Megvan a DTM-bajnok?

2006.09.24. 17:13
Az Audi megint nyert, mégis úgy tűnik, Mercedes-pilóté lesz a bajnoki cím. Bernd Schneider újfent gyönyörűen versenyzett, így két futammal a vége előtt 18 ponttal vezeti a bajnokságot.

A kvalifikáció

A DTM háromszakaszos kvalifikációját nagyon jól kitalálták. Szinte mindig izgalmas az időmérő, nemcsak a nézők, de a pilóták is élvezik, hogy mindhárom szakaszban, de kettőben feltétlenül a legjobbat kell kihozniuk magukból. Az első felvonás olykor kissé lapos, de ezúttal nem lehetett ok a panaszra. Barcelonában erősen esett, amikor az időmérő edzés kezdetét vette, és - ahogyan az autóversenyben ez lenni szokott - ez erősen összekuszálta a dolgokat. A kvalifikáció első szakaszának két szinte hihetetlen mozzanata volt. Egyrészt kiesett Bruno Spengler. A kanadai pilóta betlije szinte csodaszámba megy azután, hogy az utóbbi három versenyen kétszer nyert, egyszer pedig negyedik lett, és harmadik helyen áll a bajnokságban.

Spengler a kvalifikáció után elmondta, hogy rengeteg problémája volt; hibázott, forgalomba került, a kocsija sem volt jó, szóval minden ellene dolgozott. Még ennél is nagyobb meglepetés volt azonban Vanina Ickx remek teljesítménye. A belga lányt nem éppen jó eredményei tették ismertté, most azonban – ahogy nyilatkozta: ő sem tudja, hogyan – bekerült a második fordulóba, és ez a 2004-es Audi A4 DTM-mel bizony nem könnyű feladat. A második szakaszt Frentzen uralta. A német ex-Formula-1-es pilóta idén nem túl meggyőző, ezúttal azonban ő volt az egyetlen versenyző az egész mezőnyben, aki 1 perc 14 másodperc alá tudta szorítani a köridőt. Jean Alesi és az időmérők királya, Jamie Green nem jutott be a harmadik fordulóba, Frank Stippler és Alexandros Margaritis azonban beverekedte magát az utolsó menetbe a hat gyári pilóta mellé.


Frentzen nem fáradt el, hozta a formáját, ez azonban végül csak a második helyhez volt elég, Martin Tomczyk ugyanis még nála is gyorsabb kört futott, így ő szerezte meg a pólpozíciót. A harmadik hely is az Audié lett, Tom Kristensen mindent megtett, hogy nagy ellenlábasa, Bernd Schneider elől indulhasson. Az öreg negyedik lett, így a bajnokságért küzdő két pilóta egymás mellől indul indulhat a versenyen. Häkkinen sem ment rosszul, de a második legjobb mercedeses idő Barcelonában csak az ötödik helyhez volt elegendő.

A kvalifikáció eredménye

1. Martin Tomczyk, Audi A4 DTM: 1:13,900
2. Heinz-Harald Frentzen, Audi A4 DTM
3. Tom Kristensen, Audi A4 DTM
4. Bernd Schneider, AMG-Mercedes C-Klasse
5. Mika Häkkinen, AMG-Mercedes C-Klasse
6. Mattias Ekström, Audi A4 DTM
7. Frank Stippler, Audi A4 DTM
8. Alexandros Margaritis, AMG-Mercedes C-Klasse
9. Timo Scheider, Audi A4 DTM
10. Mathias Lauda, AMG-Mercedes C-Klasse
11. Jean Alesi, AMG-Mercedes C-Klasse
12. Pierre Kaffer, Audi A4 DTM
13. Jamie Green, AMG-Mercedes C-Klasse
14. Vanina Ickx, Audi A4 DTM
15. Nicolas Kiesa, Audi A4 DTM
16. Christian Abt, Audi A4 DTM
17. Daniel la Rosa, AMG-Mercedes C-Klasse
18. Stefan Mücke, AMG-Mercedes C-Klasse
19. Bruno Spengler, AMG-Mercedes C-Klasse
20. Susie Stoddart, AMG-Mercedes C-Klasse

A DTM nyolcadik futama


A versenyre kisütött a nap, kellemes napsütésben vágott neki a DTM mezőnye a nyolcadik futamnak. A rajt tisztán, szépen lezajlott, az élmezőnyből mindenki mindent tökéletesen csinált, így nem változott a sorrend. Egyedül Schneidernek kellett egy kisebbet csatáznia a remekül induló Stipplerrel, de neki ez nem okozott gondot. Úgy tűnt, ezúttal mindenki ép bőrrel abszolválja a kritikus első kört, mikor... Hogy mi történt, azt nehéz lenne pontosan megmondani, talán majd a nyilatkozatokból kiderül. Annyi bizonyos, hogy Abt – nem először láttuk ilyen szituációban – meglökte Kiesát, aki azzal a lendülettel nekiment Ickxnek Kaffernek és Greennek. A nagy kavalkádban Spengler még gyorsan keresztbe rakta Mückét, aztán továbbmentek. Bejött a biztonsági autó. A balesetben érintett négy pilóta feladta a versenyt – Abt autója épségben megúszta -, a többiek elől a hatodik körben állt ki a biztonsági autó. Ekkor Tomczyk, Frentzen, Kristensen, Schneider, Stippler, Häkkinen, Ekström, Scheider, Margaritis, Alesi volt a sorrend. Az öreg azonnal megtámadta legfőbb riválisát, és annyira gyors volt, annyira precíz, hogy Kristensen kénytelen volt átengedni neki a harmadik helyet.


