Nem könnyű átvészelni a karácsony és szilveszter közötti henyélős hetet. A túlélés zálogai a céges bulik. Eredetileg egyszemélyes meghívást kaptunk a Whirlpool és az olimpiai-Európa-világkupa-mindenféle bajnok magyar vízilabda válogatott gokart-partijára, de sikerült feltornászni csapatunk létszámát tíz főre.
A szerző tornya |
Ilyen rugalmasság és nagyvonalúság hasonló
rugalmasságért és nagyvonalúságért kiált: megígértem, hogy a
cikkben megemlékezek majd tulajdon Whirlpool-tornyomról. Nos tehát:
VIP 27 jelzésű mikróm először is fekete - más gyártótól ilyet azóta
se nagyon láttam. Másodszor: négy éve rendületlenül,
sallangmentesen végzi dolgát. Főz, mint Frank Júlia és olvaszt,
mint a Golf-áramlat. A crisp-funkció sült krumplihoz nem a
legszerencsésebb,
ötperces joghurtos piskótákban viszont megfellebbezhetetlen.
Egy évvel idősebb hűtőmről is csak a teljes megelégedettség hangján
szólhatok: annak idején azért döntöttem mellette, mert más
fogantyúja van, mint a többinek, de hűtési paraméterei méltók a
dizájnhoz.
Bizakodva vártuk a megmérettetést, elvégre a
gokartban sokat számít minden deka. A kisebb súlyú versenyzők
előnyben vannak, egy
átlagos gokart pedig akkor ébred verítékben fürödve, ha két
méter magas, negyvenes bicepszekkel felszerelt pólósokkal álmodik.
Az időmérés nyolc perces futamokban történik, hat versenyző a
pályán, a legjobb futott kör számít. A végén az előfutamok hat
legjobbja dönt.
Az est meglepetését Harsányi László, a TotalCar hirdetési
igazgatója szolgáltatta. Ő az, aki hétköznaponként elsimítja
Szekeres Wonder Stevie kritikáinak utóhatásait, és megmagyarázza a
forgalmazóknak (akik gyakran hirdetőink), hogy Sztivi nem is
egészen úgy gondolta, amikor ezt és ezt írta az illető cég
honlapjáról.
Harsányi úr tehát halk szavú, kifogástalan
modorú úr, akivel kapcsolatban eddig egyetlen intő jelre
figyelhettek fel a szakértők: a pénzügyes lányok
a rettegéstől másfél-másfél kilót fogytak, amikor elvitte
őket a sarokig meg vissza, egy 1.4-es Rover 200-al.
Harsányi úrból előtört a szunnyadó fenevad, és
kompromisszummentes padlógázzal, hibátlan körökkel nyerte az
előfutamot. Az egyszerűség kedvéért be is vezettük a
,,Harsányi-ív" fogalmát: a dupla kanyarban, tudod, szép bő
lére eresztve, mint a Harsányi, aztán adj neki!
A harmadik etap hozta a következő meglepetést:
igazgatónk, Kolloros Péter veszett tempóban autózva győzött, mi
pedig megkönnyebbültünk: nem kell nyilvánvalóan hazudnunk, amikor
gratulálunk. Egy gokartpályán lényegesen nehezebb a főnök kedvéért
csalni, mint például Romániában, amikor Ceausescu vadászott, és a
fához rögzítették neki a medvét.
A tudati beszűkülés természetesen nincs tekintettel nemre,
foglalkozásra, beosztásra: Kolloros úrnak egy tárgyalásra kellett
volna sietnie, de amikor megtudta, hogy övé a döntő második legjobb
ideje, bölcs döntést hozott, és maradt.
A negyedik futamban Valiskó János, a
korlátozott példányszámú autók szakértője szilajul tartotta Égő
Ákos webszerkesztőt és Saab 900 Klub-elnököt,
mindketten kiérdemelték az ,,Ádáz" művésznevet. Remekül
sikerült a TotalCar motortesztelője, Ancsa debütálása, aki
végrehajtotta a lehetetlent: rutinosan tartotta az agresszíven
autózó Valiskó urat.
Nínó Karotta megpróbálta
saját képére formálni a pályát, azaz a számára ideális ívnek
megfelelően átrendezni a nyomvonalat határoló abroncsokat, de a
személyzet sajnos minden tarolás után rekonstruálta az eredetit. A
neves szerző utólag a büfében hanyag hanghordozással értekezett
arról, milyen is, amikor a határon autózik az ember.
Raliszakírónk, J.F., bölcsen bólogatott, hiszen
testsúlyánál fogva lényegesen rosszabb időt futott, mint Karotta,
és ilyenkor nem veszi jól ki magát az ellenkezés. Abban is
megegyeztek, hogy a magyar ralibajnokság
királya a Cigány, mert a közönségnek játszik (akárcsak Nínó
Karotta).
A virtuális dobogó: balról Delkov Alexis, Harsányi László és Fodor Rajmund |
Sajnos a pólósok tudnak vezetni, főleg ha nem olyan magasak,
mint Kásás Tamás, a világ egyik legjobbja (pólóban), aki
gyakorlatilag nem fért a gokartba, de még így is jó időt ment
(abszoléút 13.). Két TotalCar-osnak is sikerült döntőbe jutnia.
Harsányi és Kolloros urakon kívül időeredménye alapján Nínó Karotta
helye is a végső hatos leszámolásban lett volna, ez a lebonyolítási
rendszer azonban nem kedvezett neki. Nem baj, idén már úgyis
halálra nyerte magát a Hungaroring flúgos futamán.
Az időmérő cella nem tüdőszanatórium, itt a legsűrűbb a benzingőz |
A whirlpoolosokon kívül futottak még a Napi
Gazdaság, a Blikk, az Info Rádió munkatársai és Csurka Gergely a
Fidesz-közeli sportújságtól (abszolút 6.). A körrekordot sokáig
Delkov Alexis, a Whirlpool-Pólóválogatott összevont csapatának
erőssége tartotta, de végül,
bármennyire próbálnánk is szerénykedni, Harsányi úr
ellenállhatatlannak bizonyult. A döntőben kétszer körözte le a
mezőnyt, kétségkívül egyszersmind a stresszt is levezette, úgyhogy
hamarosan újra megkezdheti a kereskedelmi igazgatók strapás életét.
Állítólag Stevie Wonder már kiválasztotta következő áldozatát,
rosszindulatú pillantását hamarosan a Daewoo honlapjára veti.
Megkérdeztük Kemény Dénest, a világ legjobb
csapatának edzőjét, szerinte hogyan gokartoznak a fiúk.
-Jobbak nálam, de megfelelő tréninggel lehet még javítani.
-Melyik pólós vezet a legjobban?
-Azt nem tudom megmondani, meg az itteni időket sem
összesítettük még. Azt tudjuk, ki vezet a leggyorsabban: Varga
Zsolt, aki most nincs itt. A gokart ugyanolyan eszközfüggő sport,
mint a vízilabda: jó labdával könnyebb gólt dobni. Én akkor
szerepeltem a legjobban, amikor jó autóval mentem. Az ötössel.
High tech |
Az egyetlen káros mellékhatás, hogy az ember a rendes autójába szállva szédül a saját benzinszagától, amit a pályán szedett össze:kétszer-háromszor nyolc perc egy benzinszagú szélcsatornában pusztító hatással van a szilanizált ruhanemű friss illatára. Először még a dzsekit is be akartam dobni a mosógépbe, aztán jobb belátásra tértem. A benzinszag kellemes emlék: megtartom.