Panizzi védi a Peugeot hírnevét

2001.10.08. 10:39

 
   
   

Gilless Panizzi zsinórban a második San Remo-i győzelmét szákolta be a hétvégén. A Peugeot csapat aszfaltmenő pilótája ezzel a mutatvánnyal a házibajnokságot is megnyerte a PSA konszernbeli testvérrel, a Citroen-nel szemben. Győzelme és Didier Auriol harmadik helye - ami a gyártók versenyében másodiknak számít, mivel a Citroen ide nem nevezett - megcsillantotta a Peugeot reménysugarát, bár a világbajnokságban már csak három futam van hátra.

A francia autók ezen a hétvégén úgy tűnik teljesen más pályákon versenyeztek, mint például a Ford és a Subaru, már ami az időeredményeket illeti. A Mitsubishi várva-várt WRC-je nem túl meggyőző szereplést villantott. Mindkét autójuk az első két szakaszon diffi gondokkal küzdött, de a verseny folyamán egyébként sem nagyon tudták tartani a lépést a többiekkel, nem úgy, mint az előző Lancer. De persze ezek még gyerekbetegségek.

Az időjárás megromlása előrelátható volt az utolsó nap négy gyorsaságijára. A mezőny vége a másodikon már esőben autózott, míg a következőkön már mindenki kapott a vízből és a ködből is. Falként állt a versenyzők előtt a felhőszakadás terméke, jobban megnehezítve a haladást, mint San Remoban valaha is.

Panizzi hatszor autózott második időt, az őt üldöző Citroenes Sebastien Loeb mögött, de előnye behozhatatlannak bizonyult. Az utolsó szakaszon aztán eldőlt a dolog, mikor előnyét akkorára növelte, hogy kicsit lenyugodhatott. "Ez gyönyörű győzelem." - mondta a célban - "A harc a Citroenes fiúkkal pedig fantasztikus. Az egyetlen problémám a rengeteg eső volt. Csúszkáltunk mindenfelé, de nem aggódtunk."

A két legtapasztaltabb Citroen pilóta, Jesus Puras és Philippe Bugalski után Sebastien Loeb is bebizonyította, hogy teljes joggal cipelheti a Citroen zászlaját. A Super 1600-ban szerzett "diplomájával" - Citroen Saxo-val - került a Xsara WRC-be, és bemutatta, hogy a tapasztalat mögött már érettség is rejtőzik. Szinte végig nyomás alatt tartotta Panizzi-t, és nem hibázott közben. "Valóra vált az álmom, hogy itt ülhettem a WRC-ben." - mondta Loeb - "A versenyen azért volt néhány megrázó pillanat, például a 15. gyorson volt néhány rész, ahol nem látszott az út a sok levéltől. Ha ráléptem a fékre, rögtön megcsúsztak a kerekek. Nem szívesen csinálnám végig újra"

Auriol szerezett ugyan hat pontot a Peugeot-nak, de szeretett volna Loeb elé kerülni. "Igazán boldogok vagyunk, hogy befejeztük a versenyt." - mondta Auriol - "Volt eső, köd, hatalmas pocsolyák. Nem mertem gyorsabban menni, annak ellenére, hogy tudtam, Sainz iszonyatosan tud haladni ilyen feltételek mellett is."

Carlos Sainz nem kímélve magát, végig könyörtelen erőfeszítéssel nyomult. "Többre nem vagyunk képesek." - mondta a célban - "Boldog vagyok, mivel a mai két száraz gyorson mi voltunk a leggyorsabbak." Negyedik helyéért kapott pontjaival fellépett a bajnokságban a dobogó harmadik fokára. Mindössze hét ponttal lemaradva az első helyen egálban álló szintén fordos C. McRae és a mitsubishis Makinen mögött.

A záró szakaszt a Ford harmadik pilótája, Francois Delecour nyerte. Bevallása szerint most először próbálta ki a balláb-féket aszfaltos pályán, és úgy gondolja, ezentúl gyakrabban fogja alkalmazni.

A privát Peugeot-t hajtó Renato Travaglia-nak is volt meglepetéscsomagja. Az utolsó két szakaszon úgy gondolta, hogy a gumik további megvágásával közelebb tud kerülni Sainzhoz, de ettől függetlenül messzemenően ő volt a leggyorsabb olasz. A végső eredménye a Sainz mögötti ötödik hely.

Colin McRae elhalászott a Subarus Petter Solberg orra elől négy pontot, aki a legkeményebb intermedia gumikkal nyomult az utolsó két szakaszon, és úgy gondolja, emiatt vesztett időt.