A magyarok a csoport 4. helyén végeztek

2000.10.02. 10:42
Szeptember 29-én rajtolt a 44. Korzika rali mezőnye. A VB futam versenyzőinek 18 gyorsasági szakaszt kell teljesíteniük. A 128 induló között üdvözölhetjük a Hideg Krisztián - Tajnafői Péter magyar párost is, akik Mitsubishi Lancer típusú versenyautójukkal az első napot az N csoport előkelő 5. helyén és az abszolút lista 28. helyén végezték.
 
   

A második napot a Panizzi - Panizzi páros kezdi az élről Peugeot 206 WRC típusú autóval. A Delecour - Grataloup páros szintén Peugeot-val indul a második helyről, míg a Fordosok a 3. (Sainz - Moya) és a 4. (McRae - Grist) helyre szorultak. A Burns - Reid Subaru trió csak az 5., míg a tavalyi világbajnok, a Makinen - Mannisenmaki duó az idei gyenge szereplésének megfelelően csak a 6. helyről kezdheti a második napi erőpróbát a Mitsubishivel.

Az idei év favoritja, a Grönholm - Rautiainen versenyzőpáros Peugeot-jukkal a 8. helyre szorultak. Ez azért meglepetés, mert az ezer kanyar versenyének nevezett futam előzetes tesztelésén ők érték el a legjobb időt.

A Peugeot-os Francois Delecour és csapattársa, Gilles Panizzi az autóval teljesen elégedetten és hibátlan autózással a magukénak mondhatták az első napot, hiszen ketten együtt öt szakaszt megnyertek a lebonyolított hatból. Delecour az 5. szakaszig az élen állt, de a pályára tévedt disznók kikerülésével jelentős időt vesztett, így az utolsó gyorson az aszfaltmenő Panizzi átvette csapattársától a vezetést.

 
   

Delecour-t ez nem zavarta túlzottan, mert így legalább nem kellett a második napot elsőként kezdenie, s bízott abban, hogy figyelemmel tudja kísérni Panizzi eredményeit. Az összesítésben a márkák versenyét vezető Ford közepes teljesítménnyel kezdte a versenyt. Nem volt probléma az autókkal. Carlos Sainz elégedett volt az első napi teljesítményével, s elismerte, hogy a Peugeot-kat nem tudja befogni. Ugyanez volt a véleménye Colin McRae-nek is, bár Őt nem zavarták az előtte haladók hiszen Ők a bajnokságban mind mögötte állnak, Sainz-ot kivéve.

Az első napi rossz gumiválasztás okozta McRae gyenge kezdését, de a későbbiekben megfelelőbb gumikkal vehette fel a lépést a mezőnnyel. A csapat hármas számú pilótája, Piero Liatti egy új félautomata váltót tesztelt a versenyen, s teljesen elégedetten nyilatkozott róla. A felfüggesztésre viszont panaszkodott, ami szintén új fejlesztésű volt.

 
   

Richard Burns Subarujával az első gyorsot megnyerte és a folytatásban is az élvonalban maradt. A fékekre panaszkodott, viszont az autóval és a gumikkal elégedett volt. Tommi Makinen egyenletes teljesítményt nyújtott az első nap folyamán és a hat szakaszon csak egyszer csúszott ki az első hat helyezett közül. Ezt esetlegesen a többiekétől teljesen eltérő keverékű gumi választása is okozhatta. Az autó futóművét is megütötte az egyik gyorson, s a törött felni és a defektes gumi miatt kényszerültek visszafogni a tempót.

 
   

A Seat csapatát erősítő Didier Auriol ugyanúgy küszködött az autóval, mint az előző versenyeken. Először a gumik koptak a kelleténél jobban, majd az egyik henger mondta fel a szolgálatot, és csak vánszorogni tudott az úton. Ezt a hibát hamar kijavították a szerelők, de a gumikkal nem tudtak mit kezdeni. Auriol azt nyilatkozta, hogy a Pirelli nem azt a keveréket szállította nekik, amit megrendeltek.

