Utcai pályán a DTM

2005.07.18. 17:54

A DTM a norisringi versennyel féltávhoz érkezett. A hatodik futam nem csak a bajnokság első helyéért dúló kiélezett küzdelem miatt volt érdekes, az utcai pálya hangulata különleges ízt adott az eseményeknek. A Nürnberg belvárosában zajló esemény leginkább a monacói Formula-1-es viadalokra emlékeztet, és rengeteg nézőt csábít a helyszínre.


A kvalifikáció

Mivel a Norisring csupán 2300 m hosszú, várható volt, hogy a köridők között nem lesz túl nagy különbség, az azonban mégis meglepő, hogy az első négy versenyző között kevesebb, mint egy tizedmásodperc volt, és még a tizennyolcadik legjobb idő is egy másodpercen belül volt. Mindenki a bajnokság első helyéért vívott véres küzdelemre volt kíváncsi: Mattias Ekström a verseny előtt mindössze egyetlen ponttal vezetett Gary Paffett előtt, így egyikük sem engedhette meg magának, hogy hibázzon. A kvalifikáció a brit versenyzőnek sikerült jobban, Paffett az első sorból rajtolhatott a dán Kristensen mögül, a második sort a kanadai Bruno Spengler és Jean Alesi foglalta el. Ekströmnek csak az ötödik helyre futotta az erejéből, igaz, mindössze 96 ezredmásodperccel futott lassabb időt, mint Kristensen. Häkkinen a hetedik rajtkockát szerezte meg.

A kvalifikáció eredménye:

1. Tom Kristensen, Audi A4 DTM
2. Gary Paffett, AMG-Mercedes C-Klasse
3. Bruno Spengler, AMG-Mercedes C-Klasse
4. Jean Alesi, AMG-Mercedes C-Klasse
5. Mattias Ekström, Audi A4 DTM
6. Manuel Reuter, Opel Vectra GTS V8
7. Mika Häkkinen, AMG-Mercedes C-Klasse
8. Marcel Fässler, Opel Vectra GTS V8
9. Jamie Green, AMG-Mercedes C-Klasse
10. Bernd Schneider, AMG-Mercedes C-Klasse
11. Heinz-Harald Frentzen, Opel Vectra GTS V8
12. Allan McNish, Audi A4 DTM
13. Frank Stippler, Audi A4 DTM
14. Martin Tomczyk, Audi A4 DTM
15. Rinaldo Capello, Audi A4 DTM
16. Stefan Mücke, AMG-Mercedes C-Klasse
17. Christian Abt, Audi A4 DTM
18. Alexandros Margaritis, AMG-Mercedes C-Klasse
19. Pierre Kaffer, Audi A4 DTM
20. Laurent Aiello, Opel Vectra GTS V8

A DTM hatodik futama, Norisring, július 17.

30 fokos hőség és 72 kör várta a DTM versenyzőit Nürnbergben. Már a délelőtti bemelegítés során kiderült, hogy a fiatal, kanadai Bruno Spengler nem véletlenül indulhat a mezőny elejéről, délelőtt ő volt a leggyorsabb a Norisringen. Az első rajtkocka büszke birtokosa, a dán Kristensen, aki a harmadik helyen áll a bajnokságban több mint egy tizeddel rosszabb időt autózott. A rajtnál megmutatkozott a rutin, Kristensen meg tudta tartani vezető helyét Paffettel szemben, míg Spengler izgatottságában kifejezetten rosszul rajtolt.


