Körömszakadtáig

2005.10.31. 10:51
Alig négy nap pihi után ismét fel kellett húzniuk a rugdalózót a versenyzőknek, hiszen az így év végére besűrűsödött program máris hozta a következő futamot.

Biztos többekben felmerült, hogy "mit keresek én itt?", "kell ez nekem?", főleg Loebben, aki már megnyerte mindazt, ami az idén fontos lehetett. De persze senki sem kényszerből van ott, és teszi a dolgát, így inkább azt mondom, biztos nem merült fel senkiben.

Főleg Loebben nem, mivel most is a szokásos műsort adta elő. Beült, felhúzta a sisakot, egyesbe rakta, letaposta a gázpedált, húzta a kettőt és már ott se volt. Az első nap néhány másodperc híján egy perces hátrányt rakott a mögötte következő versenyző markába. Aki egyébként a másik xsarás, Duval volt, így a csapatnál ismét öröm, boldogság volt.

A harmadik időt Grönholm hozta össze a 307 WRC-vel, de ő már rendesen egy perc feletti hátránnyal. Célja egyértelműen a bajnokság második helyének megszerzése. Amire van is esélye, hiszen a futam előtt egálban állt a második helyen Solberggel, aki most nem is látszott merre jár, és már csak az ausztrál futam van hátra. Itt viszont tavaly még Martin volt a leggyorsabb, de mostanában - érthetően - a közelébe sem megy autóversenynek. És tavaly még a Fordok is jobban léptek, hiszen most csak a negyedik helyet autózta össze pénteken Gardemeister, a Ford csapat gyorsabbik versenyzője.

Galli a Mitsubishivel lett az ötödik a kezdő napon, ami ismét bizonyíték a versenyző, és a Lancer eredményességének tekintetében. Aztán persze... De ne szaladjunk előre. Ja, és mindezt az állandóan változó időjárás mellett hozták össze, a rengeteg csúszkálás közepette, amit bátran a nedves utak számlájára írhatnak.

A subarusok előrébb hozták a jövő heti gyásznapokat. Solberg a harmadik gyorson tönkretette a kormányművét egy sziklával, Sarrazin pedig az utolsó gyorson ment úgy, ahogy nem kellett volna, és ripityára törte az Imprezát, mikor leesett az útról. Természetesen mindketten kiestek. Atkinson maradt csak a csapatnak, aki a 15. hely környékén autózott, ami egyébként jónak számít, hiszen élete harmadik aszfaltos futama volt ez.

A napi hat gyorsból ötöt nyert Loeb (ki más?), egyet pedig Dani Sola. A spanyol srác a Ford Focus RS WRC04-gyel emberfelettit autózott. Reggel még a fékkel bajlódott, de már a második gyorson is a harmadik időt autózta, aztán a következőn lenyomott mindenkit. Ő volt az egyetlen, aki az első nap gyorsabb tudott lenni Loebnél, hacsak egy gyorsasági idejéig is. "Nagyon boldog vagyok az első napi teljesítményünkkel. Megpróbálunk ugyanebben a tempóban haladni tovább. Ez a gyorsasági győzelem több mint kielégítő, de sok van még hátra, bármi megtörténhet. És remélem, velünk csak jó fog történni" - mondta az esti célban Sola.

Szombatra aztán ismét hat gyorsaságit jelöltek ki. Hat teljesen új szakasz, melyek a versenyzők túlnyomó többségének igen nehéz feladatot jelentettek. Az első és a második helyezések nem változtak estére - csak Loeb növelte még egy picit az előnyét -, de mögöttük aztán volt égindulás, földindulás.

Grönholm járt talán a legdurvábban, mikor az utolsó gyors és a szervizpark között megállt a motorja. nem is sejtette, mit indított el ezzel. Kiesésével ugyanis Hirvonnen került a harmadik helyre - az utolsó gyorsot megnyerve, de ezt akkor még nem tudta -, mögötte 12 másodperccel pedig Pons állt. Két gyorssal korábban még Pons állt előtte egy perces előnnyel, Szóval Hirvonnenről ing-gatya leszakadhatott, hogy megelőzte két gyors alatt. Tehát ebben a sorrendben futottak be a szervizparkba, ahol Hirvonnennek olajpumpát cseréltek, és a művelet tovább tartott, mint kellett volna, így két percet késtek. Amiért kaptak húsz másodperc büntit, tehát pont helyet cserélhetett Ponsszal... És mindezt este, már jó messze a pályáktól, pedig ott kellene eldőlnie a helyezéseknek. De hát pont ettől szép a technikai sport.

A szombat egyébként is úgy zajlott, hogy összejött minden, ami raliversenyen lehetséges. Az első gyorsot megszakították a rossz helyre telepedett nézők miatt, de aztán nem törölték el, szerencsére. A harmadik gyorson Sola eldobta a vasat, és az előző napi dicsősége így simán feledésbe fog merülni. Aztán Galli produkciója sem mindennapi. A negyedik gyorson a cél és a beíró között dobta el a Lancert. Ilyen is ritkán van, nem úgy, mint kiesés Gallinál. A negyedik helyét veszítette el, ami este akár harmadik is lehetett volna, mikor kiesett Grönholm.

És még mindig nincs vége. Az utolsó napra nyúlfarknyi három gyorsasági maradt, ami természetesen az utolsó napok hagyományaihoz hűen nem hozott eget rengető változást. Loeb nyert, mögötte Duval a második, aminek következtében a Citroën zsinórban harmadszor akaszthatja honlapjára a gyártók versenyében elsőnek járó szép, színes babérkoszorút. A harmadik pedig Hirvonnen lett, akinek sikerült visszavennie Ponstól amit előző este elvesztett.

Méghozzá nem is akármilyen csatában. 7,7 másodperces különbséggel kezdték a napot, és ez nagyjából maradt az első két gyors után is. Aztán az utolsó gyorson Pons autója a rajtnál leállt, és így Hirvonnen simán átvette tőle a harmadik helyet. "Láttam, ahogy Pons megáll a rajtnál, és tudtam, hogy itt a lehetőségem" - mondta Hirvonnen. A végén a különbség kettőjük között 1,2 másodperc lett, ennyivel szorult a negyedik helyre a xsarás versenyző. Pedig milyen szép lett volna a dobogó három Citroënnel...

Amint látható, még mindig nem dőlt el a bajnokság első mögötti sorrendje. Mivel sem Solberg, sem Grönholm nem kapott egy fikarcnyi pontot sem, továbbra is holtversenyben állnak a második helyen. És jön az utolsó futam Ausztráliában november közepén. Na ott tuti, hogy eldől.