FIA GT futam a Hungaroringen

2000.07.05. 21:04
Paul Belmondo, Jean-Paul Belmondo filmsztár gyermeke, egyszersmind volt Forma 1-es pilóta már az első körben kiállni kényszerült. A rajt utáni kavarodás okozta hamari végzetét, de a csapat kettes számú pilótája, Boris Derichebourg azért megnyerte a budapesti versenyt.
 
   

A negyedik magyar GT-futam szenzációja, hogy először ünnepelhettünk magyar versenyzőt a dobogón. A MOL által szponzorált csapat, az Illés / Watson páros a harmadik helyen futott be. Illés a viseltes gumik miatt egyszer kisodródott, és az első spoilerrel alaposan lekaszálta a Hungaroring kiégett füvét, de szerencsésen visszakeveredett a pályára. Ezután a kerékcserét kihasználva dél-afrikai váltótársa, Watson doktor ült a kocsiba, aki hamarosan az új gumikkal ismételte meg Illés aratóműsorát.

A GT, azaz Grand Turismo lényege, hogy 500 kilométert kell megtenni olyan autóval, ami közúti forgalomra is alkalmas. A GT-versenyzők ezért nemcsak egymás féklámpáját tarthatják szemmel, de az egyik Porschének szinte folyamatosan működött a jobb oldali irányjelzője. Az autók csak kívülről flancosak, belül puritánságban még egy tanyasi gatter letisztultságát is felülmúlják - a vezetőülésen, váltón és alapműszereken kívül odabent szinte semmi, csak a puszta vas. Emberfeletti teljesítmény lehet órákon át hallgatni a motor üvöltését, és közben még versenyezni is.

 
   

A 5-600 lóerős autók hangosabbak, mint a Forma 1. Ez annyit tesz, hogy a gold tribünön, ahol a boksz utca és a VIP-épületek csupasz falai csak felerősítik a robajt, még úgy is képtelenség kommunikálni, ha az egyik ember közvetlen közelről üvölt a másik fülébe. Így tehát a szpíker szövegéből is csak egy-egy szófoszlány hallható: vagy alany, vagy állítmány, esetleg egy szóló tárgy, vagy minőségjelző. Összefüggő mondatok megértése szóba se jöhet.

Illésék az első két helyen végző csapattal ellentétben nem kettő, hanem három boxkiállással csinálták végig a versenyt. Az időeredmény különbsége azt sugallja, hogy eggyel kevesebb kiállás esetén akár nyerhettek (nyerhettünk) volna, de ez már a ,,ha öreganyám Chrysler Viper volna" jellegű, szigorúan elméleti kérdés marad. Az eredmény így is szívet melengető.

A végeredmény 104 kör és 3 óra után:

1.: Derichebourg / Vosse (Chrysler Viper GTS)
2.: Springer / Favre (Lister Storm)
3.: Illés / Watson (Chrysler Viper GTS)
4.: Hane / Palmberger (Porsche 911 GT2)
5.: Konrad / Gartzen (Porsce 911 GT2)
6.: Hezemans / Hart (Chrysler Viper GTS)
7.: Kaufmann / Wollek (Porsce 911 GT2)
8.: Bouchut / Gouestard (Porsche 911 GT3-R)