Paffett a bajnoki cím megszerzésének lehetőségétől vérszemet kapott, és még az első körben Alesivel a fenekében megelőzte Kristensent, aki a harmadik helyre esett vissza. Frentzen, McNish és Kaffer még ugyanebben a körben összeütközött. Spengler a rossz rajt után a második körben már csak a tizedik helyen volt. Kristensen a kezdeti nehézségek után hamar összeszedte magát, és a negyedik körben visszaelőzte Alesit, és a második helyet. Az ötödik körben Stippler és Mücke ütközött, minek következtében Stippler egy gyönyörűséges piruettet mutatott be. A hatodik körben Green összekoccant Ekströmmel és elütötte Häkkinen versenyautójának a farát. Green ezek után ki is állt a boxba, és feladta a versenyt, csakúgy, mint az ex-Formula-1-es finn pilóta. A mezőny a nagy csetepaté után a biztonsági autó mögött pihent meg egészen a kilencedik körig. A 14. körben továbbra is Paffett vezetett, mögötte Kristensen, Alesi, és Reuter. Reuter folyamatosan támadta Alesit, míg a 16. körben össze is koccantak, de mindketten tudták folytatni a versenyt. Alesinek technikai problémái adódtak a 22. körben, és jelentősen lelassult, majd ki is állt. A továbbiakban is sok baleset volt, míg a 36. körben a rengeteg szanaszét heverő alkatrész miatt újra a pályára jött a biztonsági autó, mögötte Kristensen, Abt, Margaritis, Ekström, Spengler, Schneider, Kaffer, Aiello, Mücke és Paffett volt a sorrend.


A 39. körben Kaffer és Mücke ütközött, majd Mücke kijött a boxba és feladta a versenyt. A 43. körben a bajnokság első két helyezettje, Ekström és Paffett már a negyedik helyért harcoltak, és versenyautóik egy kicsit össze is értek, de nagyobb baj szerencsére nem történt. Paffett erőszakossága egy körrel később meghozta gyümölcsét, és a brit versenyző elvette vetélytársától a harmadik helyet, majd a 49. körben Christian Abtot is megelőzve övé lett a második hely. Schneider eközben minden erejét mozgósítva támadta Ekströmöt, de a svéd nem adott neki lehetőséget az előzésre.


A 61. körben Kristensen kiállt a boxba, és Paffett állt az élre. Az utolsó körben Reuter támadta Ekströmöt, és a harcban a bajnokságban vezető svéd versenyző meg is pördült. Reuter azonban hiába érkezett harmadikként a célba, a verseny után harminc másodperces időbüntetéssel sújtották, és végül csak a kilencedik lett. Gary Paffett nyerte a DTM hatodik futamát, és evvel átvette a vezető helyet a bajnokságban, mögötte Abt, Ekström, McNish, Tomczyk, Frentzen,Kristensen, Kaffer volt a sorrend. A húsz autóból hét fejezte be a versenyt idő előtt, az edzéseken oly gyors Spengler pedig végül csak a tizenharmadik helyet szerezte meg.

A DTM hatodik futamának végeredménye:

1. Gary Paffett, DaimlerChrysler Bank AMG-Mercedes – AMG-Mercedes C-Klasse
2. Christian Abt, Audi Sport Team Joest Racing - Audi A4 DTM
3. Mattias Ekström, Audi Sport Team Abt Sportsline – Audi A4 DTM
4. Allan McNish, Audi Sport Team Abt - Audi A4 DTM
5. Martin Tomczyk, Audi Sport Team Abt Sportsline – Audi A4 DTM
6. Heinz-Harald Frentzen, Stern Team OPC - Opel Vectra GTS V8
7. Tom Kristensen, Audi Sport Team Abt - Audi A4 DTM
8. Pierre Kaffer, Audi Sport Team Joest Racing - Audi A4
9. Manuel Reuter, Team OPC - Opel Vectra GTS V8
10. Bernd Schneider, Vodafone AMG-Mercedes - AMG-Mercedes C-Klasse
11. Alexandros Margaritis, Mücke Motorsport - AMG-Mercedes C-Klasse
12. Laurent Aiello, Team OPC – Opel Vectra GTS V8
13. Bruno Spengler, Junge Gebrauchte von Mercedes, AMG-Mercedes C-Klasse

A bajnokság állása:

1. Gary Paffett, DaimlerChrysler Bank AMG-Mercedes 44
2. Mattias Ekström, Audi Sport Team Abt Sportsline 41
3. Tom Kristensen, Audi Sport Team Abt 28
4. Jean Alesi, AMG-Mercedes 17
Mika Häkkinen, Sport-Edition AMG-Mercedes 17
6. Christian Abt, Audi Sport Team Joest Racing 16
7. Jamie Green, Salzgitter AMG-Mercedes 13
8. Bernd Schneider Vodafone AMG-Mercedes 11
9. Allan McNish, Audi Sport Team Abt 10
10. Heinz-Harald Frentzen, Stern Team OPC 9