Magyarok a Monte-Carlo-i rali VB futamon!

2003.01.08. 10:47
Kapcsolódó cikkek (1)
 
   
   

Több mint 2 év telt el azóta, hogy magyar szereplő lépett a rali VB porondjára. Akkor Hideg Krisztián nyomott egy kövéret , most pedig Szabó Gergő iratkozott fel a Monte-Carlo rali nevezési listájára. Míg Hidegék az N csoportban repesztettek Mitsubishivel, Szabóék a WRC-k között indulnak a tavaly a Magyar Bajnokságban általuk már bemutatott Toyota Corollával.

 
   
   

"Régi álmom válik valóra ezzel a VB-s szerepléssel" - mesélte Gergő - "Pályafutásom során elég sokfelé versenyeztem már, mindenféle különleges futamokon is - még Amerikában is előfordultunk, de rali világbajnoki futamon még sosem. Az egész ötlet tulajdonképpen még novemberben kezdődött. Barátom és régebbi navigátorom, Köhler Zoli keresett meg, hogy mit szólnék, ha indulnánk a Montén. Gondolom a válaszom nem kérdéses. Azóta minden követ megmozgatva szervezzük a dolgot, mert nem egyszerű."

"Először is limitálták a résztvevők létszámát, és nekünk egy 60 darabos keretbe kellett beleférnünk, ahová igencsak nagy a túljelentkezés. Szerencsére a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség mellénk állt, és nagyon sokat tettek annak érdekében, hogy a mi nevezésünket elfogadják. Pontosabban Ferjáncz Attila használta ki a francia kapcsolatait, melyek még a Renault versenyzői korából származnak, és ezek segítségével sikerült bejutnunk."

 
   
   

"A verseny 1500 km össztávú, melyből közel 400 km lesz gyorsasági. Iszonyú hosszú, és a rémisztő az egészben, hogy csak két nap lehet a pályákat bejárni. A nagymenőknek természetesen könnyebb a helyzetük, Colin McRae-nek például az apja írja az itinert, így mikor ő először gurul végig egy pályán, már kész itiner van a kezében, mi pedig csak akkor kezdjük el felírni. Aztán meg ott van a 48 km hosszú gyorsasági, amin ha egyszer végiggurultunk, kb. 150 km-t kell kerülnünk, hogy visszaérjünk az elejére, mert ugye szemben menni tilos. És minden pályára összesen 2 napunk lesz. Ezek alapján úgy tervezzük a dolgot, hogy mindent egyszer felírunk, aztán majd a versenyen tréningezünk..."

 
   
   

"Az autónk az a Toyota WRC lesz, amivel tavaly mentünk a magyar bajnokságban. Igaz eleinte nem működött valami jól, de az azért történt, mert a szerelőink még nem értettek hozzá túlzottan. Ez egy bérelt autó, amit a JM csapattól bérelünk, és most a Montéra egy koprodukciós csapattal fogunk kivonulni. A JM ad mellénk egy mérnököt és két szerelőt is, úgyhogy nem hiszem, hogy a technikával előfordulhat olyan gond, mint amik tavaly voltak. Egyedüli célunk pedig túlélni a 3 napos versenyt..."