Focus helyett Corolla, Impreza helyett Lancer Veszprémben

2002.07.11. 10:05
 
   
   

Csütörtök hajnalra biztossá vált, hogy nem saját versenyautójukkal, a Focus WRC-vel, hanem egy Lexus motoros Toyota Corolla WRC-vel (JM Engineering - Zlin) áll rajthoz a 9. Veszprém Rallye-n az OMV Best Racing Team párosa, a Benik Balázs, Somogyi Pál kettős.

A Focus WRC-ben a veszprémi futamot megelőző szerdai, csehországi teszten keletkezett olyan kár, melyet a cseh szervizcsapat már nem tud a hétvégi futamig kijavítani. Balázsék a szezon közepén, az uralkodó bajnok, ifj. Tóth Jánossal pontegyenlőségben vezetik a bajnokság abszolút értékelését, ezért nem engedhetik meg maguknak, hogy a megszokott autó hiánya miatt kihagyjanak egy futamot.

"Az autónk az elmúlt hétvégén Libanonban ment és Abdullah Bakhashab vezetésével egészen az első nap végéig a második helyen állt. Mivel az első hely még könnyedén elérhető volt, Abdullah nagy tempót diktált, aminek az lett az eredménye, hogy megütötte az autó hátulját (bár a szakaszt még így is megnyerte). A sérülés még nem lett volna javíthatatlan, de a kipufogó úgy sérült meg, hogy közben felgyújtotta a Focus hátulját. Gyorsan eloltották, ezért nagy kár nem keletkezett, de a versenyt fel kellett adniuk. A Focus a történtek ellenére is időben Zilnben volt, a JM Engineering szerelői pedig nem kis bravúrt végrehajtva rendbe is tették a szerdai tesztre." - mondta Benik Balázs

 
   
   

"A teszt jól is ment, egészen addig, amíg egy kanyarból kijövet elém nem került egy őz, amit reflexszerűen akartam kikerülni. Lefordultam az árokpartra, de ott volt egy fűvel benőtt betonelem, amit viszont már nem tudtam kikerülni. Az első futómű teljesen leszakadt és az erőátvitel is majdnem teljesen kukás lett. Sok mindent nem tehettünk, abban maradtunk a csehekkel, hogy a kár felmérése után jelentkeznek.

Csütörtök hajnalban telefonáltak, hogy annyira sok minden sérült, hogy sem elég idő, sem elegendő alkatrész nincs ahhoz, hogy rajtra kész állapotba hozzák az autómat. Viszont átérezve a tét súlyát, felajánlották, hogy menjek az egyik Corollával. Az autó még ugyan darabokban állt, de párhuzamosan a Focus kárfelmérésével elkezdték összerakni (mindenféle tartalék alkatrészből) és megígérték, ha kérem, csütörtök délelőttre ott lesz Veszprémben. Mivel idén még nem vagyunk márkához kötve, a szinte meghálálhatatlan gesztust elfogadtuk, tehát ott leszünk a rajtban! A versenyre továbbra is ugyanúgy készülünk, és egy hangyányit sem fogjuk majd vissza magunkat!!"

 
   
   

És hogy ne legyen annyira egyszerű a felállás, a Tagai testvérek is autót cseréltek. Nem a megszokott Subaru Impreza WRC-vel nyomják a Veszprém Rallyt, haneml egy A-s szűkítővel szerelt N-csoportos Mitsubishi Lancerral. A Subaru az elmúlt hétvégén tízszeres szorzójú Eb-futamon, az Azores Rallyn szerepelt Jani Paasonennel. A Mitsubishi gyári beugró pilótája meglehetősen leamortizálta az autót, amit a Veszprém Rallyig már nem lehetett újra lábra állítani.

"Nagyon jól kezdett Paasonen, hiszen hat gyorsasági után 35 másodperccel vezetett a vb-ről is jól ismert pilóták előtt. A hatodik szakaszon viszont beesett, ami miatt a következő pályán a turbó is tönkrement, majd a verseny harmadik napján kiütötte a jobb hátsó futóművet, és ki kellett állnia. Az autó nem sérült meg súlyosan, de gyakorlatilag nincs rajta egy ép elem se. Sajnos ez egyben azt is jelentette, hogy biztosan nem tudjuk felkészíteni a Veszprém Rallyra. A versenyt semmiféleképpen sem akartuk kihagyni, ezért egy N-csoportos Mitsubishi Lancer Evo VI-tal állunk rajthoz. Azzal az autóval, amelyikkel tavaly a román Ungur vett részt a Budapest Rallyn, és amelyikkel Tobakot is láthatták Fehérváron. Az autó jól felkészített N-esnek felel meg, de a turbószűkítőjét A-csoportosra cseréltük, ezért A-ban fogunk indulni vele. Remélem, a WRC-k utáni helyet megcsípjük, és gyarapítani tudjuk pontjainkat." - mondta Tagai Tamás