te a kezdetektől az AMG-Mercedesnél versenyzel, lehet, hogy ez a sikereidnek a titka?
A kontinuitás nem biztos, hogy sikerre vezet, de az AMG-Mercedes csapat bizonyosan fontos összetevője a receptnek, ami győzelemre visz. Ez az egyik legjobb csapat, nekem csak annyi dolgom van, hogy tökéletesen használjam a technikát, amivel ellátnak.
A Nürburgring az 1992-es DTM-sorozat naptárában is szerepelt, ez a pálya hozzátartozik a DTM-hez a kezdetek óta. Milyen a kapcsolat köztetek?
Én a hazai versenyek közé sorolom a nürburgringi futamokat. A Saar-vidékről származom, az otthonomtól a Nürburgring körülbelül ugyanolyan messze van, mint a Hockenheimring. Sok remek versenyben vettem már részt itt, sokszor nyerni is tudtam. Ez a verseny az egyik legérdekesebb mind közül.
Milyen a pálya karakterisztikája, melyek a legfontosabb szakaszok?
Különleges érzés elszáguldani a Mercedes Arena előtt, hiszen rengetegen ülnek a lelátón, akik nekem szurkolnak, remélem, sikerül majd örömöt szerezni nekik. Ez a pálya nagyon nehéz, ha jól akarsz menni, nagyon kell koncentrálnod az első másodperctől az utolsóig.