Csiki-csuki

2005.09.20. 12:41
Aki követte a DTM eseményeit, az már egy cseppet sem csodálkozott el azon, hogy a bajnokság élen trónoló két pilóta ismét helyet cserélt. Két versennyel az évad vége előtt újfent Ekström vezet egy ponttal.

A kvalifikáció Hideg, borús időben kezdődött meg a DTM kilencedik futamának időmérő edzése. Az eső már nem esett, de a pálya még sok helyen vizes volt. Az első teljes kört Marcel Fässler futotta. Az Opel Vectra GTS V8 1:28,464 másodperc alatt cammogott végig a pályán, de ahogy a víz száradt fel, az időeredmények jelentősen javultak, a pilótáknak sikerült több mint 10 másodpercet lefaragni a köridőből. Ezúttal 16-an voltak egy másodpercen belül a szintén Opellel versenyző Laurent Aiello mögött. Häkkinen magabiztos harmadikként várta a Super Pole-t, de Allan McNish ezúttal kiszorult a legjobb tízből, sőt, a bajnokságban harmadik helyen álló Kristensen is csak a kilencedik idővel került be a második körbe.


A Super Pole egyetlen mért körén már csak két pilótának sikerült 1:18-on belül autóznia. Jamie Green, az ex-Formula 3-as bajnok volt a leggyorsabb, utána két Opeles, Heinz-Harald Frentzen és Manuel Reuter következett. Az Opel négy pilótájából három az első tízben végzett, ami a kivonuló csapattól így az évad vége felé nagyon szép eredmény. Ekströmöt persze mindez egy cseppet sem érdekelte. Őt egyedül az izgatta, hogy egyetlen vetélytársa, Paffett hol végez. Ezúttal a svéd versenyző volt a gyorsabb, az ötödik helyet kaparintotta meg, brit ellenlábasa két hellyel hátrébbról várhatta a rajtot.

A kvalifikáció eredménye

1. Jamie Green, AMG-Mercedes C-Klasse
2. Heinz-Harald Frentzen, Opel Vectra GTS V8
3. Manuel Reuter, Opel Vectra GTS V8
4. Mika Häkkinen, AMG-Mercedes C-Klasse
5. Mattias Ekström, Audi A4 DTM
6. Tom Kristensen, Audi A4 DTM
7. Gary Paffett, AMG-Mercedes C-Klasse
8. Martin Tomczyk, Audi A4 DTM
9. Laurent Aiello, Opel Vectra GTS V8
10. Rinaldo Capello, Audi A4 DTM
11. Jean Alesi, AMG-Mercedes C-Klasse
12. Bruno Spengler, AMG-Mercedes C-Klasse
13. Frank Stippler, Audi A4 DTM
14. Marcel Fässler, Opel Vectra GTS V8
15. Allan McNish, Audi A4 DTM
16. Bernd Schneider, AMG-Mercedes C-Klasse
17. Stefan Mücke, AMG-Mercedes C-Klasse
18. Pierre Kaffer, Audi A4 DTM
19. Christian Abt, Audi A4 DTM
20. Alexandros Margaritis, AMG-Mercedes C-Klasse


A DTM 9. futama, EuroSpeedway Lausitz, szeptember 18. Jamie Green elizgulta élete első DTM-es pole pozícióját, és az első kanyarban már csak a negyedik volt. Frentzen és Ekström viszont remekül kapta el a rajtot, a német megelőzte csapattársát és az élre tört, a bajnok pedig két helyet ugrott előre és Reuter mögött harmadikként fordult el. Paffett már a második körben elkezdte nézegetni Greent, és két körrel később el is vette tőle a negyedik helyet. A hatodik körben Paffett már Ekströmöt támadta, de a svéd pilóta visszaverte a támadást. A virtuális bajnoki címet nem olyan könnyű megszerezni, mint egy mezei negyedik helyet. A két éllovas egyszerre állt ki a boxba. Ugyanabban a sorrendben tértek vissza a pályára, ahogy elhagyták, de Ekström egy hajszállal jobban jött ki a kerékcseréből, és lélegzethez jutott.


