DTM hideg fejjel

2006.05.01. 19:18
Nem maradt új garnitúra gumi, félreértették a rádión érkező csapatutasítást, elfogyott a benzin. Ilyen és ezekhez hasonló okok miatt történt, ami történt a DTM 2. futamán. Persze van, aki egyszerűen a balszerencsét okolja mindenért.

Bernd Schneider
kettőből kettőt nyert

Bernd Schneider, Vodafone AMG-Mercedes C-Klasse: Remek verseny volt, nagyon élveztem. Sokat kellett küzdenem, hogy magam mögött tartsam Ekströmöt. Nagyon jó stratégiánk volt, és a kerékcserék is gond nélkül lezajlottak. Mindent köszönök a csapatnak. Ezt a győzelmemet Luca fiamnak ajánlom, aki pénteken volt hét éves. Tom Kristensen, Siemens Audi A4 DTM: Jó versenyem volt. A taktika tökéletes volt, a kiállások is jól sikerültek, száz százalékig rábízhatom magam a csapatra, és ez nagyon jó érzés. Az A4-es nagyon gyors volt, többször is előztem, izgalmas pillanatok voltak ezek. Sajnos a versenyre egyetlen garnitúra új gumink maradt csak. Ha lett volna egy másik is, nyerhettünk volna, de még így is gyorsabb voltam a futam vége felé, mint a mezőny eleje, a közvetlenül előttem haladó Mattiast is beleértve. Nem próbáltam meg előzni, de ő egyszerre lelassult, ami az én szemszögemből tulajdonképpen szerencsés momentum, hiszen így értékes bajnoki pontokat szereztem. Két második hely nem olyan rossz kezdet.


Norbert Haug súg Mikának

Mika Häkkinen, AMG-Mercedes C-Klasse: Kemény hétvége volt. Nagyon jól beállítottuk a versenyautót. Sajnos a második kiállásnál sok időt veszítettem, és visszaestem, de még így is sikerült a dobogón végezni, csakúgy mint tavaly. Jamie Green, Salzgitter AMG-Mercedes C-Klasse: Nagyon izgalmas versenyem volt. Az elején rögtön buktam néhány pozíciót, aztán hamar kihívtak a boxba, és amikor visszajöttem, beragadtam a mezőny közepén. Ezek után azonban jól mentem, örülök, hogy szereztem néhány pontot. Bruno Spengler, DaimlerChrysler Bank AMG-Mercedes C-Klasse: Jól kaptam el a rajtot, és iszonyúan izgalmas versenyem volt. Ez az ötödik hely az eddigi legjobb DTM-es eredményem, remélem ez volt a nagy áttörés számomra. Alexandros Margaritis, Easy Rent AMG-Mercedes C-Klasse: Remek verseny volt a mai. Nagyon boldog vagyok, hogy Hockenheim után ma is sikerült pontokat szereznem. Nagyon köszönöm a munkát a csapatnak.


Jean Alesi unatkozott a versenyen

Jean Alesi, stern AMG-Mercedes C-Klasse: Eseménytelen versenyem volt, de azért örülök, hogy Hockenheim után ismét pontszerző helyen végeztem. Jó eredmény ez nekem és a csapatnak. Martin Tomczyk, Red Bull Audi A4 DTM: Nem ez volt életem versenye. Ki kéne találni, miért volt olyan nehéz vezetni a versenyautómat. Egy pontot azért szereztem, igaz, kizárólag azért, mert Mattias feladta a versenyt. Biztos vagyok benne, hogy Oscherslebenben visszavágunk.


Timo Scheider

Timo Scheider, Gebrauchtwagen plus Audi A4 DTM: Szenzációsan sikerült a rajtom, azonnal sikerült öt hellyel előrébb verekedni magam. A verseny jól alakult, az első kiállás is rendben ment. A második garnitúra gumival sem volt baj, de sajnos beragadtam Alesi mögé, és hiába próbáltam megelőzni, csak a gumijaimat írtam le. Ezek után a pitben próbáltuk meg az előzést, de pechünkre Jean is ugyanakkor jött ki, ráadásul nekem problémáim voltak a kerékcserénél, így visszaestem. Szinte már a zsebünkben volt a hetedik hely, mégis elveszítettük. Pierre Kaffer, Castrol Audi A4 DTM: Vegyes érzelmekkel gondolok a mai versenyre. Jó munkát végeztünk a hétvégén, és büszke vagyok, hogy az Audi Sport Team Phoenix tagjaként versenyezhetek. A rajtom jól sikerült, és jó tempót autóztam, de a szerencse ma nem az én oldalamon állt. Érzem, hogy közel vagyunk a jó eredményhez, ezért is várom nagyon az oscherslebeni viadalt.


