Családi záróbanzáj

2002.10.04. 12:37
Idei utolsó fordulójához érkezett a gyorsasági szakág versenysorozata a hétvégén. A Hungaroringen rendezett futamot megelőzően még több kategóriában voltak kiosztásra váró bajnoki címek. Az izgalmas futamok tehát biztosítottnak látszottak, de hogy a családok is együtt marajanak a hétvégére, a Zengő MS színes programokkal gazdagította a szokásos versenyhétvégék menetrendjét.
 
   
   

Bőséggel volt lufivár, Smart-próba, Opel és streetfighter bemutató, boxbejárás, valamint tolongás a PS2-k körül a depókban. Ugyan a szombati számításokat keresztülhúzta az idő, de a másnapi napsütés hatására mintegy 20 000-en látogattak ki a mogyoródi pályára. Felvonult az autósport szakma krémje is, egykori és jelenlegi sztárokat bőséggel lehetett látni a boxok környékén kolbászolgatni.

 
   
 

A nagy túraautók mezőnyében a Porsche GT3-at kormányzó Rácz István volt esélyes a bajnoki címre, a mercis Zengő Zoltánnak az abszolút második helyhez kellett néhány pontot szereznie, míg az 1600 cm 3 alatti kategóriában a régóta jól ismert és gyönyörű I-es Mazda RX7-et vezető Kincses István és a BMW-s Tóth László közötti csata volt igazán érdekes. Az Astra kupában az egymással egész évben vívó Krecz Zsolt és Jánosi Sándor között lehetett késhegyig menő csatára számítani a bajnoki serlegért.

 
   
   

Többen is voltak akik a bajnokságtól függetlenül álltak rajthoz. Indult Oroszlán László a fehér EVO VII-essel, akinek Formula Easteres korából ismerős a ring, de az esős pályán több kanyart is ralisan keresztben teljesített. A formaautók között az izraeli Chanoch Nissany volt a vendég, aki szombaton életében először autózott nedves pályán. Ez meg is látszott teljesítményén, hiszen a futam hat pörgéséből öt az ő nevéhez fűződik. Másnap aztán kiköszörülte a csorbát, és a mezőny legerősebb autójához méltó vezetéssel több mint másfél percet vert a második helyezettre, miközben le is körözte őt.

 
   
 

A legnagyobb érdeklődés azonban ismét azt az Aschenbrenner Györgyöt és új EVO VI-os Mitsuját övezte, aki nyáron a Rábaringen is tarolt . Az új fekete-pirosra festett autó már látványra is rettenetesen festett, a boxok körül keringő hírek szerint, a 105-ös turbószűkítővel megvolt vagy 600 lóerős.

 
   
   

Amennyire lenyomta az első napi nézőszámot a kedvezőtlen időjárás, legalább annyira jót tett a szombati fordulónak a vizes aszfalt. A hétvége során kicsúszásokból ringrekord született, összesen 125 pörgés-forgás tarkította a két napot.

Túraautók I/2 Kategória
A szombati nap a forgolódás jegyében telt. Az élről induló Tóth László már az első körben megpördült (aztán később az utolsóban is), így Gáspár a gyenge rajt után könnyebben tudott felkapaszkodni az első helyre. Ezt tartotta is az ötödik körig, így ő indulhatott az élről a végső 10 körre. Vezető helyét magabiztosan tartotta a második rajt után is, és végül, bebiztosítva magának az N csoportos bajnokságot, ő haladt át a célvonalon elsőként. Mögötte Jeney végzett egy 205-ös GTI volánjánál. Vasárnap szárazon zajlott a verseny. Gáspár már csak félgőzzel hajtott, kímélte a Civicet, majd a második körben csapattársait akarta kedvezőbb helyzetbe hozni, ezért hajtott a mezőny végén. Nem úgy Jeney, aki borzasztóan meghajtotta a kis GTI-t, és végül 21 másodperces előnnyel nyerte a versenyt. A száraz aszfalt jobban kedvezett Kincsesnek is, akit a nap eleji edzésen még megtréfált a "félszáraz" pálya. Végül Tóth mögött harmadiknak hozta be a Mazdát, és ezzel fölényesen megnyerte saját géposztályát. A futam sajnos idő előtt, 5+4 kör után ért véget, mivel Mohácsi Ákos autója pont a Mansell-kanyar ideális ívén robbant le, előkerült a piros zászló.

