A Marlboro autót cserél

2001.11.07. 14:52
 
   
   

Meglehetősen nagy izgalomban telnek a rally VB idei végnapjai a versenyeket szponzorálók frontján, pontosabban a Philip Morris International háza táján. Ez a cég forgalmazza a Marlboro cigarettát, mely a legismertebb az autósportos körökben, és egyben ez a reklám látható versenyautón legrégebb óta. Az első megjelenése 1972-ben volt, mikor egy Lancia oldalán olvashattuk San Remo-ban. Azóta kinőtte magát a dolog és az egyetlen globális "nem autóipari" támogatóvá vált a bajnokságban. A támogatásként nyújtott összeg nem piskóta, és a csapatok örömmel tesznek eleget ekkora összegért azon kötelességüknek, hogy felveszik a Marlboro színeit.

A Ford, a Subaru és a Peugeot is benne volt a keretben, melyet egy magas rangú PMI képviselő megtekintett az Ausztrál futamon. Úgy gondolja, hogy ennek a triónak egyik tagjával fognak tárgyalásokat folytatni. Mindeközben a Belga sajtó szerint a Citroen szintén folytat tárgyalásokat az amerikai illetőségű céggel, melyet a Citroen múlt pénteken jelentett be egy sajtókonferencián.

A kiemelt "kérők" között a Ford és a Subaru áll, bár a PMI vonzza az élmezőnyben szereplő csapatok mindegyikét. Amennyiben a Peugeot-hoz szerződő Burns már világbajnokként ül az oroszlános autóba, nagyon megemeli a csapat esélyét a piros szín megszerzésére. Ha viszont Makinen szerzi meg a koronát, akkor a Subaru lesz a kedvenc, és ugyanez a helyzet McRae és Ford esetében is. Ezek alapján úgy tűnik a PMI mindenképpen elbúcsúzik a Mitsubishitől, és csak a brit futam után tudhatjuk meg (valószínűleg ők is csak akkor fogják eldönteni), ki kapja a nagy lét.

Egyelőre azonban a csapatok és a szponzorok sem hajlandóak beszélni a dologról, amíg az üzletet nem kötik meg.