Az öreg és a mesterhármas

2006.05.16. 17:57
A DTM-rekordok java Bernd Schneider nevéhez fűződik. Övé a legtöbb bajnoki cím, futamgyőzelem, pólpozíció stb., stb... Az idei év is jól kezdődött a közel 42 éves pilótának, két versenyből kettőt megnyert. Nem csoda, hogy az oscherslebeni verseny előtt mindenki arra kíváncsi, vajon sikerül-e az öregnek a mesterhármas.

Bernd Schneider a DTM királya

Hogyan értékelnéd az első két futamot? Nagyon élvezem az idei szezont. Nagyon jó autóval vágtunk neki az idei évnek, megvan mindenünk, ami ahhoz kell, hogy futamot nyerjünk, így hát természetesen nagyon boldog vagyok. Mit gondolsz, sikerül majd a mesterhármas Oscherslebenben? Hát, tulajdonképpen a mesterhármas már megvan, ha a 2005-ös év záró versenyét is beleszámítjuk. Rendben, 1:0 oda, fussunk neki másképp! Mit gondolsz, sikerül majd megszerezned az idei szezonban a harmadik győzelmedet Oscherslebenben?


Normális körülmények között azt mondanám, nagy esélyem van a győzelemre, de a szabályok értelmében minden győzelmem után tíz kiló pluszsúlyt szerelnek a versenyautómba, így az húsz kilóval nehezebb lesz, mint a 2006-os Audik, és persze az összes többi autó is könnyebb lesz nálunk. Szereted az oscherslebeni pályát? Az oscherslebeni pálya nem túl nagy szám. Előzni is nehéz, és csak egyetlen gyors kanyarkombináció van, de azért kedvelem. Fekszik ez a pálya az AMG-Mercedesnek? Nagyon szoros versenyek voltak itt. Tavaly Gary Paffett nyert Mercedesszel, 2004-ben viszont Tom Kristensen szerezte meg itt első DTM-es futamgyőzelmét, Audival. Szerintem egyik csapat sem indul előnnyel a pálya adottságaiból kifolyólag.


Már említetted a pluszsúlyt, amit a versenyautókba szerelnek. Mennyire befolyásolja ez az AMG-Mercedes viselkedését? Ez a pályától is függ. Oscherslebenben ez a húsz kiló körönként körülbelül 2,5-3 tizedmásodpercet jelent. A DTM-ben, főleg a kvalifikáció során, nagyon hasonlóak a köridők. Egy-két tizeddel lassabb vagy, és máris könnyen a rajtrács hetedik, nyolcadik helyén találhatod magad. Eddig nagyon jól teljesítettünk a versenyeken, de lehet, hogy Oscherslebenben nem leszünk ennyire ütőképesek, mivel nagyon szűk a pálya, és nehéz előzni. Az EuroSpeedwayen kulcsfontosságú volt a jó taktika, most is így lesz?


Bernd Schneider és legnagyobb riválisa, Tom Kristensen

Nem tudok válaszolni erre a kérdésre, meg kell várni, mit hoz a kvalifikáció. Csak annyi biztos, hogy nagyon jól kell mennem az időmérőn, hogy elölről rajtolhassak. Kik a legkeményebb ellenfeleid? Tom Kristensen vélhetően nagyon odateszi majd magát hétvégén. Tőle tartok, hiszen ő már tudja, hogyan kell nyerni Oscherslebenben. Az EuroSpeedwayen Martin Tomczyk is nagyon jól ment, és Mattias Ekström is borzasztó gyors mindig, pályától függetlenül. Persze csapattársaimról sem feledkezhetek meg, és a 2005-ös autókat sem szabad lebecsülni. Jean Alesi mindig gyors, és Alexandros Margaritis is bebizonyította, hogy versenyképes. Ha kívánhatnál egyet az aranyhaltól, mi lenne az? Hogy Tom ne szerepeljen túl fényesen. Ő a legnagyobb riválisom a bajnokságban.