A Peugeot-os Marcus Grönholm - aki az éves tabellán az első helyen áll - annak tudta be a gyengébb szereplést, hogy számára ismeretlen pályákon folyt a verseny. Ennek ellentmondani látszik, az ötödik szakasz, amely mindenki számára ismeretlen volt, mégis közel tudott autózni az élmezőnyhöz.

Freddy Loix már az első balos kanyarban befejezte a versenyt. A még hideg gumikkal lecsúszott az útról, s az autó sérülései miatt nem is tudott tovább menni. A Hyundai-os Kenneth Eriksson is idő előtt búcsúzott. Autójának eleje csúszott meg egy jobbos kanyarban, s az oldalfalnak ütközvén eltörtek a felfüggesztések. Szerettek volna eljutni a szervizpontig, ahol a szerelők kijavíthatták volna ezt a hibát, de a közúton egy rendőri ellenőrzés nem engedte Őket tovább menni.

Az alulkormányzottságra egyébként a csapattárs, Alister McRae is panaszkodott. A második napra esőt ígértek, s ez bizony összekuszálhatja a sorokat. Előfordulhat, hogy száraz és nedves pályák váltogatják egymást, s így a gumiválasztás nem lesz egyszerű feladat.

A Hideg - Tajnafői kettős az N csoport 3. helyén zárta a második napot!!! A 2000 V-Rally de France Island of Corsica második napjának végére majd másfél órás csúszás került a programba. Ennek oka nyolcadik szakaszra látogató rengeteg néző, akik miatt törölni kellett a szakaszt a versenyből. Valamint Colin McRae balesete, amely a 10. gyorsaságin történt.

A baleset után le is állították a versenyt, amíg a sérült versenyzőt elszállították. A második nap 4 gyorsaságiján, a rajt után 4,3 km-rel egy tempós szakaszon, ahol 6. fokozatban lehetett haladni, egy derékszögű bal kanyarban a belső íven McRae Ford Focus WRC-je lecsúszott az útról, felborult, tetejével egy fának ütközött, majd 40 m mélyen kövekre és fákra esett. Nicky Grist, a navigátor ki tudott mászni az autóból és Ő értesítette a mentőegységeket. A mentők 20 perc alatt szabadították ki McRae-t az autóból. Mentőhelikopterrel szállították kórházba.

A Ford csapat szóvivője elmondta, hogy a sérülései nem súlyosak. A navigátor Nicky Grist jól van. Későbbi értesülések szerint az arccsontja törött el és a tüdeje sérült meg, de ezek nem súlyos sérülések, várhatóan Vasárnap már ki is engedik a kórházból. A csapat manager Wilson nyilatkozata alapján, most a legfontosabb, hogy Colin felépüljön, ha nem indul San Remo-ban, akkor sem történik semmi.

A második napra megérkezett az eső is, de ez sem zavarta a Peugeot csapatot. Delecour és Panizzi csak egymást szorongatják, ők voltak a leggyorsabbak az összes gyorsaságin ezen a napon. Delecour speciálisan vágott Michelin abroncsokkal kezdte a napot, arra gondolva, hogy az első gyorsaságikon eső lesz, de az út nem bizonyult annyira nedvesnek, így egy picit lassabb volt, mint szerette volna.

A harmadik helyen álló Sainz már 25,9 mp-re van a második helyezettől, ő is azok közé a fickók közé tartozik akik soha nem adják fel? nyilatkozta róla Delecour. A harmadik Peugeot-val versenyző Marcus Grönholm is feltornázta magát az 5. pontszerző helyre, így a csapat összes autója az első hatban van. Carlos Sainz a Forddal elégedett volt. ''Hajtok ahogy bírok, de nem tudom utolérni a Peuget-kat.'' -mondta.

Befejező nap

 
   

Véget ért a 44. Tour de Corse Rallye. Számunkra a legjobb hír, hogy a Hideg - Tajnafői kettős a N csoport 4. helyén, az abszolút értékelésben a 21. helyen ért célba. A 65 indulót számláló N-csoportban mindvégig egyenletes teljesítményt nyújtottak.

