Loeb nyert... megint

2006.03.27. 18:08
A hiányérzet ne zavarjon senkit. Rendes világbajnoki futamnak számított a hétvégi verseny, bár nem sokan voltak ott akiket ismerhetünk.

A negyedik forduló zajlott a hétvégén a rali-vb idei sorozatában. Mexikó után most visszajöttek a fiúk Európába, és Spanyolország útjain koptattak el néhány gumit. Az esélyek latolgatása az eddigiek figyelembe vételével nem jelentene semmit, hiszen a korábbi évek verhetetlen favoritja, a világbajnoki cím védője, Loeb, az első három futamból kétszer be kellett, hogy érje a dobogó második helyével. F

Némi előnyt jelenthetett számára, hogy a tavalyi futamon a megszokott formáját hozva nyert itt, és az idei jócskán megfogyatkozott WRC-mezőnyben továbbra is áll a zászló neki. 1300 kilométer össztáv, 16 gyorsasági, melyek összesen 346 km száguldozásra adtak lehetőséget; Ez volt a hétvége feladata a 21 WRC-vel nevező párosnak, és a Junior WRC-seknek.

Az első nap – péntek – hat gyorsasági várt rájuk, és Loeb megmutatta, hogy miért is nyerte meg már kétszer a világbajnoki címet. Xsara WRC-je utolérhetetlenül repesztett, a második helyett mögötte a szintén Citroënnel versenyző Dani Sordo autózta, de az ő hátránya is 27 másodperc fölé nőtt már az első nap.

A harmadik még mindig nem a résztvevő korábbi nagy nevek egyike volt, hanem a szintén xsarás Pons. Petter Solberg a gyári Subaruval mindössze a negyedik időt érte el. Mögötte Alex Bengue, a szintén privát Peugeot 307 WRC-vel. De vajon hová tűnt Marcus Grönholm?

Nos, a Ford csapatnak nagyon jó esélyei voltak, az első négy gyorson, Grönholm és Hirvonennen még jól állt, de aztán Grönholm autójában a turbó kezdte magára hagyni a srácokat, és az élmezőnyből a tizedik helyre lassultak vissza. Majdnem ugyanez történt Hirvonennel is, ő is motorhiba miatt került a 14. helyre.

Szombaton már tudták az elöl haladók, hogy nagyjából mire számíthatnak. Újabb hat gyorsaságit kellett lenyomniuk, de az egész napra rányomta bélyegét egy tragikus haláleset. A 36 éves, német származású Jörg Bastuckot, a Junior WRC mezőnyének egyik navigátorát kerékcsere közben elgázolták, és a kórházba szállítás közben meghalt.

Az első két gyorsot Grönholm nyerte, és úgy tűnt, rendbe jött az autója. Aztán persze Loeb is megrázta magát, sőt még Sordo is tudott gyorsot nyerni. Összességében Loeb szárnyalása tovább folytatódott. Előnyét 34 másodpercre növelte, tisztán látszódott, hogy a spanyol Sordo helyismerete kevés lesz ellene. Bengue is tartotta a harmadik helyét, de ő már több mint két perces hátrányban volt Loebtől. Eszem megáll, micsoda verseny ez.

Szóval Grönholm autója feléledt, három gyorsot nyert meg a hatból, és jelentős lépéssel zárkózott fel. A tizedik helyről a negyedikre lépett estére. Mögötte aztán ismét nem a megszokott nagy nevek következtek. Jan Kopeczki Skoda Fabiájával, majd Duval és Petter Solberg csak mögé, a hetedik helyre hozta be a Subarut. A legnagyobb bukó a harmadik helyről lezuhanó Xavi Pons lett, aki a negyedik gyorson, egy erős balos kanyarban lecsúszott az útról, és képtelen volt visszatérni. Minden eredményétől elbúcsúzhatott.

Vasárnapra így nem sok feladat maradt. Loebnek csak meg kellett védenie pozícióját. És ha jobban belegondolok, akkor a többieknek is elég lett volna ezt tenni. Akkor mindenki jól jár… Kivéve talán Solberget, de az ő madara már korábban elszállt. Egyedül Grönholmnak lett volna értelme arcoskodni, és a végeredményt tekintve ő ezt is tette.

Loeb magabiztosan megnyerte a versenyt, és ezzel megerősítette vezető pozícióját a bajnokságban. Mögötte élete első világbajnoki dobogós helyezésével Daniel Sordo helyezett spanyolt vért a spanyol futam élmezőnyébe. Ő az ötödik spanyol származású versenyző a vb történetében aki vb-gyorsaságit tudott nyerni, és a negyedik aki dobogóra is tudott állni. A szombati napon hátrány leküzdő álláspontot felvevő Grönholm pedig tovább dolgozott, és a harmadik helyet sikerült megcsípnie. A mai álláspont szerint tehát a Citroënek még mindig utolérhetetlenek. Akár gyári, akár nem gyári a csapat, nem nagyon tudnak velük lépést tartani. Próbálkozik a Skoda, meg a Subaru meg a többiek, de egyelőre úgy tűnik, számukra nem sok babér terem.

Következik a korzikai futam, két hét múlva.