Győztesek géposztályonként
Szombat

N 1,6 115 Gáspár István Honda Civic VTi 25:o5,33
A 1,6 248 Kulcsár Gábor Honda Civic Vti 25:35,65
A 1,4 226 Vajda György Lada 21o5 27:o8,23
F 1,6 292 Jeney György Peugeot Gti 25:3o,64
F 1,4 281 Kincses István Mazda RX-7 25:55,21
H 1,6 266 Ledzényi László Lada VFTS 25:53,61
H 1,4 251 Leffler Csaba Suzuki Swift GTi 26:26,69

Vasárnap

N 1,6 222 Németh Zsolt Honda Civic VTi 9:o6,19
A 1,6 248 Kulcsár Gábor Honda Civic Vti 9:12,96
A 1,4 226 Vajda György Lada 21o5 9:o2,55
F 1,6 292 Jeney György Peugeot Gti 8:o9,24
F 1,4 281 Kincses István Mazda RX-7 8:35,o2
H 1,6 261 Tóth László BMW 316 8:3o,55
H 1,4 258 Barta Gábor Opel Corsa 8:52,77
 
   
   

Túraautók I/1 kategória
A nagyágyúk közül Bódis Kálmán és Porsché-ja hiányoztak az indulók közül, ők Indianapolisban töltötték a hétvégét. Az N csoport igazi esélyese Ollé Sándor volt BMW-vel, őt a kicsiknél sikeres Gáspár szorongathatta volna meg, de az Escort végül nem bizonyult elég erősnek a harchoz. Az első körben Asi meglehetős szemtelenséggel agyonverte a pályamenőket, kár, hogy a második kanyarra nem maradt negyedik fokozat a Mitsubishiben . Mögötte két Porsche, Rácz István és Brachna László állhatott a tíz körös verseny rajtvonalának második és harmadik helyére. Brachna az első körben kipördült a versenyből, Rácz pedig a szükségesnél egy-két hengerrel kevesebbel ment, mint kellett volna, így végül csak a harmadik helyre tudott bejönni. A futamot Pólya Ádám nyerte Zengő előtt.

 
   
 

Vasárnap nagy keveredéssel indult a futam. Rácznak nem sikerült az időmérő, így ő az utolsó helyről, míg Zengő a boxutcából rajtolt. Az élen Brachna, majd Pólya Ádám következett, de mindegy volt, mert a negyedik helyen ismét ott volt Asi, aki a zöld jelzésre elemi erővel katapultálta magát az első pozícióba. A lendület azonban csak a második kör közepéig tartott, Brachnának és Pólyának is sikerült megelőznie, mögöttük Pólya Miklós, Rácz és Oroszlán következtek. Asi a második fordulóra már nem tudott kijönni, féltengely gondok akadályozták a versenyzésben. Az első körben Botka lebontotta Zengő autójának orrát, a boxkiállás után csak az autókrosszos tudott visszajönni a pályára. A futam közben pályát elhagyók névsora: Oroszlán (2. Kör), Herczog (3. Kör), Herther (5. Kör) és az addig remekül haladó Klink János (9. Kör). A versenyen részt vett bemutató jelleggel Krecz Zsolt is, aki a jövő évben induló, az Astrához hasonlatos feltételekkel igénybe vehető Clio Sport Kupa-sorozat egyik prototípusával állt rajthoz.

Győztesek géposztályonként
Szombat

F 4,o 181 Pólya Ádám BMW 21:43,83
F 2,o 166 Pólya Miklós BMW 22:57,36
H 4,o 175 Zengő Zoltán AMG Mercedes 22:11,37
A 4,o 132 Klink János Ford Escort Cos. 22:o1,42+ 1 kör
A 2,o 129 Hering Gyula Honda Integra 21:48,47+ 2 kör

Vasárnap

F 4,o 174 Brachna László Porsche 18:22,7o
F 2,o 166 Pólya Miklós BMW 18:45,26
H 2,o 143 Németh András Alfa Romeo GTA 19:11,27 + 1kör
N 4,o 117 Kavecz István BMW M3 19:57,o5
A 4,o 132 Klink János Ford Escort Cos. 15:49,71 + 2 kör
A 2,o 291 Újházi László Peugeot 2o5 Gt 18:46,33 + 3 kör

