Bevetésre készen a Mitsubishi Lancer WRC

2001.10.02. 11:28
 
   
   

A Marlboro Mitsubishi Ralliart történetében új fejezet kezdődik az idei világbajnokság 11. futamán, a Sanremo Rallyn, mikor is az illusztris csapat először (a gyártók között utolsóként) állítja csatasorba WRC kategóriás versenyautóját.
Tommi Makinen és Freddy Loix a két szerencsés flótás, akik éles versenykörülmények között nyomulhatnak a Lancer WRC-vel. A gyártó nagy reményeket fűz az utolsó WRC szabályok szerinti fejlesztésű autóhoz, nemcsak a királykategórában, hanem az N csoportban is további sikerekre számítva.
Tommi Makinen a világbajnoki pontversenyben jelenleg egyelő pontszámmal áll az élen Colin McRae-vel, és nem egyszerű harcra számíthatunk, hiszen Big Mak ismeri és szereti is ezt a futamot, csakúgy, mint McRash. Makinen már két alkalommal nyert itt, és alig várja, hogy bizonyíthasson a WRC-vel is: " Nagyon jó érzés ezt az autót vezetni. A súlyesloszása fantasztikus és minden egyéb is remek. Most egy nagyon jó eredményre van szükségünk, és azt hiszem ezzel az autóval ezt el is érhetjük."
Loix-nak is van a tarsolyában san-remoi rekord, tehát a verseny ismerete mellett szerintük az új autó is nagyságrendekkel növeli az esélyeiket. "Már a kezdetektől nagyon jó volt az autó, és a tesztelések során is bizatató eredményeket értünk el. De a verseny előtt sohasem tudni, milyen lett az új autó, ezért is nagyon várom már San Remo-t."
Mindössze néhány nappal az új-zélandi csúszkálás után, merőben más körülmények közé csöppennek a versenyzők észak-nyugat Olaszországban. Hegyek között-völgyek között, falvakon át, rengeteg kereszteződés labirintusában kígyózó aszfalt pályákon találják magukat. Viszont biztosak lehetnek a hálás közönségben. Az olaszok - és persze a rengeteg külföldi turista, akik kimondottan a verseny miatt érkeznek a helyszínre - rajonganak a motorsportért. Szurkolók ezrei lepik el ilyenkor a környező településeket, kempingeket, és persez a pályák széleit. Majd' megvesznek a versenyők centiméterre kiszámolt csúsztatásaiért, bevállalós tempójukért. Ráadásul a Spanyol futam óta először mennek aszfalton.
A verseny október első hétvégéjen lesz, 4.-6. között. 1426 kilométeres össztávval, 16 gyorsaságival, melyek 386 kilométeres száguldozást jelentenek. Három szakaszra bontják a versenyt, és az első lesz a leghosszabb, hat gyorsaságival, 149 km-el. A gyorsok közül kettő 43 kilométernél is hoszabb. A második szakasz is 149 km összesen, de kicsit keletebbre lesz, és ismét kétszer nyomulnak a 43 km-es szakaszon. A végső, harmadik szekció már közelebb lesz San Remohoz, és mindössze 87 km a gyorsaságik hossza. A verseny azonban az utolsó négy gyorson is tart_