A jósok 100 százalékosan teljesítettek

2002.03.11. 12:38
Előre meg lehetett jósolni, hogy Panizzi nyer. És nyert. Az esélyes gyári Citroen csapat nem indult, esőt is kaptak akik arra vágytak, McRae pedig megint elesett. Szinte minden úgy történt, ahogy az okosok jósolták - hihetetlen.
 
   
   

Idén már a 46-os sorszámot viselte a Tour de Corse, avagy Rally of France mely a VB harmadik futama. 61 csapat részvételével kezdődött a versengés. Az idő meleg, és száraz volt a hét eleji esős jóslatokkal szemben; igaz, az esőnek is jópáran örültek volna. Már az első napi 5 darab gyorsaságin is egyértelműen látszott a Peugeot-k fölénye.

 
   
   

Ezt jócskán elősegítette a száraz idő, a Ford és a Subaru csapat számára ugyanis az eső jelentette volna a gyorsulást, ahogy az első napi utolsó gyors eredménylistáján ez látható is. Az első négyet viszont irtózatos tempóban hajszolva a 206 WRC-t, az aszfaltkirály Panizzi nyerte. A sarkában azonban mindvégig ott lihegett Grönholm, az utolsó gyorson elért első idejével hatalmas csatát ígért a további két napra is.

 
   
   

A francia csapat harmadik autójában a VB címvédő Burns már nem ment ennyire fényesen, de végig az első hatban tartotta magát. A Peugeot-k mögött, kicsit hátrébb a Subaru csapat autózott. Solberg és Makinen több, mint egy perces hátránnyal zárták a napot, de a többiekhez képest még mindig jók voltak. Solberg második napi hibája során azonban leszakadt az élbolytól, ezzel Makinen előrébb került, egészen a negyedik helyig. Hátránya mindössze 40 másodperc.

 
   
   

A Ford csapat szerintem később letagadja, hogy egyáltalán részt vettek a versenyen. Azt pontosan tudták, hogy a fanciák ellen föl kell majd kötni a gatyájukat, meg is tettek mindent, hogy megpróbáljanak lépést tartani. Az első napot Sainz zárta előrébb, az abszolút ötödik helyen, mögötte 10 másodperccel állt ekkor Makinen. C. McRae a hetedik helyen, egyelőre kilátástalaunl ácsorgott. A harmadik Focusban ülő Martin kilencedik helyével biztatólag hatott, mivel így a csapat mindhárom autója az első tízben szerepelt.

 
   
   

A Mitsubishi csapat tovább küszködött. Alister McRae egyetlen szakaszon sem tudott az első ízben végezni. Bár csapattársa, Francois Delecour mindvégig gyorsabb volt nála, ő is csak a 11. helyre ért be az első nap végén, és csak kétszer szorult ki a top ten-ből. A.McRae a 18.-ra volt jó.

 
   
   

A Hyundai számára is rosszul kezdődtek a dolgok. Kuchar, a csapat hármas számú pilótája rögtön az első gyorson kiesett fékproblémák miatt. A csapat vezetősége már csak a legújabb fejlesztésű autóban bízhatott, amit Loix, és Schwarz be is terelt a 14. és a 15. helyre. Schwarz egyébként az utolsó gyorson a negyedik legjobb időt autózta, amivel bizonyította az autó érdemeit, bár a többi szakaszon valahogy egyikük, sem fért az első tízbe egyszer sem. Náluk talán csak a Skoda csapat volt szomorúbb. A leggyorsabb pilótájuk, Gardemeister legjobb idejét a harmadik gyorson futotta, és az is csak a 14. volt. A napot 17.-ként zárta, Kresta 19., Eriksson 20.-ként végzett.

 
   
   

A Citroen csapat távollétében csak egyetlen Xsara WRC szerepelt, az is magánkézben. Philippe Bugalskinak Panizzi a futam előtt nagy küzdelmet ígért, de már az elején látszott, hogy a harcból nem lesz semmi. A Xsara lassú kezdés után is csak a nyolcadik helyig jutott.

 
   
   

A második nap aztán folytatódott a Peugeot-k mennybe menetele. A különbség csak az időjárásban muatkozott, mivel ködös, esős reggelre ébredtek a versenyzők. Az első szakaszokon megküzdöttek a gumikkal, mivel a gyorsok eleje vizes volt, a végük pedig már száraz. Fogytak is rendesen az esőgumik.

