Támadááás!

2006.08.08. 08:19
Nemcsak az új, hatsebességes SADEV váltó, de az autó is jól vizsgázott.

A saját tervezésű és építésű VW Touareggel sikeres tesztet zárt Rigler Zoltán és Maurer Péter az augusztus 18. és 20. közötti Hungarian Baja futam előtt. Rigler nehéz versenyre és erős mezőnyre számít a következő futamon, de tervei közt dobogós helyezés szerepel.

Az R&R Motorsport az idei évben mutatta be saját fejlesztésű Volkswagen Touareg versenyautójukat, mellyel mind hazai, mind emzetközi futamokon sikerrel mutatkoztak be. Májusban a Bertinus Kupán a VW megszerezte első szakaszgyőzelmét, míg júniusban az Auto Port 4 Kupán már abszolút futamgyőzelmet ért el a csapat. A Touareg minden része jól teljesített, egyetlen alkatrészt leszámítva, a sebességváltó ugyanis sok álmatlan éjszakát okozott a csapatnak. Az Auto Port 4 Kupát még a felújított régi váltóval nyerték meg, de akkor már úton volt az új egység, melyet a francia SADEV cég készített számukra.

Az új váltómű megérkezett, beszerelték az autóba, és a napokban sikeres teszten estek túl, ahol az új váltó vizsgázott. A szerkezet remekül működött a Veszprém környéki pályákon, de a futómű beállításaival is elégedettek voltak. Közel 500 tesztkilométert teljesítettek, kíváncsiak voltak, hogy 35 fok körüli nagy hőségben mi mennyire melegszik az autóban. A Hungarian Baján debütál versenykörülmények között is a 6 sebességes szekvenciális sebességváltó, amivel remélhetőleg megbízhatóbb lesz az autó. Ezzel a váltóval 175 km/h körül lesz a Touareg végsebessége, ami a Hungarian Baja pályáira bőven elegendő lesz. Az eddigi ötfokozatú váltóval 220-at is ment az autó, de az ötödiket csak 165-nél lehetett kapcsolni, így gyakorlatilag négy fokozattal kellett gazdálkodnia Riglernek. Most ugyanekkora intervallumban hat sebességfokozat áll rendelkezésére. A veszprémi pályák ráadásul rossz felületűek, kanyargósak, ahol a jó futómű és jó fékek mellett a kigyorsítás is fontos szerepet játszik.

A Hungarian Baján nem titkoltan dobogós helyezést szeretnénk elérni, ami nem lesz könnyű, mert nehéz verseny elébe nézünk, vélekedett Rigler Zoltán pilóta a futam előtt. A hírek szerint a teljes hazai mezőny rajtol, a legjobb autókkal, ráadásul igen erős nemzetközi mezőny is jelen lesz, köztük a tavalyi győztes litván Saukans OSCar autóval, aki világkupa-futamokon és a Dakaron is előkelő eredményeket ér el. A cseh Zapletal új Mitsubishije is nagyon jóra sikeredett, és ne feledjük Sykorát sem, aki megnyerte a legutóbbi spanyol bajafutamot. Bízunk benne, hogy az új váltóval szerelt Touareggel felvehetjük velük a versenyt, és a dobogón tudunk majd végezni.

A verseny augusztus 18-án Balatonfüreden kezdődik az adminisztratív és technikai átvételekkel, majd délután fél 5-kor a füredi Tagore sétányon felállított dobogóról rajtolnak el az autók. Pénteken 7,6 kilométeres prológot kell teljesíteni Jutaspusztán, majd szombaton végig Veszprém környékén zajlik a verseny. A második napon gyakorlatilag befejeződik az ob futama, vasárnap a nemzetközi mezőny versenyez még, majd befejezésképpen mindenki megteszi a prológ pályáját szelektív szakaszként. A cél és a díjkiosztó szintén Füreden lesz.