Hangok egy csöndes verseny után

2006.05.23. 09:33
Az oscherslebeni viadal nem volt túl eseménydús, a pilótáknak ennek ellenére volt mit mondaniuk. Stippler autójában például végig egy elszabadult műanyag alkatrész lötyögött a pedálok között, és az Audi egy jelentéktelennek tűnő légterelő-darabka elvesztése után alulkormányzottá vált. Margaritis hős, Abt pedig mérges, de nagyon.

Kristensen nem is lehetne boldogabb

Tom Kristensen, Audi Sport Team Abt Sportsline: Kemény verseny volt. Jól kaptam el a rajtot, és nagyon nyomtam neki az első körökben, hogy növeljem az előnyömet. Az első kiállásnál már eléggé meglógtam. Minden úgy történt, ahogy szerettem volna, de miután elmentem Lauda és Stoddart mellett, beszorultam két másik Mercedes mögé, akik egymással versenyeztek. A kanyarokban nem voltak túl gyorsak, és feltartottak. Zseniális döntés volt a csapat részéről, hogy idő előtt kihívtak a második kerékcserére, mikor Spengler felzárkózott, viszont nagyon kellett vigyáznom a gumikra, hiszen az utolsó szakasz számomra nagyon hosszú volt. A kiállás utáni körömben rögtön 1,5 másodperces előnyre tettem szert Spenglerrel szemben. Ezután már nem erőltettem, nyugodtan, szépen autóztam, csak az utolsó öt körökben erősítettem bele egy kicsit, amikor már láttam, hogy bírják a gumik.

Bruno Spengler, DaimlerChrysler Bank AMG-Mercedes: Nagyon jól rajtoltam el, de annyira nem, hogy megfogjam Tom Kristensent. Oscherslebenben nagyon fontos, hogy ne hibázzunk, és én nem hibáztam, nagyon örülök az első dobogós helyezésemnek. Jamie Green, Salzgitter AMG-Mercedes: Tulajdonképpen elégedett vagyok a harmadik hellyel. Nem indultam túl jól, és Bruno (Spengler) el tudott menni mellettem. Nem hibázott, én pedig nem bírtam megelőzni.


Frentzi bárgyú mosolya

Heinz-Harald Frentzen, Audi Sport Team Abt Sportsline: A rajt jól sikerült, és a verseny elején az autó is remek volt, de a második garnitúra gumival már nem volt annyira kiegyensúlyozott. Alulkormányzottá vált, és a fékek sem működtek tökéletesen. Nem tudtam támadni, csak arra koncentráltam, hogy Bernd Schneidert magam mögött tartsam. Ez végül sikerült is, és ő is fair volt. A negyedik hely rendben van, ez a második legjobb eredményem idén. Bernd Schneider, Vodafone AMG-Mercedes: Három pozíciót buktam a rajtnál, de aztán már rendben ment minden. Az első kiállás tökéletesen sikerült, de a másodiknál leállt a motorom, így aztán nem tudtam megelőzni Frentzent. Martin Tomczyk, Audi Sport Team Abt Sportsline: Sajnos nem ez volt életem versenye. Egy ideig tudtunk a saját tempónkban autózni. Talán ha nem tartanak fel később, előrébb is végezhettünk volna. Azért örülök a hatodik helynek. Köszönöm az Audinak és az Abt-csapatnak, jó stratégiát dolgoztak ki. Jó a csapatmunka, jó így versenyezni.


Ekström csalódott

Mattias Ekström, Audi Sport Team Abt Sportsline: A rajt nagyon jól sikerült, de utána hibáztam, és Häkkinen megelőzött. Ezután egy ideig kénytelen voltam mögötte autózni. A stratégia talán nem volt a legjobb, de az autó kiválóan viselkedett. Ezt a hétvégét a kvalifikáción buktam el. Jean Alesi, Stern AMG-Mercedes: Remek verseny volt. A kvalifikáció után csalódottak voltunk, de a versenyen az autó és a taktika is jó volt, végig gyors köröket tudtam autózni. Elégedett vagyok, hiszen a 14. helyről indultam, mégis pontot tudtam szerezni. Mika Häkkinen, AMG-Mercedes: Nagyon csalódott vagyok. Nem volt meg a kellő tempó, és még nem igazán tudjuk, miért. Nem tudtam támadni, esélyem sem volt rá, hogy előzzek. Nagyon bánt, hogy pontok nélkül kell távoznom.