A biztonsági autó kiállását követő köröket legalább olyan feszített tempóban és idegállapotban teljesítette a mezőny, mint az igazi rajtot. Häkkinen ennek az őrületnek esett áldozatául. Alesi összekoccant Scheiderrel, és Scheider Audija eltalálta Häkkinen Mercedesét. Scheider kiesett, a másik kettő folytatni tudta a küzdelmet. Közben Spengler némi lökdösődés árán megelőzte Laudát. Frentzen a tizedik körben elfékezte magát. Több se kellett Bernd Schneidernek, azonnal megelőzte, és átvette a második helyet. Frentzen a verseny ezen részében lassulni látszott, Kristensen és Ekström meg is előzte. Közben az élen haladó Tomczyk majdnem négy másodperces előnyt autózott ki magának.


Tomczyk előnye, ha lassan is, de fogyatkozott, Ekström pedig felgyorsult, a 19. körben meg is előzte Kristensent. Schneider a 22. körben jött ki először a boxba, egy körrel később pedig a versenyben vezető Tomczyk is kiállt. A sorrend a kerékcserék után nem változott. Kristensennek valami problémája lehetett a második garnitúra gumival, mert nemcsak lelassult, de a 32. körben meg is pördült, úgyhogy egy körrel később ki is jött a boxba egy új garnitúráért. Ekström és Schneider csodálatosat vívtak. Ekström nagyon agresszívan, de tisztán megelőzte az öreget, a második kerékcsere után azonban újra mögötte találta magát, hát megelőzte még egyszer. Ez a manőver már nem sikerült olyan jól, mint az első, és a két autó összeért. A lökdösődés nem volt nagyon durva, de ahhoz elég volt, hogy Ekströmöt megbüntessék. A svéd pilóta a második helyről a drive through penalty után elveszítette minden reményét, hogy a dobogón végezzen.


A 47. körben Kristensen elfékezte magát, így Frentzen könnyedén megelőzte. Kristensen később ki is csúszott, a dán pilóta láthatóan egész versenyen az autójával küzdött, nem mindig sikerrel. A 48. körben Tomczyk, Schneider, Frentzen, Spengler, Ekström, Stippler, Margaritis, Kristensen volt a sorrend, de nem sokáig, a dán sztár ugyanis még la Rosát sem tudta tartani, így kiszorult a pontszerző helyről. Néhány körrel a vége előtt Tomczyk, akinek az előnye igencsak fogyatkozott, elfékezte magát, és ezzel magára húzta Bernd Schneidert. Szerencséjére az öreg a lehetőség kapujában lecsúszott az aszfaltcsíkról, és üldözőből üldözött lett a maradék néhány körre. Frentzen azonban nem jelentett igazi veszélyt, az élen tehát nem változott a sorrend: Martin Tomczyk életében először nyert DTM-versenyen, Bernd Schneider lett a második, Frentzen pedig annyi balul sikerült futam után végre felállhatott a dobogóra.


Ekström a legvégén még megelőzte Spenglert, és végül negyedikként ért a célba, de a kanadainak sem lehet egyetlen rossz szava sem, hiszen ő a 19. rajtpozícióból kezdte a versenyt. Az öreg előnye ezzel a győzelemmel gyakorlatilag már behozhatatlan. Kristensennek és Spenglernek ugyan van még matematikai esélye, de úgy kéne kétszer futamot nyerniük, hogy az öreg ne szerezzen pontot, ez pedig az idei szezont szemlélvén gyakorlatilag kizárt.

A DTM nyolcadik futamának végeredménye

1. Martin Tomczyk, Audi A4 DTM
2. Bernd Schneider, AMG-Mercedes C-Klasse
3. Heinz-Harald Frentzen, Audi A4 DTM
4. Mattias Ekström, Audi A4 DTM
5. Bruno Spengler, AMG-Mercedes C-Klasse
6. Frank Stippler, Audi A4 DTM
7. Daniel laRosa, AMG-Mercedes C-Klasse
8. Alexandros Margaritis, AMG-Mercedes C-Klasse
9. Tom Kristensen, Audi A4 DTM
10. Christian Abt, Audi A4 DTM
11. Mika Häkkinen, AMG-Mercedes C-Klasse
12. Stefan Mücke, AMG-Mercedes C-Klasse
13. Mathias Lauda, AMG-Mercedes C-Klasse
14. Jean Alesi, AMG-Mercedes C-Klasse
15. Susie Stoddart, AMG-Mercedes C-Klasse
- Timo Scheider, Audi A4 DTM
- Jamie Green, AMG-Mercedes C-Klasse
- Nicolas Kiesa, Audi A4 DTM
- Pierre Kaffer, Audi A4 DTM
- Vanina Ickx, Audi A4 DTM

A bajnokság állása

1. Bernd Schneider, AMG-Mercedes C-Klasse: 62 pont
2. Tom Kristensen, Audi A4 DTM: 44 pont
3. Bruno Spengler, AMG-Mercedes C-Klasse: 43 pont
4. Martin Tomczyk, Audi A4 DTM: 33 pont
5. Heinz-Harald Frentzen, Audi A4 DTM: 23 pont
6. Mattias Ekström, Audi A4 DTM: 21 pont
7. Jamie Green, AMG-Mercedes C-Klasse: 20 pont
8. Mika Häkkinen, AMG-Mercedes C-Klasse: 17 pont
9. Jean Alesi, AMG-Mercedes C-Klasse: 14 pont
10. Alexandros Margaritis, AMG-Mercedes C-Klasse: 9 pont