A TotalCar a vízilabdaválogatott ellen

2000.12.28. 14:30

Nem könnyű átvészelni a karácsony és szilveszter közötti henyélős hetet. A túlélés zálogai a céges bulik. Eredetileg egyszemélyes meghívást kaptunk a Whirlpool és az olimpiai-Európa-világkupa-mindenféle bajnok magyar vízilabda válogatott gokart-partijára, de sikerült feltornászni csapatunk létszámát tíz főre.

 
   
    A szerző tornya

Ilyen rugalmasság és nagyvonalúság hasonló rugalmasságért és nagyvonalúságért kiált: megígértem, hogy a cikkben megemlékezek majd tulajdon Whirlpool-tornyomról. Nos tehát: VIP 27 jelzésű mikróm először is fekete - más gyártótól ilyet azóta se nagyon láttam. Másodszor: négy éve rendületlenül, sallangmentesen végzi dolgát. Főz, mint Frank Júlia és olvaszt, mint a Golf-áramlat. A crisp-funkció sült krumplihoz nem a legszerencsésebb, ötperces joghurtos piskótákban viszont megfellebbezhetetlen. Egy évvel idősebb hűtőmről is csak a teljes megelégedettség hangján szólhatok: annak idején azért döntöttem mellette, mert más fogantyúja van, mint a többinek, de hűtési paraméterei méltók a dizájnhoz.

 
   
 

Bizakodva vártuk a megmérettetést, elvégre a gokartban sokat számít minden deka. A kisebb súlyú versenyzők előnyben vannak, egy átlagos gokart pedig akkor ébred verítékben fürödve, ha két méter magas, negyvenes bicepszekkel felszerelt pólósokkal álmodik. Az időmérés nyolc perces futamokban történik, hat versenyző a pályán, a legjobb futott kör számít. A végén az előfutamok hat legjobbja dönt.

 
   
   



Az est meglepetését Harsányi László, a TotalCar hirdetési igazgatója szolgáltatta. Ő az, aki hétköznaponként elsimítja Szekeres Wonder Stevie kritikáinak utóhatásait, és megmagyarázza a forgalmazóknak (akik gyakran hirdetőink), hogy Sztivi nem is egészen úgy gondolta, amikor ezt és ezt írta az illető cég honlapjáról.




 
   
 

Harsányi úr tehát halk szavú, kifogástalan modorú úr, akivel kapcsolatban eddig egyetlen intő jelre figyelhettek fel a szakértők: a pénzügyes lányok a rettegéstől másfél-másfél kilót fogytak, amikor elvitte őket a sarokig meg vissza, egy 1.4-es Rover 200-al.

 
   
   

Harsányi úrból előtört a szunnyadó fenevad, és kompromisszummentes padlógázzal, hibátlan körökkel nyerte az előfutamot. Az egyszerűség kedvéért be is vezettük a ,,Harsányi-ív" fogalmát: a dupla kanyarban, tudod, szép bő lére eresztve, mint a Harsányi, aztán adj neki!

 
   
 

A harmadik etap hozta a következő meglepetést: igazgatónk, Kolloros Péter veszett tempóban autózva győzött, mi pedig megkönnyebbültünk: nem kell nyilvánvalóan hazudnunk, amikor gratulálunk. Egy gokartpályán lényegesen nehezebb a főnök kedvéért csalni, mint például Romániában, amikor Ceausescu vadászott, és a fához rögzítették neki a medvét. A tudati beszűkülés természetesen nincs tekintettel nemre, foglalkozásra, beosztásra: Kolloros úrnak egy tárgyalásra kellett volna sietnie, de amikor megtudta, hogy övé a döntő második legjobb ideje, bölcs döntést hozott, és maradt.

 
   
   

A negyedik futamban Valiskó János, a korlátozott példányszámú autók szakértője szilajul tartotta Égő Ákos webszerkesztőt és Saab 900 Klub-elnököt, mindketten kiérdemelték az ,,Ádáz" művésznevet. Remekül sikerült a TotalCar motortesztelője, Ancsa debütálása, aki végrehajtotta a lehetetlent: rutinosan tartotta az agresszíven autózó Valiskó urat.

 
   
 

Nínó Karotta megpróbálta saját képére formálni a pályát, azaz a számára ideális ívnek megfelelően átrendezni a nyomvonalat határoló abroncsokat, de a személyzet sajnos minden tarolás után rekonstruálta az eredetit. A neves szerző utólag a büfében hanyag hanghordozással értekezett arról, milyen is, amikor a határon autózik az ember.

 
   
   



Raliszakírónk, J.F., bölcsen bólogatott, hiszen testsúlyánál fogva lényegesen rosszabb időt futott, mint Karotta, és ilyenkor nem veszi jól ki magát az ellenkezés. Abban is megegyeztek, hogy a magyar ralibajnokság királya a Cigány, mert a közönségnek játszik (akárcsak Nínó Karotta).




 
   
  A virtuális dobogó: balról Delkov Alexis, Harsányi László és Fodor Rajmund

Sajnos a pólósok tudnak vezetni, főleg ha nem olyan magasak, mint Kásás Tamás, a világ egyik legjobbja (pólóban), aki gyakorlatilag nem fért a gokartba, de még így is jó időt ment (abszoléút 13.). Két TotalCar-osnak is sikerült döntőbe jutnia. Harsányi és Kolloros urakon kívül időeredménye alapján Nínó Karotta helye is a végső hatos leszámolásban lett volna, ez a lebonyolítási rendszer azonban nem kedvezett neki. Nem baj, idén már úgyis halálra nyerte magát a Hungaroring flúgos futamán.

 
   
    Az időmérő cella nem tüdőszanatórium, itt a legsűrűbb a benzingőz

A whirlpoolosokon kívül futottak még a Napi Gazdaság, a Blikk, az Info Rádió munkatársai és Csurka Gergely a Fidesz-közeli sportújságtól (abszolút 6.). A körrekordot sokáig Delkov Alexis, a Whirlpool-Pólóválogatott összevont csapatának erőssége tartotta, de végül, bármennyire próbálnánk is szerénykedni, Harsányi úr ellenállhatatlannak bizonyult. A döntőben kétszer körözte le a mezőnyt, kétségkívül egyszersmind a stresszt is levezette, úgyhogy hamarosan újra megkezdheti a kereskedelmi igazgatók strapás életét. Állítólag Stevie Wonder már kiválasztotta következő áldozatát, rosszindulatú pillantását hamarosan a Daewoo honlapjára veti.

 
   
 

Megkérdeztük Kemény Dénest, a világ legjobb csapatának edzőjét, szerinte hogyan gokartoznak a fiúk.
-Jobbak nálam, de megfelelő tréninggel lehet még javítani.
-Melyik pólós vezet a legjobban?
-Azt nem tudom megmondani, meg az itteni időket sem összesítettük még. Azt tudjuk, ki vezet a leggyorsabban: Varga Zsolt, aki most nincs itt. A gokart ugyanolyan eszközfüggő sport, mint a vízilabda: jó labdával könnyebb gólt dobni. Én akkor szerepeltem a legjobban, amikor jó autóval mentem. Az ötössel.

 
   
    High tech

Az egyetlen káros mellékhatás, hogy az ember a rendes autójába szállva szédül a saját benzinszagától, amit a pályán szedett össze:kétszer-háromszor nyolc perc egy benzinszagú szélcsatornában pusztító hatással van a szilanizált ruhanemű friss illatára. Először még a dzsekit is be akartam dobni a mosógépbe, aztán jobb belátásra tértem. A benzinszag kellemes emlék: megtartom.