Még újabb Mitsubishi a csatasorban

2002.08.02. 10:46
 
   
   

A Mitsubishi Lancer Evolution WRC2 a Finn versenyen fog bemutatkozni, ami a VB kilencedik futama lesz. A csapata a dicső múlt - négyszeres egyéni viágbajnoki cím 1996-1999, és a csapat győzelem 1998-ban - folytatásának szánta az első generációs WRC színre léptetését, melyet a VB-s csapatok közt utolsóként követett el 2001 októberében. Ekkor az addig csupán A csoportos Lancert váltották le a WRC-re.

Alig néhány hónappal az esemény után - melyet persze a sikertelenség miatt hoszzú-hosszú időnek érzékelhettek a csapattagok - most elkészült a WRC2. A változtatások tulajdonképpen a folyamatosan formálódó technikai szabályok nyomonkövetésével indultak, és leginkább a műszaki téren történtek. A finn versenyen bemutatkozó autóból mindjárt három is lesz a mezőnyben. Delecour, és A.McRae mellett Jani Paasonen is lehetőséget kap az autó tesztelésére.

Változások az előző tipushoz képest:
- alacsonyabb súlypont
- kevesebb önsúly, jobb súlyelosztás
- jobb légellenállási mutató
- továbbfejlesztett lengéscsikllapítók
- hosszabb lengéscsillapító út
- az intercooler új helyre került, így sokat javult a motor és a fékek hűtése is
- tökéletesített aktív négykerék-hajtás, javult a gyorsulás és a fékezés is
- Módosított kipufogó leömlő és turbó, így szélesebb fordulatszámtartományban dolgozik a motor
- A motor belsejében lefaragtak a felsleges súlyokból. Könyebb lett többek között a lendkerék, és a vezérműtengely is.

 
   
   

Delecour és Paasonen már tesztelte az autót, leginkább a megbízhatóság, és a tartósság ellenőrzése volt a feladat. A tesztek Francia aszfalton, és Finn murván zajlottak, és felülmúlták a várakozásokat. "Nagyon sok részében tökéletesedett." - mondta Delecour - "A stabilitása hihetetlen a gyorsulások és a fékezések alatt, csakúgy, mint a nagy sebességű kanyarokban."

Annyit tett még hozzá, hogy a nyomaték növekedésével a alacsonyabb váltófokozatokat kell használni, ami nem rossz dolog. Paasonen murván tesztelte a verdát, és ő is jó véleménnyel volt a kanyarokban való megusztatásról. Azt mondta, hgy a változtatások eredményeképpen a gumk is jobban bíreják az igénybevételt, ami igencsak jól jön mikor több gyorsaságit kell lenyomni szervízpark, vagy gumicsere nélkül.

 
  MITSUBISHI LANCER EVOLUTION WRC2
 
  Teljes hossz: 4,360 mm
Teljes szélesség: 1,770 mm
Tengelytáv: 2,600 mm
Első-hátsó nyomtáv: 1,550 mm
Motor: 4G634 Henger, 16-SzelepDOHC- Intercooleres turbo
Injektor: ECI Multi-injection
Kupplung: Tripla Carbon lapos
Váltó: 6 Sebességes INVECS
Furat x Löket: 85.5 x 86.9
4WD rendszer, és első-hátsó difik: Active Control Locking System
Hengerűrtartalom: 1996 cc
Max. teljesítmény: 220 Kw (300 ps) / 5500 rpm
Max. nyomaték: 540 N/m (55 kg-m) / 3500 rpm
Felfüggesztés: Elöl-Hátul: Független - MacPherson + csavarrugók
Fékek: Elöl: Hűtött tárcsák, 6 dugattyús nyereg
Hátul: Hűtött tárcsák, 4 ugattyús nyereg
Gumik: Michelin
Kormánymű: Szervó, állítható áttétellel
Felnik: ENKEI