Zúzás éjjel-nappal

2000.09.21. 10:04
A több mint ezer néző előtt 47 páros vágott neki az összesen öt körnek. Az idei évre új elvet találtak ki a rendezők a verseny lebonyolítására. A megszokott két napos versenyt egy hosszú napra tömörítették. Délelőtt az edzések, egy órától három nappali körrel az első szakasz, este kilenctől, már sötétben két körrel a második, éjszakai szakaszok zajlottak.
 
   

Az idei első Rallye Sprinttől eltérően már az edzésen is vigyáztak magukra a versenyzők: balesetbe senki nem keveredett, bár azért volt néhány határeset. A nappali körökben eleinte mindenki csak kóstolgatta az ellenfeleket, és a pár méteres, csúszós, vendégmarasztaló sárfoltokat. Aztán a szoros eredmények meghozták az első látványos csatákat és a baleseteket is.

 
   

A leglátványosabb helyszín továbbra is a felüljáró - aluljáró maradt, ahol a vakmerő, a pályát egyre jobban kiismerő versenyzők nem kímélték autójukat. A 47-es rajtszámú Audi vezetője úgy reptette túl magát az elé kerülő "akadályon", hogy egyik kerék sem érte a híd talaját! Másoknak (29-es sárga VW Golf) a felmenetellel akadtak problémái, míg a 46-os rajtszámot viselő trabis versenyző nem kis tehetséggel kétszer, ugyanott, ugyanúgy borította fel az autóját, ráadásul már a verseny végeztével, a kijárat felé hajtva... A látványosan merész versenyzők mellett a délelőtti szakaszt Kancsár és Mráz abszolút elsőségért zajló csatái határozták meg. A nappali futamokat a továbbiakban egy komolyabb sérüléssel járó kisebb baleset zavarta csak meg (részletesen ld. később).

 
   

Az éjszakai futamok előtt a rendezők a nevezetes alkalomra való tekintettel kis tűzijátékkal tisztelték meg a versenyzőket. A verseny ott folytatódott, ahol még nappal abbamaradt, sőt! A már megszokott módon a többség javított az eredményein. Szinte kivétel nélkül minden kategóriában a "sötét" körökre maradt a helyezések eldöntése, nem kis párbajokat eredményezve. A legszorosabb küzdelem a H/9-es kategóriában volt, ahol a negyedik helyről felzárkózó Murányi Gábor mindössze 4 századmásodperccel (!) maradt le a dobogó második fokáról Domokos Attila mögött. Az abszolútban sem volt kevésbé szoros a végeredmény. Ott a már említett két versenyző Mráz és Kancsár között is alig volt másfél másodperc különbség az előbbi javára.

 
   

A következő Rallye Sprint már hóban lesz. A tervek szerint nagy hóban - a murvás pályán, de lesz futam kisebb hóban is az idén megismert lacházi repülőtéren.

A balesetről:

A második délutáni körben a 49-es rajtszámú Trabant balesetet szenvedett. A balesetben a navigátor nem, a vezető a bal alsó karján nyílt sérülést szenvedett. A helyszínen tartózkodó mentőegység gyors beavatkozással a sérültet ellátta, állapotát stabilizálta. A kiérkező mentő a beteget a Merényi kórház ambulanciájára szállította, ahol sérülését véglegesen ellátták, majd további megfigyelés céljából körülbelül a hét közepéig benntartják.