Frank Stippler

Frank Stippler, S line Audi A4 DTM: Jobb eredményt is elérhettem volna, annak ellenére, hogy az autóm vezethetősége ma nem volt olyan jó, mint általában. Ugyanazzal a túlkormányzottsággal küzdöttünk, mint az időmérő alatt. Jó volt a rajtom, de audis versenyzőtársaim között értelemszerűen nem vállalhattam semmilyen rizikót. Sokat előztem, sok lekörözött versenyzőt kellett kikerülni, és ez mindig kizökkentett. Ha a kvalifikáció jobban sikerült volna, sokkal jobb eredményt érhettem volna el.


Frentzen versenye nem sikerült túl jól

Stefan Mücke, TV-Spielfilm AMG-Mercedes C-Klasse: Nem vagyok elégedett az eredménnyel, egész hétvégén lassúak voltunk. Az autó egyensúlyával voltak problémáim, egyszerűen nem tudtam többet kihozni ebből a hétvégéből. Heinz-Harald Frentzen, Veltins Audi A4 DTM: Nem volt jó napunk. Nem sikerült felgyorsulni ezen a hétvégén, ki kell vizsgálnunk, hogy miért. Mathias Lauda, Second Hand AMG-Mercedes C-Klasse: Én vagyok a legjobb 2004-es versenyautót vezető pilóta. A rajtom nem volt igazán jó, de utána jó tempót tudtam autózni, és a leggyorsabb köröm kevesebb mint egy másodperccel lassabb csak a versenyben futott leggyorsabb körnél.


Vanina Ickx balszerencsésnek
tartja magát

Susie Stoddart, AutoScout24 AMG-Mercedes C-Klasse: Elég unalmas versenyem volt. Kicsit csalódott vagyok, keményen kell dolgoznom, hogy Oscherslebenben jobb eredményt érjek el. Mathias (Lauda) ma jobb volt nálam. Vanina Ickx, Original Zubehör Audi A4 DTM: Az elején volt egy kis félreértés a csapattársammal, amiért drive-through büntetést kaptam, és aztán a boxkiállás sem sikerült valami jól. Nagyon remélem, hogy végre sikerül magam mögött hagyni a balszerencsét.


Mattias Ekström a második helyről állt ki

Olivier Tielemans, Futurecom Audi A4 DTM: Csalódott vagyok, mert rosszul sikerült a rajtom. Aztán ütköztünk Vaninával, amiért már bocsánatot kértem. Azt hittem, ki kell állnom a boxba, és el is indultam kifelé. Később derült ki, hogy csak azt kérték, kapcsoljam be az oldalablakban a pitstop-lámpát. Sajnálatos félreértés. Mattias Ekström, Red Bull Audi A4 DTM: Sokáig remek versenyem volt. Volt, amikor nem voltam annyira gyors, mint Mika Häkkinen és Bernd Schneider, de volt tartalék stratégiánk. Nagyon közel voltunk. Häkkinent sikerült megelőzni a boxban, de Schneiderhez képest buktunk egy pozíciót. Végezhettem volna másodikként, de sajnos fel kellett adnom a küzdelmet, mert elfogyott az autóból az üzemanyag. Most, hogy két versenyen egyetlen pontot sem tudtam szerezni, elég nehéz lesz bajnokságot nyerni.


Daniel la Rosa

Daniel la Rosa, TrekStor AMG-Mercedes C-Klasse: Jól ment az autóm, a rajt is jól sikerült. Sajnos 32 kör után a kormánymű hibája miatt ki kellett állnom a boxba, és nem tudtam befejezni a versenyt. Christian Abt, Playboy Audi A4 DTM: Nagyon jó rajt után Tom Kristensen mögött autóztam, mikor Alex Margaritis nekem jött. Ezután már nem tudtam jó időket futni. Később a kerékcsere után mikor elindultam, még nem rögzítették rendesen a jobb első kereket. Sebaj, optimista vagyok. A kvalifikáció során kiderült, sokat fejlődtünk. A versenyhez egy kis szerencsére is szükség van, és nekem ma nem volt szerencsém.