Ennyi nem elég

2006.09.04. 19:17
Ahogy közeledünk a szezon végéhez, egyre kiélezettebb a verseny. Kristensen és az Audi mindent megtesz, hogy valahogy visszahódítsa az elsőséget Bernd Schneidertől és a Mercedestől, de néha a minden is kevés. Az öreg nem véletlenül vezeti a bajnokságot.

Mr. Poleposition negyedszer

A kvalifikáció

A verseny előtt megkérdezték a pilótákat, mi jut eszükbe Zandvoortról, sokan azt válaszolták, a homok. A pálya a tengerpart közvetlen közelében terül el, és a dűnékről rengeteg homokot fúj be a szél az aszfaltcsíkra. Csúszik is, mint a nyavalya, ráadásul teljességgel kiszámíthatatlanul. Ennek köszönhetően már az időmérő edzésen is volt esemény bőven. Az első szakaszban sokat csúszkáltak a pilóták, többen leestek a pályáról, legrosszabbul azonban Stefan Mücke és Alex Margaritis járt. Előbbi gyors körön volt éppen, amikor a boxból érkező Margaritis az első kanyarban, melyet Tarzan-kanyarnak neveznek, elé kormányozta versenyautóját; az ütközést nem lehetett elkerülni. Mücke autója megsérült, de Margaritis még rosszabbul járt, neki ugyanis később elvették az eredményét a gondatlan manőverért. Mivel ezt akkor még nem lehetett tudni, a hat leglassabb, név szerint La Rosa, Stippler, Alesi, Kiesa, Ickx és Stoddart esett ki.

A második szakaszban nem történt nagyobb esemény, egyedül Häkkinen kiesése okozott volna meglepetést, de mivel a száguldó finn idén nem igazán találja magát a DTM-ben, nem lehetett csodálkozni azon, hogy Kaffer a 2005-ös Audival kiütötte. A többi gyári pilóta bejutott a legjobb nyolc közé. Az utolsó szakaszban Mr. Poleposition, vagyis Jamie Green volt a leggyorsabb. A brit pilóta idei negyedik rajtelsőségét szerezte meg. Az Audi ezúttal sokkal erősebbnek tűnt, mint az elmúlt futamokon, a Mercedes-pilótát Kristensen, Tomczyk és Ekström követte. Bernd Schneider csak a hetedik legjobb időt futotta, így nagyon nehéz helyzetbe került. Zandvoortban nem könnyű előzni, pláne, ha az egész Audi-csapat arra szövetkezett, hogy kiénekelje a sajtot az ember szájából.

A kvalifikáció eredménye

1. Jamie Green, AMG-Mercedes C-Klasse: 1:32,189
2. Tom Kristensen, Audi A4 DTM
3. Martin Tomczyk, Audi A4 DTM
4. Mattias Ekström, Audi A4 DTM
5. Bruno Spengler, AMG-Mercedes C-Klasse
6. Heinz-Harald Frentzen, Audi A4 DTM
7. Bernd Schneider, AMG-Mercedes C-Klasse
8. Pierre Kaffer, Audi A4 DTM
9. Mika Häkkinen, AMG-Mercedes C-Klasse
10. Timo Scheider, Audi A4 DTM
11. Christian Abt, Audi A4 DTM
12. Mathias Lauda, AMG-Mercedes C-Klasse
13. Stefan Mücke, AMG-Mercedes C-Klasse
14. Daniel laRosa, AMG-Mercedes C-Klasse
15. Frank Stippler, Audi A4 DTM
16. Jean Alesi, AMG-Mercedes C-Klasse
17. Nicolas Kiesa, Audi A4 DTM
18. Vanina Ickx, Audi A4 DTM
19. Susie Stoddart, AMG-Mercedes C-Klasse
- Alexandros Margaritis, AMG-Mercedes C-Klasse

A DTM hetedik futama


Jamie Green rendesen elszúrta a rajtot, és ezzel nemcsak ő, de Bernd Schneider is nehezebb helyzetbe került. A Kristensen, Tomczyk, Ekström trió könnyedén zúzott előre és fordult el elsőként az első kanyarban. Green a negyedik helyet sem tudta tartani, az első körben Frentzen is elment mellette, így a négy gyári Audi magabiztosan elfoglalta az első négy pozíciót. Vanina Ickxnek ezúttal egyetlen köre volt mindössze, ami a mezőny szemszögéből megnyugtató, Nicolas Kiesa azonban meglehetősen bosszús lehetett, mikor a tükrében azt látta, hogy csapattársa egy vadászbombázó lendületével érkezik meg a fenekébe, és löki ki a pályáról. A dán pilóta vissza tudott jönni, ám a lányzó autója megadta magát. Szerencsére. Így legalább több bajt már nem okozhatott.


