Károly barátom rutinos szlalomozóként érkezett a versenyre. Kétgyermekes családapa lévén gondol a spórolásra is, ezért zöld Ladáját gázüzemben használja. Még itt is. Pontosan tudja, hogy nemcsak a lóerő számít, bár ebből saját bevallása szerint 48 talán még akad az autóban.
Gyülekezőt fújt Radó István csapata
Dunaharasztiban. Az amatőr versenyzők az ország minden pontjáról
érkeztek, kezdődik a 2001-es évad szlalomverseny sorozata. Ezeken a
futamokon
bárki, bármilyen autóval indulhat (céges autók előnyben),
egyetlen kötelező felszerelés a bunkósisak.
A versenysorozatban minden futam külön
értékelődik, év végén az összesítés után külön díjazásra is sor
kerül. A futamokon edzés, vagy pályabejárás nélkül
rögtön élesben kell menni. Az időmérést komoly műszerek
végzik. A vakrepülésre két lehetőség adódik, vagy a jobbik eredmény
számít, vagy összeadódik a két eredmény, és a kisebb értéket elért
versenyző a győztes.
Az első versenyen közel 200 nevező fizette be a
3000 Ft.-os nevezési díjat, és vágott neki a
használt gumikkal pontosan körberajzolt pályának.
Előfordult, hogy egy autóval többen is neveztek, így egyértelművé
válhat, hogy nem az autóban van a hiba.
A pálya talaja most eléggé csúszott,
köszönhetően a felhordott sárnak, de
a Ladások ennek kimondottan örültek. Merthogy ők külön
értékelődtek, autójuk kivételezett helyzetének köszönhetően. Nem is
nagyon láttam mást, csak Ladát. Na jó, egy-két apuci autója, és
néhány céges emblémát viselő jármű azért feltűnt. Viszont ezek úgy
is haladtak, ahogy elvárták tőlük: lassan és unalmasan.
Az igazi látványt a Ladák, Trabantok, és az
őrült, a pálya vonalával mit sem törődő sofőrök szolgáltatták. A
nyomvonalat jelölő gumikat hozták-vitték a kocsi aljához tapadva,
vagy egyszerűen csak arrébb lökték néhány méterrel. A rendezők
azonban mindenre felkészültek, a pálya az ilyen események után
azonnal felöltötte eredeti állapotát, mivel visszarakták a
,,bólyákat" a helyükre.
Károly barátom rutinos szlalomozóként érkezett
a helyszínre. Több éve rendszeresen látogatja a versenyeket,
több-kevesebb eredménnyel, ez mindig a hangulatától függ.
Kétgyermekes családapa lévén gondol a spórolásra is, ezért zöld
Ladáját gázüzemben használja még itt is. Pontosan tudja, hogy
nemcsak a lóerő számít, bár ebből, saját bevallása szerint
még 48 talán akad is az autójában. De ez bőven elég, hiszen most
csak a tréning a cél.
Otthon épül-szépül az igazi versenyautó,
melynek motorja orvoslás alatt áll, ezért láthatjuk most csak az
utcai változatot. A láthatásban nem is volt hiba,
minden kanyarban a kilincs haladt legelöl, de a Ladánál ez a
lényeg. Ki törődik az időeredménnyel, mikor a nézők tapsa, és
füttykoncertje csak a látványosan autózóknak szól?
-A fíling, a buli, a csapatás, semmi más nem
számít. Komolyabb versenyzésre nincs lehetőségem, de mivel
állandóan viszketnek a lábaim és a kezeim, ilyen futamokon élem ki
magam.
Sok sikert kívántam hozzá, s máris rohantam kitolni a 123-as mercit a sárból.