Honda váltó esete a versenyzőkkel

2001.10.26. 12:58
 
   
   

A Magyar Rally bajnokság másodosztályában jelenleg az abszolút harmadik helyen álló Balogh-Mihalik kettős nem bízza a véletlenre az utolsó futamot. A TotalCar csapatának még van matematikai esélye az év végi ezüstéremre. Ehhez azonban a most hétvégi zempléni futamot meg kellene nyerniük. Ennek érdekében az N csoportos Hondát kissé átépítették. "-Elkészült a legutolsó homologizáció szerinti váltónk. Ez már tolókerekes szuper N-es. Sajnos csak a múlt héten érkezett meg, és rengeteget szívtunk vele. Mikor felraktuk, akkor vettük észre, hogy a nyelestengely bordázata nem az európai szabványoknak megfelelő, így a kuplungtárcsát nem tudtuk felrakni. Megcsináltuk, és közben vettük észre, hogy a szintén új lamellás sperr-ünknél is ugyanez a helyzet a féltengelyek felé. Ezt is megcsináltuk. Mikor kipróbáltam az autót, szinte rögtön leégett a kuplung. Kicseréltük. Ezután az olaj kezdett folyni a váltó orrán-száján. Ezzel most szerdára készültünk el. Mentem az autóval párszáz kilométert, néhányat "gyorsan" is, és végre jónak bizonyult. Úgy döntöttünk, ezzel vágunk neki a versenynek. A rövidebb áttétel miatt iszonyatosan gyorsul, de 170 körül véget is ér, pedig van néhány hely, ahol ismét be lehetne lépni a 200-asok klubjába."- ecsetelte kalandjait Balogh János.

 
   
   

Szintén Hondával versenyzik a Molnár "DoDo"-Pálinkás kettős is. Ők az abszolút hetedik helyről szeretnének előrébb lépni, amire minden esélyük meg van, csak az autó is bírja. "Nagyon kemények a pályák. Rettentő gyorsak, és a féktávokon múlhat minden. A fékbetétek cseréjére különösen ügyelni kell. Ha valaki elszámolja magát, nagyot tud esni. A "kánói elág." nevű gyorsaságin van egy rész, ahol ha az ember eldobja a vasat, akkor már szlovákiában térhet magához. Ezért szerintem az útlevelét mindenki tegye be az autóba."- mondja Pálinkás Ferenc - "A fonyi gyorsasági vége nagyon veszélyes. Rossz az útminőség, nem tapad rá az autó, rettentően dobál, és emellett hatalmas sebességgel kell kanyarogni a kis ívű részeken. Nekünk a másodosztályban kettő szervizbuszt kell beállítanunk, mert a 70 km-es kerülőkkel nem érnének időben a szervizpontra, és szerintem ezeken a gyors pályákon a szervizelés nélküli haladás luxusát különösen nem engedheti meg magának senki."