Kaffer igazán elszánt

Pierre Kaffer, Audi Sport Team Phoenix: Szuper jó volt a verseny, a rajtom remekül sikerült. Borzasztóan sajnálom, hogy meglöktem Timo Scheidert, nem volt szándékos. Köszönettel tartozom a csapatnak a gyors kerékcserék miatt. Egy kis szerencsével képesek leszünk rá, hogy pontokat is gyűjtsünk. Daniel la Rosa, TrekStor AMG-Mercedes: Sajnos a rajtot elszúrtam, de a verseny már viszonylag rendben ment. Nem volt esélyem, hogy megelőzzem Stefant (Mücke). Stefan Mücke, TV-Spielfilm AMG-Mercedes: A 16. helyről indultam, és egyszerűen képtelen voltam ennél többre. Az első két garnitúra gumival nem volt tökéletes az autó, de a harmadikkal már jobban mentek a dolgok. Sajnos addigra már túl késő volt javítani. Frank Stippler, Audi Sport Team Rosberg: A 8. rajtkockából indultam, jobban kellett volna teljesítenünk. Több kisebb problémánk volt, és volt egy nagy is: kaptam egy drive-through büntetést, amiért túl gyorsan mentem a boxutcában. Az ülés fejvédőjéből lejött egy darab, és ott lötyögött a pedáloknál. A második kanyarban volt egy kis incidensem Abttal, és a jobb első kerék felől letört egy légterelőelem. Ettől az autó érezhetően alulkormányzottá vált a balosokban.


Scheider felett beborult az ég,
rossz versenye volt a német pilótának

Timo Scheider, Audi Sport Team Rosberg: Ez egy rossz verseny volt, Oscherslebenben valahogy sosincs szerencsém. Szánalmas volt a rajtom. Lehet, hogy a technika ördöge szólt közbe, lehet, hogy én hibáztam. Sajnos Pierre (Kaffer) meglökött a Hotel-kanyarban, ilyennek csapattársak között nem szabadna történnie. A csapat jól teljesített, a kerékcseréket gyorsan lezavarták. Sajnos az egyik kiálláskor lefullasztottam a motort. Később még egy drive-through büntetést is kaptam, mert túl gyorsan hajtottam a boxutcában. Susie Stoddart, AutoScout24 AMG-Mercedes: A rajtom rossz volt, de a versenyem jól sikerült. A végére elfogytak a gumik, de élveztem a vezetést, és sokat tanultam. Mathias Lauda, Second Hand AMG-Mercedes: Időt veszítettem az első körben. Timo Scheider megpördült előttem, és le kellett mennem a fűre, hogy kikerüljem. Kár érte, mert a rajtom jól sikerült, és a tempóval sem volt baj. Christian Abt, Audi Sport Team Phoenix: A rajt jól sikerült. Sajnos a második kanyarban valaki eltalált, és az autóm eleje megsérült. Nagy kár, hogy néhányan közülünk túlságosan motiváltak. Jobb lenne, ha kicsit óvatosabban vezetnének a jövőben, hiszen egy család vagyunk.


Ickx láthatóan nagyon komolyan veszi a DTM-et

Vanina Ickx, Futurecom TME: Jól kaptam el a rajtot, nyertem is néhány pozíciót, de hamar visszacsúsztam, amikor le kellett hajtanom a fűre, hogy kikerüljem a pörgő Timo Scheidert. Ezek után csak a csapattársam tudtam megelőzni. Konzisztensebb voltam a versenyen, mint az előző kettőn, és jobb volt a tempóm annál, amire a warm-up alapján számítottunk. Sajnos a kiállásoknál megint sok időt veszítettem. A csapatnak sokat kell még fejlődnie Brands Hatch előtt, nekem pedig a rajtot kell gyakorolnom. Olivier Tielemans, Futurecom TME: Jól indult a verseny, megelőztem pár autót. Sajnos a gumikkal problémáim voltak, az autó rázkódott, és nem tudtam magam mögött tartani az engem üldözőket. A második és harmadik garnitúrával már nem volt gond. Köszönet a csapatnak a gyors kerékcserékért. A verseny vége felé Daniel la Rosa meglökött, megpördültem, aztán még egy drive-through büntetést is kaptam, nem is tudom, miért.


Alexandros Margaritis az oscherslebeni viadal hőse, és mellesleg az egyetlen ütőképes görög pilóta

Alexandros Margaritis, Easy Rent AMG-Mercedes: Ez volt életem versenye. A csapatom tökéletes munkát végzett, és tökéletes autót adott alám. Nagy kár, hogy egy apró műszaki probléma miatt idő előtt ért véget számomra ez a verseny.