 
   
   

Az egyetlen pilóta, akinek semmi sem számított, Panizzi volt. A napi penzumból négy gyorsot megnyert, és egyszer sem volt negyediknél rosszabb. A második helyen továbbra is Grönholm ácsorgott, végig az első hatban autózva. Hátránya 40 másodperc. Burns viszont kissé álmosan kezdett, és harmadik helyét rögtön eladta. Makinen lépett fel helyette a dobogóra. De nem soká időzött itt, ugyanis Burns a negyedik gyorsot megnyerve, rögtön vissza is vette tőle ezt a pozíciót, és már ki sem engedte többé a kezéből.

 
   
   

A Ford továbbra is változékony szereplést produkált, bár az esőnek azért örültek. C. Mcrae egészen az ötödik helyig tornázta magát, és a negyedik helyen álló Bugalskitól is mindössze hat másodpercre volt. A zárónapra maradt kettejük harca. Sainz is taposta rendesen a pedálokat. A kilencedik gyorsot meg is nyerte, és már előtte a nyolcadikon is a második legjobb időt autózta. Mivel azonban az élmezőny is rettenetesen haladt, ő maradt a hatodik helyen. Martin pedig a 11. helyre csúszott.

 
   
   

Makinen, az első gyorson bemutatott második legjobb idejével a már említett tiszavirág életű harmadik helyre ugrott. Innen viszont rohamosan lassult. A többi szakaszon már nem rúgott labdába. Az Impreza felfüggesztésének zúzása, és a versenytől való elköszönés pedig a hab a tortán. Solberg jelentette a csapat rendes virágzását. Az első szakaszt megnyerte, amivel az ötödik helyre lépett. Később aztán lecsúszott a hetedikre, ahonnan csak kínkeservesen tudott visszakapaszkodni a negyedikig. Ebben persze Makinen kiesése segített. Az utolsó gyorson begyűjtött defekttel pedig további 30 másodpercet szákolt be, amivel visszakerült a hetedik helyre. Négy másodpercre állt ekkor a hatodik Sainz mögött.

 
   
   

A Mitsubishi pedig szinte teljesen leépült. A.McRae kissé legyengülve csúszott a 18. helyre, míg Delecor a 8.-ig küzdötte magát. A.McRae nem tűrhette ezt a helyzetet és kicsit belereősítve a 12. helyen zárta a napot. A két Hyundai gyorsult némileg, továbbra is fenntartva a fejlesztések sikerességét. Schwarz a 9., Loix a 13. helyre dolgozták fel magukat. A Skoda viszont egyértelműen mutatta, hogy a többi autó nagyságrendekkel előttük jár. Gardemeister a 14., Eriksson a 16., Kresta a 17. helyen fejezte be a második napot.

 
   
   

A harmadik nap megintcsak az időjárásban hozott változást. Napsütés, és tiszta égbolt várta a versenyben maradt 41 párost. Mindössze 2x2 szakasz maradt erre a napra, összesen 112 km száguldást ígérve. A harmadikon - mely a 15. volt összeségében - Colin McRae, stílusához hűen rendesen eldobta a vasat. A szakaszt le is állították a mentés idejére. Az első szakaszt megnyerte, a másodikon a hatodik időt autózta. Az így a negyedik helyenálló McRae már az előrébb lépésre pályázott, mikor kicsúszott kerekei alól a talaj. Egy harmadikos kanyarban leesett az útról és eltörte az egyik ujját. A verseny számára kórházban ért véget. Sainz azonban begyűjtött egy aprócska pontot, magának és a csapatnak is, mivel hatodikként tudta befejezni a versenyt. Martin a nyolcadik helyig lépett előre.

A Peugeot azonban nem aprózta el a dolgot. Az első három helyért járó pontokat bezsebelték. Panizzi elsöprő fölényű győzelme, Grönholm 40 másodperc hátrányú második helye, és Burns harmadik helye, 52 másodperces lemaradással soknak tűnik. Azonban a negyedik helyen végző Bugalski már több, mint két percet kapott az elsőtől és ez már tényleg elég sok.

 
   
   

A Subaru minden reménye Solbergben volt, aki be is váltotta őket. A nem kicsi nyomás alatt magabiztosan autózva lelökte Sainzot az ötödik helyről. Delecour a hetedik helyre hozta a gyémántokat, míg csapattársa A.McRae közel hét perces hátránnyal a 10. helyen végzett. A Skoda is elbúcsúzott egy versenyzőtől. Eriksson a differenciálmű hibája miatt feladta a versenyt a 14. szakaszon. A másik két pilóta sem fért be az első tízbe. Ahogy a Hyundai is elkönyvelheti tesztelésnek ezt a versenyt. Loix ugyan átvette a 9. helyet csapattársától Schwarz-tól, de ebben a német figura három perces időtöltése is közrejátszott, melyet az utolsó gyorson követett el.

A VB következő futama a március végi Katalán rally lesz.