2004.09.14. 09:38

A Citroën vezeti jelenleg a rali világbajnokság gyártók számára kiírt bajnokságát. Emellett a versenyzők tabelláján is Citroënes pilóta áll, Seb Loeb a Xsara WRC-vel. Tehát mondhatni 100%-osan teljesítenek. És, hogy ez a jövő évi szezonban is menjen nekik, nem ülnek a babérokon, hanem már jó előre megkezdték az egyébként is már öregecske Xsara leváltására hivatott legújabb versenyautó fejlesztését. A soron következő modellek közül a C4 típust választották a WRC alapjának. Az alaptípust a 74. Genfi Motorshow-n mutatják be először a nagyközönségnek, de 7-én már megjelentettek egy szűkszavú közleményt a versenyautóról, és néhány fotót. Ezek alapján az már biztosan látszik, hogy a Peugeot 307 WRC-jénél kicsit lágyabb vonalvezetésű, de a rali autóknál megszokottól eltérően kicsit keskeny, és magas autó lesz a C4 WRC. A technikai adatok mellett még egy mondat, ami érdekes lehet: a következő évad végén terveznek vele először versenypályára lépést, és a 2006-os bajnokságban fog részt venni először.

A motor 2000 köbcentis, keresztben elhelyezett, 25°-ban hátrafelé döntött, soros négyhengeres, turbó feltöltésű, aluminiumból készült blokkal.
Max telj.: 315 LE 5500/perc
Max. nyom.: 580 Nm 2750/perc

hosszúság: 4275 mm
szélesség: 1800 mm
tengelytáv: 2608 mm
első/hátsó nyomtáv: 1600 mm