Mi lesz veled Loeb?

2005.10.20. 16:29
A többszörös világbajnok fölül most eladják a csapatot. Pontosabban a PSA 2006-tól kivonul a raliból, így megszűnik a szintén többszörös világbajnok Citroën csapat, Loeb munkahelye. Mi lesz a munkanélküli autóversenyzővel?

Az idei rali-vb-szezonból hátra van még néhány futam, de Sebastien Loeb már bebiztosította bajnoki címét, így megvédte címét. De mi lesz jövőre, mikor a csapata megszűnik, és a maradék csapatoknál levő helyekre többszörös a versenyzői túljelentkezés? A szintén megszűnő Peugeot csapat ásza, Marcus Grönholm már le is szerződött a Fordhoz, így máris eggyel kevesebb hely maradt.

"Most, hogy Marcus szerződést írt alá a Forddal, az én hasonló célú esélyeim jelentősen lecsökkentek. Persze még lehetne tárgyalni a csapattal, de a körülmények megváltoztak. Valójában már nem nagyon foglalkozok a jövő évi dolgokkal, nagyon valószínű, hogy egy privát csapatnál fogok versenyezni, és várok. A Citroën 2007-es visszatérésére várok. A most október 27-ei FIA döntés eredményétől függ. Ha elfogadják a költségek csökkentésére tett javaslatot, akkor semmi tarthatja vissza a Citroënt a visszatéréstől" - mondta Loeb. - "Bármi történjék is, keresek egy csapatot, nem feltétlenül ugyanolyan feltételekkel, mint amit a Ford ajánlhat."

Loeb azt is megemlítette, hogy a privát csapathoz menésnél azért a márkát megtartaná, így a Kronos vagy az Oreca jöhet szóba. Ebben az esetben viszont lehetőség szerint a mérnökök is vele tartanának, mert már annyira ismerik egymást, hogy félmondatokból is belövik neki az autót az adott pályákra. “Egy azonban biztos, Guy Frequelin nem tart velem, ő marad a Citroënnél, de azért figyelni fog." - mondta Loeb. A Citroën Sport eközben csökkentett létszámmal fog üzemelni, és a C4 WRC 2007-es indulásának előkészületein fog dolgozni.

Seb arra a kérdésre, hogy jövőre milyen esélyeket lát magának egy Xsara WRC kormánya mögül, elmondta, hogy célja mindenképp a bajnok cím megvédése. "Az új szabályok miatt sok változás lesz. Mechanikus differenciált kell használnunk, és sokkal kevesebb elektronika lesz az autóban. A Xsarát ezeknek megfelelően kell átalakítanunk."

Szerinte keményebb küzdelmek várhatóak, és teljesen át fog alakulni az eddigi rend. A Mitsubishit említette mint feltörekvő csapatot, akinek az autója már eddig is a legközelebb állt a jövő évi előírásokhoz. "A Subaru rossz irányban halad a fejlesztésekben, de hamar rá fognak találni a helyes irányra. A Fordnál van Marcus, és a jelenlegi leggyorsabb autó. Mindezeket figyelembe véve jó esélyeink lesznek a Xsarával" - fejezte be.