Bevetésre készen a Mitsubishi Lancer WRC
A Marlboro Mitsubishi Ralliart történetében új
fejezet kezdődik az idei világbajnokság 11. futamán, a Sanremo
Rallyn, mikor is az illusztris csapat először (a gyártók között
utolsóként) állítja csatasorba WRC kategóriás versenyautóját.
Tommi Makinen és Freddy Loix a két szerencsés flótás, akik
éles versenykörülmények között nyomulhatnak a Lancer WRC-vel. A
gyártó nagy reményeket fűz az utolsó WRC szabályok szerinti
fejlesztésű autóhoz, nemcsak a királykategórában, hanem az N
csoportban is további sikerekre számítva.
Tommi Makinen a világbajnoki pontversenyben jelenleg egyelő
pontszámmal áll az élen Colin McRae-vel, és nem egyszerű harcra
számíthatunk, hiszen Big Mak ismeri és szereti is ezt a futamot,
csakúgy, mint McRash. Makinen már két alkalommal nyert itt, és alig
várja, hogy bizonyíthasson a WRC-vel is:
" Nagyon jó érzés ezt az autót vezetni. A súlyesloszása
fantasztikus és minden egyéb is remek. Most egy nagyon jó
eredményre van szükségünk, és azt hiszem ezzel az autóval ezt el is
érhetjük."
Loix-nak is van a tarsolyában san-remoi rekord, tehát a
verseny ismerete mellett szerintük az új autó is nagyságrendekkel
növeli az esélyeiket.
"Már a kezdetektől nagyon jó volt az autó, és a tesztelések
során is bizatató eredményeket értünk el. De a verseny előtt
sohasem tudni, milyen lett az új autó, ezért is nagyon várom már
San Remo-t."
Mindössze néhány nappal az új-zélandi csúszkálás után,
merőben más körülmények közé csöppennek a versenyzők észak-nyugat
Olaszországban. Hegyek között-völgyek között, falvakon át, rengeteg
kereszteződés labirintusában kígyózó aszfalt pályákon találják
magukat. Viszont biztosak lehetnek a hálás közönségben. Az olaszok
- és persze a rengeteg külföldi turista, akik kimondottan a verseny
miatt érkeznek a helyszínre - rajonganak a motorsportért. Szurkolók
ezrei lepik el ilyenkor a környező településeket, kempingeket, és
persez a pályák széleit. Majd' megvesznek a versenyők centiméterre
kiszámolt csúsztatásaiért, bevállalós tempójukért. Ráadásul a
Spanyol futam óta először mennek aszfalton.
A verseny október első hétvégéjen lesz, 4.-6. között. 1426
kilométeres össztávval, 16 gyorsaságival, melyek 386 kilométeres
száguldozást jelentenek. Három szakaszra bontják a versenyt, és az
első lesz a leghosszabb, hat gyorsaságival, 149 km-el. A gyorsok
közül kettő 43 kilométernél is hoszabb. A második szakasz is 149 km
összesen, de kicsit keletebbre lesz, és ismét kétszer nyomulnak a
43 km-es szakaszon. A végső, harmadik szekció már közelebb lesz San
Remohoz, és mindössze 87 km a gyorsaságik hossza. A verseny azonban
az utolsó négy gyorson is tart_