Újabb magyar csapat Dakar felé

2002.09.17. 10:13

 
   
   

Lassacskán magyarokkal telik meg a januári tereprali világkupa versenyének nevezési listája. A már korábban beharangozott Hyundai csapat után most bemutatkozott a nagy magyar Dakaros, Szalay Balázs csapata is. A 2002-es év folyamán Laklóth Aladár navigátorként, és Hajnal Károly szerelőként csatlakozott a csapathoz, és 5 világkupa futamon szerepeltek így együtt. Ezek közül kiemelkedik a Tunisz Rally, melyet sikeresen teljesített a csapat, illetve az Egypt Rally, mely szeptemben 28-án kezdődik.

 
   
   

Az előző esztendők tapasztalatait kiaknázva idén minden eddiginél profibb körülmények között vág neki az embert próbáló kalandnak a csapat. A Chevrolet Blazer az idei évben a saját versenyműhelynek köszönhetően nem az utolsó pillanatban készül el, hanem egész évben a versenyzés és tesztelés alapján formálódott, és remélhetőleg az összes hibát sikerült korrigálni. 2003-as évben Jakab Tamás szintén Chevrolet Blazer típusú versenyautóval indul a Dakaron, akivel csapatot alkotva segíti egymás a 2 versenyzőpáros.

 
  Chevrolet Blazer
 
  Motor paraméterek:
Típus: Corvette LS 1 alumínium V8
Hengerűrtartalom: 5700 ccm, 2 szelep hengerenként
Teljesítmény: 380 LE
Fogyasztás: 40 liter/100 km
Nyomaték: 520 Nm
CAM CRAFT vezérműtengelyek
MOTEC fedélzeti számítógép
Sebességváltó:
Richmond 6 sebességes, manuális H-váltó.
Speciálisan erre a Chevrolet Blazerre gyártva, Tilton kuplunggal
Differenciál:
Első: féltonnás, GM 411-es Precision Gear kúptányér kerékkel.
Hátsó: 9 inch Ford merev híd, 411-es Precision Gear kúptányér kerékkel.
Menetteljesítmény:
Gyorsulás: 6,3 s (0-100 km/h)
Végsebesség: 240 km/h
Váz-karosszéria: ZR2 alváz bukócsővel, 2 üléses, 4 ajtós, kívül-belül kevlár borítással
Futómű:
Első: független kerékfelfüggesztés, 2 háromszögletű keresztlengőkar, Hypercoil progresszív spirálrugó, 2 gáztartályos BILSTEIN lengéscsillapító kerekenként 1 "bump" lengéscsillapító kerekenként, 6 dugattyús CNC féknyereg
Hátsó: merev híd, 3 hosszlengőkar, Hypercoil progresszív spirálrugó, 2 gáztartályos BILSTEIN lengéscsillapító kerekenként, bypass rendszerű, MacPherson futómű kanyarstabilizátor.
6 dugattyús CNC féknyereg
Maximális rugóút: 42 cm, leszabályozva 30 cm-re
Kerékágyak: GKN

Valószínűleg szükség is lesz az összefogásra, hiszen a jubileumi, 25. Dakaron újraértelmezték a múlt évi koncepciót, miszerint az összekötő szakaszokat éjjel kellett megtenni. Idén, vagyis 2003-ban, két olyan szakaszt iktattak be a rendezők, amelyek útvonalai egyenesen a következő táborhelyre vezetnek, s amelyeken a szervizjárművek nem haladhatnak át. A szakaszokat semlegesített GPS-szel kell megtenni.

 
   
   

A rendezők limitálni szeretnék a GPS használatát, hogy visszatérjenek a szimpla navigáláshoz, így a versenyzők megmutathatják a tudásukat és tájékozódási képességüket. 2002-ben már szerepeltek az útvonalban olyan szakaszok, ahol a GPS használatát tiltotta a szabály, itt a versenyzők saját tudásukra hagyatkozhattak csupán. Ezt a szabályozást ismétlik meg a 25. Dakar Rallyn. Egy speciális kódot természetesen fenntartanak szükség esetére, ennek indokolatlan használata azonban büntetést von maga után. Továbbá a versenyzők útvonalát a sivatagi szakaszokon a rendezőség ellenőrzi, a hivatalos itiner útvonaláról való letérés is büntetéssel jár.

 
  FŐBB IDŐPONTOK:
 
  2002. december 30-31. Technikai és adminisztrációs vizsgálat: Bouches du Rhone (Marsielle)
2003. január 1. Indulás (éjjel)
2003. január 2. Első szakasz: Dél-Franciaország és 1. speciális szakasz
2003. január 3. Castellon-i szakasz és 2. speciális szakasz
2003. január 4. Behajózás Tunéziába
2003. január 5. Megérkezés Tuniszba, 1. afrikai szakasz
2003. január 19. Cél és díjátadás: Sharm El Sheikh