A második körre Kristensen, Tomczyk, Ekström, Frentzen, Green, Kaffer, Schneider, Spengler, Scheider, Abt volt a sorrend, de látszott, nem marad így sokáig. Schneider gyorsabb volt Kaffernél, de nem tudott elmenni mellette, úgyhogy a hatodik körben egy leheletnyit meglökte a Tarzan-kanyarban. Az Audi egy pillanatra megcsúszott, és mire Kaffer összeszedte, az öreg már előtte volt. Gyönyörű manőver volt. Ha valaki egy túraautós futam alatt egyszer csinál ilyet, megtapsolják, de ha kétszer, megbüntetik. Az öreg jól tudta ezt. Megkezdődtek a kerékcserék, de sokkal érdekesebb volt, hogy eközben Häkkinen egy balkanyarban belülről keményen nekiment Abtnak. Abt nagy birkózó, ismerjük, de Häkkinen nem szokott ilyen eszközökhöz folyamodni. Abt A4-ese megcsúszott, a finn pedig elment ugyan, de néhány körrel később megbüntették, így megint elszálltak a reményei, hogy jó helyen zárja a futamot. Abtnál is nagyobb volt a baj, a következő körben kiállt a boxba és feladta a versenyt.


A benzinkanna beragadt

Az öreg a 11. körben állt ki először. A 13. körben Kristensen is ki jött a boxba, ám mikor elindult, még rajta volt az autó oldalán az a szerkezet, amiből a benzint préselik a tankba. A felelős szerelő az aszfaltot csapkodta mérgében, de szerencsére nem lett nagyobb baj a dologból. Az üzemanyag is elegendőnek bizonyult, és a kanna is különösebb probléma nélkül esett le az autóról az első kanyarban. A 17. körben Schneider már Green mögött volt, Frentzent a jó ütemű kerékcsere után előzte meg. Tíz körrel később kisebb tragédia történt. Green már egy ideje azon munkálkodott, hogy megelőzze Ekströmöt, ám ez sehogyan sem jött neki össze. A célegyenes végén egyszerre megbolondult, és úgy döntött, lehetetlen helyzetből kifékezi svéd riválisát, akármi is lesz. Jól telibe vágta az Audit, és ezzel tönkretette Ekström versenyét, de a sajátját is, hiszen Häkkinenhez hasonlóan boxutca-áthajtásos büntetéssel sújtották.


Kristensen nyert, de csak két ponttal került közelebb az öreghez

Az utolsó körök sem teltek eseménytelenül. Az öreg, aki eddigre már a harmadik helyen autózott, folyamatosan támadta Tomczykot. Az Audi-pilóta derekasan állta a sarat, ám a lökdösős csellel ő sem tudott mit kezdeni. Schneider ezúttal még sokkal finomabban csinálta, mint a verseny elején Kafferrel. Annyira finoman, hogy meg sem büntették érte. Menjen csak előre, megérdemli. Kristensen tehát nyert, de csak két pontot hozott Schneideren. Az öreg a hetedik helyről indulva az egész Audi-armadán átverekedte magát, ha van még néhány köre, talán Kristensent is megelőzi. Gyönyörűen versenyez idén, megérdemelné a bajnoki címet. Addig azonban még három menet hátra van, harminc pontot lehet gyűjteni. Neki pedig csak tíz pont az előnye.

A DTM hetedik futamának végeredménye

1. Tom Kristensen, Audi A4 DTM
2. Bernd Schneider, AMG-Mercedes C-Klasse
3. Martin Tomczyk, Audi A4 DTM
4. Bruno Spengler, AMG-Mercedes C-Klasse
5. Heinz-Harald Frentzen, Audi A4 DTM
6. Timo Scheider, Audi A4 DTM
7. Stefan Mücke, AMG-Mercedes C-Klasse
8. Jamie Green, AMG-Mercedes C-Klasse
9. Pierre Kaffer, Audi A4 DTM
10. Daniel laRosa, AMG-Mercedes C-Klasse
11. Mika Häkkinen, AMG-Mercedes C-Klasse
12. Susie Stoddart, AMG-Mercedes C-Klasse
13. Mattias Ekström, Audi A4 DTM
14. Frank Stippler, Audi A4 DTM
15. Mathias Lauda, AMG-Mercedes C-Klasse
16. Nicolas Kiesa, Audi A4 DTM
- Alexandros Margaritis, AMG-Mercedes C-Klasse
- Jean Alesi, AMG-Mercedes C-Klasse
- Christian Abt, Audi A4 DTM
- Vanina Ickx, Audi A4 DTM

A bajnokság állása

1. Bernd Schneider, AMG-Mercedes C-Klasse: 54 pont
2. Tom Kristensen, Audi A4 DTM: 44 pont
3. Bruno Spengler, AMG-Mercedes C-Klasse: 39 pont
4. Martin Tomczyk, Audi A4 DTM: 23 pont
5. Jamie Green, AMG-Mercedes C-Klasse: 20 pont
6. Heinz-Harald Frentzen, Audi A4 DTM: 18 pont
7. Mika Häkkinen, AMG-Mercedes C-Klasse: 17 pont
8. Mattias Ekström, Audi A4 DTM: 16 pont
9. Jean Alesi, AMG-Mercedes C-Klasse: 14 pont
10. Timo Scheider, Audi A4 DTM: 8 pont
10. Alexandros Margaritis, AMG-Mercedes C-Klasse: 8 pont