A kerékcserék miatt Paffett forgalomba került, de a 11. körben már újra ott loholt Ekström nyakán. Elképesztően izgalmas csatározás vette kezdetét, mindkét pilóta emberfeletti erővel küzdött. Paffett minden eszközt bevetett, hogy támadjon, Ekström hasonló vehemenciával védekezett. A két autó közötti hézag általában két tizedmásodperc körül volt. A 15. körben Abt ütközött Häkkinennel, és feladta a versenyt. Aiello a harmadik helyről állt ki első kerékcseréjére. A 21. körben Ekström egy hajszállal vezetett Paffett előtt, mögöttük Kristensen, Aiello, Frentzen, Alesi, Reuter, Green, Spengler és McNish autózott. A 23. körben Ekström és Kristensen egyszerre jött ki a boxba így Paffett átvette a vezetést, de nem sokáig. Egy körrel később ő is kiállt, és a skandináv pilóták közé, a második helyre jött vissza.


A verseny kétharmadánál jártunk, amikor az élen a harc a tetőfokára hágott. Ma Mattias és én megmutattuk a világnak, miért is vezetjük mi ezt a bajnokságot - nyilatkozta a verseny után Paffett. Ez volt az évad egyik legkiélezettebb, legfairebb küzdelme. Végig próbáltam megelőzni Ekströmöt. Két választásom volt: vagy megvárom, amíg hibát vét, vagy lelököm a pályáról, de mi nem ilyen stílusban és szinten küzdünk egymással. A 34. körben Ekström, Paffett, Kristensen, Aiello, Reuter, Frentzen, Alesi, Spengler, Margaritis, McNish volt a sorrend. Az élen lévő autók közötti távolság csak milliméterekben volt mérhető, Ekström csodálatos küzdelemben őrizte meg vezető helyét Paffettel szemben. Néhány körrel a futam vége előtt a hatodik helyen autózó Frentzen összeütközött az akkor még hetedik Alesivel. Előbbi visszacsúszott a nyolcadik helyre, utóbbit pedig drive through büntetéssel sújtották, így végül csak nyolcadik lett.


Mattias Ekström győzelmével ismét vezeti a bajnokságot, de Paffett egyetlen pont hátránya egyáltalán nem ok az aggodalomra. A bajnokság tehát két fordulóval a vége előtt még teljesen nyílt, az izgalmak várhatóan fokozódnak Isztambulban, október 2-án.

A DTM nyolcadik futamának végeredménye

1. Mattias Ekström, Audi Sport Team Abt Sportsline – Audi A4 DTM
2. Gary Paffett, DaimlerChrysler Bank AMG-Mercedes – AMG-Mercedes C-Klasse
3. Tom Kristensen, Audi Sport Team Abt - Audi A4 DTM
4. Laurent Aiello, Team OPC – Opel Vectra GTS V8
5. Manuel Reuter, Team OPC - Opel Vectra GTS V8
6. Bruno Spengler, Junge Gebrauchte von Mercedes, AMG-Mercedes C-Klasse
7. Heinz-Harald Frentzen, Stern Team OPC - Opel Vectra GTS V8
8. Jean Alesi, AMG-Mercedes - AMG-Mercedes C-Klasse
9. Allan McNish, Audi Sport Team Abt - Audi A4 DTM
10. Martin Tomczyk, Audi Sport Team Abt Sportsline – Audi A4 DTM
11. Rinaldo Capello, Audi Sport Team Joest - Audi A4 DTM
12. Mika Häkkinen, Sport Edition AMG-Mercedes - AMG-Mercedes C-Klasse
13. Frank Stippler, Audi Sport Team Joest - Audi A4 DTM
14. Alexandros Margaritis, Mücke Motorsport - AMG-Mercedes C-Klasse
- Jamie Green, Salzgitter AMG-Mercedes - AMG-Mercedes C-Klasse
- Bernd Schneider, Vodafone AMG-Mercedes - AMG-Mercedes C-Klasse
- Stefan Mücke, Mücke Motorsport - AMG-Mercedes C-Klasse
- Christian Abt, Audi Sport Team Joest Racing - Audi A4 DTM
- Pierre Kaffer, Audi Sport Team Joest Racing - Audi A4
- Marcel Fässler, GMAC Team OPC - Opel Vectra GTS V8

A bajnokság állása

1. Mattias Ekström, Audi Sport Team Abt Sportsline 69
2. Gary Paffett, DaimlerChrysler Bank AMG-Mercedes 68
3. Tom Kristensen, Audi Sport Team Abt 47
4.Mika Häkkinen, Sport-Edition AMG-Mercedes 22
5. Jean Alesi, AMG-Mercedes 20
6. Heinz-Harald Frentzen, Stern Team OPC 17
7. Christian Abt, Audi Sport Team Joest Racing 16
8. Bernd Schneider Vodafone AMG-Mercedes 16
9. Jamie Green, Salzgitter AMG-Mercedes 16
10.Allan McNish, Audi Sport Team Abt 13