A második nap végén még ugyan a 3. helyen álltak a kategóriában, azonban a mögöttük loholó olasz páros pályaismeretével, nem tudták felvenni a versenyt. A futam kiélezettségére utal, hogy az őket mind az abszolút, mind a kategória értékelésben követő Frreyros - Vallejo párost mindössze másfél másodperccel előzték meg. Hidegék előtt a Santoni - Casamatta páros végzett, 1 perc 33 másodperccel megelőzve a magyar párost. A legfrissebb hírek szerint McRae már elhagyta a kórházat és hazatért Skóciába. Elmondása szerint készül a VB következő futamára, San Remo-ba.

A Panizzi testvérek rettenetesbe kapcsoltak mindjárt az első gyorsaságin. Ők voltak a leggyorsabbak, 4,6 mp-et adtak Marcus Grönholmnak, és az ezen a gyorsaságin harmadik időt elérő Delecour-nál is 6,6 mp-el sikerült gyorsabbnak lenniük. Így át is vették a vezetést és 6,4 mp-vel álltak az első helyen. A következő szakaszt Delecour nyerte, 5,5 mp- ledolgozva hátrányából. Az utolsó gyorsasági előtt, mikor Delecour 3,3 mp-re volt Panizzi-éktól, a csapatvezető azt az utasítást adta a pilótáknak, hogy Panizzinak kell nyernie.

Francois Delecour kissé csalódott, hogy nem tudott nyerni, de Panizzit képtelen volt utolérni és a csapat döntését is szem előtt kellett tartania. San Remo-ban viszont már Ő szeretne nyerni. Corrado Provera csapatfőnök így nyilatkozott: "Nem csak a kettős győzelem miatt örülök, hanem annak hogy év eleje óta nagyon sokat tudtunk fejlődni aszfalton, és végig két ütőképes autónk volt versenyben.

A Fordos Carlos Sainz-nak kormányszervó-problémája támadt a második gyorsaságin, ráadásul itt egy órát kellett várakozniuk, ''ez sosem jó, mert kiesem a ritmusból''- nyilatkozta. Így majd egy perccel leszakadt az elsőktől, de a nyomában loholó Burns még így is több mint 22 mp-re volt tőle. A szerelők teljesen ki tudták javítani a hibát. Majd az utolsó gyorsaságira azt az információt kapta a csapatától, hogy a pálya száraz. Ennek ellenére esett az eső.

A célban köszönetet mondott a csapatnak a pontos adatokért. A 4. helyre beérkező Richard Burns nem csalódott. Úgy értékeli a versenyt, hogy sikerült feltárni azokat a pontokat, ahol még erősíteniük kell. Az utolsó, ködös gyorsasági szakaszt sikerült megnyernie. De nem tudta megelőzni Sainzot, így Ő nem állhatott dobogóra ezen a hétvégén.

Mivel az éves bajnokságban jó helyet foglal el, nyugodtan tud készülni a következő versenyre. Az 5. helyezett Marcus Grönholm folyamatosan támadta a harmadik Peugeot-val Burns-t, de sikerült a Subarus pilótának 21 másodpercre növelnie a köztük levő különbséget, miután megnyerte az utolsó gyorsasági szakaszt. Grönholm elégedett teljesítményével, hiszen nem számít ?aszfaltmenőnek?. Nagyon várja a következő futamot, hogy a most tanultakat felhasználva komolyabb eredményt tudjon felmutatni. A hatodik helyre Pierro Liatti érkezett a Ford Focus WRC-vel. Mivel az Ő feladata az új fejlesztések tesztelése volt, különösen értékes a helyezése a csapat számára. Simon Jean-Joseph a Subaru csapat második pilótája a 7. helyre futott be, ezzel sikerült célba érnie élete első korzikai futamán. Ezzel két pontot szerezve a kékek csapatának.

A következő VB futam október 19-22 San Remo A Peugeot itt szintén a teljes csapattal áll rajthoz.