29 év után ismét a németeknél a VB

2002.08.22. 11:05

 
   
   

Ezen a hétvégén 29 éves átok törik meg, mivel 1973-óta nem volt Németországban rali VB futam, és most meg lesz. A rendezők a fritzek már bevált, aszfaltos EB pályáit jelölték ki az idei VB szezon kilencedik futamára. A verseny központ Trier-ben lesz, közel a luxemburgi határhoz. Nem véletlenül, hiszen számítanak a szomszédos országok, jelentős számú sportrajongóinak átözönlésére is.

A szervezők alapos munkája mellett még az időjárás is lendíthet némileg az esemény izgalmasságán. Az első napi, a VB menők számára ismeretlen aszfaltos gumiradírozás után, a második nap is új pályákon fog zajlani. Ezeket azonban a NATO tankok már ismerik, hiszen temérdek időt gyakorlatoztak ott, ahol most a WRC verdák fognak hörögni. Ha ezekre az utakra még ráesik néhány csepp eső is, akkor lesz csak csúszkálás igazán...

 
   
   

A Trier melletti, Wittlich és Piesport közeli utak hosszú, széles gyorsaságik. A híres moseli borvidék táján pedig hegyes kanyarok várják majd az autókat. A sima aszfalt utáni pályák a már említett katonai terepen, Baumholder környékén lesznek. Itt javarészt beton a burkolat, de a széleken hatalmas sziklák alakíthatják majd át a futóművet.

Fiore Brivio, a Pirelli cég vezetője így látja a helyzetet: "Tavaly megfigyelőként megnéztünk egy versenyt itt, hogy minél több információhoz jussunk. Kétféle aszfaltos úttal kell megküzdenünk. A Trier környéki pályák simák, de hosszúak, tele 45°- és 90°-os kanyarokkal. A másik fajta pedig a poros, csúszós aszfalt. Ezt nevezzük igazi aszfaltos ralinak. Ráadásul az évnek ebben a szakaszában számolnunk kell az esővel is. Ebben az esetben a 10 fok körüli hőmérséklet és a vizes-csúszós út fog fejtörést okozni. Ezeken a változékony körülményeken fogjuk először csatasorba állítani az új RX gumikat, melyek kifejezetten ilyen utakra készültek, nagymértékben elősegítve a gyors haladást, és az útpadkák levágásánál is kisebb defektveszélyt jelentenek."

 
   
   

"Az útfelület jellegének változása az első napi pályákon a PZero gumikat igényli. Ezek tapadása megfelelő, és a kisebb felületi változásokat is megfelelően tolerálja. A Ford és a Subaru csapat a már jól bevált RE keveréket fogja használni ha vizes lesz az út, és az új RX-et ha száraz. Természetesen mindegyik megkapja a defektmentesítő felszerelést."

Száraz-nyirkos:
RX (225/650-18)
"A" típusú gumi száraz aszfaltra
Választható keverékek: 50,70 és 90
Minden száraz aszfaltra megfelelő, beleértve a nyirkosat is.
Az útpadkákat is remekül tűri

 
   
   

Nyirkos-vizes:
RE (225/650-18)
Köztes gumifajta a nyirkos és a vizes útfelületekre
Választható keverék: 70 (2 fajta változatban)
Nagyon sokoldalú gumi, kimondottan nedves utakra. Az RE típus kimondottan szereti az éles kanyarokban rejtőző pocsolyákat és a nagy esőzést.

A keverékeknél a magasabb szám a puhább gumit jelenti.

 
   
   

A német pályákon van a Pirelli gumiknak egy saját rekordjuk is. 1982-től, az első Német Rali-tól kezdve - melyet Erwin Weber nyert meg egy Opel Ascona 400 nyergében - kilenc győzelmet szereztek eddig itt. Weber után Walter Röhrl győzött a következő évben Lancia Rallye 037-el, majd Piero Liatti (Lancia) következett, aztán megint Weber, de ekkor már Mitsubishi-vel (1992). Ebben az évben a verseny elnyerte az év EB futama címet is. Most meglátjuk, mit tudnak VB szinten.