Mobil1 Astra Classic Kupa
Szombaton 36 indulóból 30-an fejezték be a 14 körös versenyt. A nap embere az RTL-es Czollner Gyula volt, aki médiásként hatalmas meglepetésre harcolta ki magának az időmérőn a második rajthelyet. A bajnokaspiráns Krecz indult elölről, fő vetélytársa, Jánosi csak a 10. kockát tudta megszerezni. A Fradi TV-s Pataky Tibor a boxból rajtolt. A versenyt végig kicsúszások, forgások tarkították, csúszkált a tavalyi bajnok Gál Szabolcs, az idei médiabajnok Wéber Gábor, de a második Brachnának is voltak izgalmas pillanatai. A mozgalmas futam megnyerésével Krecz Zsolt lett az idei év bajnoka, mögötte Mikl Péter és Brachna fejezték be a futamot. A Média Kupát Czollner Gyula nyerte Pataky, és a Duna TV-s Réz Gábor mellett. Czollner végül összetettben ötödik lett.

 
   
 

Vasárnapra az igazi csata Brachnára és Gál Szabolcsra maradt, hiszen Krecz már előző nap elvitte a bajnoki kupát. Gálnak végül mégsem sikerült túl jól a futam, Brachna nyomában Krecz könnyedén, Jánosi pedig kicsúszásokat és ütközéseket követően lett harmadik. A médiásoknál Wéber és Pataky szerezték meg az első és a második helyett. A futamokon egyébként itt volt a TC egykori gokartbajnoka, Coulthard autójának vezetője, Földi Tamás is, aki szombaton 27., másnap pedig a 25. helyen fejezte be a versenyt.

Szombat
A tizenegyedik futam végeredménye:

1. 3o2 Krecz Zsolt Zengő Motorsport 35:o9,62
2. 315 Mikl Péter Főnix Motorsport 35:16,88
3. 3o6 Brachna László J.B. Motorsport 35:28,56

A Média Kupa végeredménye:

1. 352 Czollner Gyula Zengő MS RTL Klub 36:15,47
2. 351 Pataky Tibor Zengő MS Fradi TV 36:39,54
3. 353 Réz Gábor Zengő MS Duna TV 36:41,15

Vasárnap A tizenkettedik futam végeredménye:

1. 3o6 Brachna László J.B. Motorsport 3o:51,76
2. 3o2 Krecz Zsolt Zengő Motorsport 3o:53,14
3. 3o9 Jánosi Sándor J. B. Motorsport 3o:53,61

A Média Kupa végeredménye:

1. 36o Wéber Gábor Zengő MS Autó Motor 31:19,52
2. 351 Pataky Tibor Zengő MS Fradi TV 31:56,38
3. 363 Della Donna Mario Zengő MS Viasat 31:58,99
 
   
   

Formaautók
Sajnos a hazai fürdőkád mezőny nem túl népes, összesen hét autó indult a versenyeken. Az első versenyen a magyarok kihasználták, hogy Nissany-nak nem sok tapasztalata van vizes pályán, megelőzte őt Rátkai István és Balatincz Zoltán is, pedig mindketten gyengébb autókkal, Reynard Opellel és Forma MTX-szel indultak. Öt forgása ellenére Nissany harmadik helyre hozta be a nevének megfelelő Coloni Nissant. Másnap fordult a kocka, az ideális körülmények között Chanoch agyonverte a mezőnyt. A versenyt Kálmándy-Pap Kinga és Gyenis Bálint nem tudták befejezni. Jó volna, ha a formaautók között is indulhatna valamilyen az Astra kupához hasonlatos befizetős sorozat, jelentősen megkönnyíthetné a Formula1-et célzó magyar pilóták dolgát, ha igazi versenyeken választódhatna ki a krém.

 
   
 

Izgalmas versenyeket láthatott tehát a szép számban kilátogató közönség a hétvégén. A Totalcar sportosztályának pályaversenyügyi albizottsága ezúton is gratulál a bajnokoknak és mindenkinek, aki részvételével színesítette a 2002-es évi gyorsasági bajnokság futamait. Kíváncsian várjuk a jövőre induló Clio-kupát, a 180 lóerős kis méregzsákok biztosan nagy küzdelmeket vívnak majd a 2003-as szezonban.