A C4 WRC tarol

2007.01.19. 09:41
Loeb ott folytatja az új autóval ahol abbahagyta. Sőt, mintha abba se hagyta volna…

Rali-vb versenynaptár 2007

január 19-21. Monte-Carlo-rali
február 9-11. Svéd rali
február 16-18. Norvég rali
március 9-11. Mexikó-rali
március 30 - ápr. 1. Portugál rali
május 4-6. Argentin rali
május 18-20. Szardínia-rali
június 1-3. Akropolisz-rali
augusztus 3-5. Finn rali
augusztus 17-19. Német rali
augusztus 31 - szept. 2. Új-Zéland-rali
október 5-7. Katalán rali
október 12-14. Korzika-rali
október 26-28. Japán rali
november 16-18. Ír rali
november 30. - dec. 2. Brit rali

A hagyományos szezonkezdő futammal, a Monte-Carlo-ralival megkezdődött a 2007-es rali-vb-szezon. A hatalmas nézői jelenlét megszakított kötelező tréning is lassan hagyományosnak mondható, ahogy a versenyen a Citroënek erőfölénye is.

A tegnapi két gyorsaságin Loeb a zsírúj C4 WRC-vel megnyugtatta a rivális csapatokat, hogy idén sem lesz könnyű dolguk, ha lépést szeretnének tartani vele. És nemcsak rá kell figyelni majd, hiszen a verseny első napját a szintén C4 WRC-s Daniel Sordo zárta másodikként. És akkor vegyük hozzá, a több hetes kihagyást, amit a téli pihenőnek hívhatunk, és ami Loebnek a balesete miatt több hónaposra nyúlt. Mi lesz később, ha visszarázódnak a válltámaszos ülésbe?

A harmadik helyen már közel fél perces hátrányban (két gyors után!) a Ford Rally Team Marcus Grönholmja áll, aki mellesleg kétszeres világbajnok. A negyedik helyen Hirvonnen a másik Focus WRC-vel, möggötte pedig az egyelőre még 2006-os Subarukkal vergődő kék csapat. Nekik a gumizás is újdonság lesz idén, hiszen a vb-ről kivonuló Pirellik helyett most először versenyeznek BFGoodrich gumikkal.

Azt hiszem már most borítékolhatjuk a hétvégi zúzás végeredményét. A bajnokságot még ne temessük, de az is tuti, hogy a franciák az élbolyban lesznek.

A Monte

A Monte-Carlo-rali a világ leghíresebb és egyben legnehezebb utcai versenye. Érdekes kettőség jellemzi a versenyt. Az enyhe éghajlatú monacói aszfaltot elhagyva a pilótákat Dél-Franciaország télies és nehezen megjósolható vegyes útviszonyai fogadják. Hó, jég, eső és száraz aszfalt mind-mind jellemzőek erre a versenyre, így különösen nagy presztízzsel bír a monte-carlói trófea megszerzése. A monte-carlói győztesnek sokoldalú pilótának kell lennie, aki jól ismeri az útviszonyokat és nagyszerűen tud választani abroncsot az ilyen gyorsan változó útviszonyokhoz.

Az idei évben az útvonallal is megnehezítik a résztvevők dolgát, hiszen mindössze két gyorsasági szakaszon ment végig a mezőny korábban, az összes többi új lesz. 1997-hez hasonlóan az idei évben is rendeznek egy szuperspeciális szakaszt a monacói kikötő mellett, ott ahol a Forma-1-es versenypálya is lenni szokott. A rali központja a franciaországi Valence-ben lesz, s Monaco a szuperspeciális szakasz mellett a díjkiosztó ünnepségnek is otthont ad.

A rali 1185 km hosszú lesz 14 gyorsasági szakasszal és a szuperspeciálissal, melyek összesen 328 kilométert tesznek ki.