Loeb első győzelme?

2002.01.21. 11:02
Szokás szerint a Monte-Carlo-i futammal kezdődött a 2002-es rally VB évad. A tavaly év végi átigazolási mizéria mostanra lezárult, és szinte mindenki új csapatnál, új autóval vágott neki.
 
   
   

A Monte sosem tartozott az unalmas futamok közé. Most is már az első gyorson megkedődtek a kalandok. A rajt felé haladva motorhiba miatt két citroenes is elbúcsúzott - Radström és Bugalski. Panizzi Peugeot 206 WRC-je eresztette az olaját, így neki először ezzel kellett elbíbelődnie, amiért több, mint 2 perc büntetést kapott.

 
   
 

A matador, Carlos Sainz nem bízta a véletlenre a dolgot. Ő a már jól megszokott Ford Focus WRC nyergében learatta az első gyorsasági győtztesének járó babért. Mögötte pislantásnyi hátránnyal, 0,9 másodperccel végzett Makinen a Subaru WRC-vel. A harmadik helyre C. McRae terelte be a Focust, és nem kis meglepetésre Schwarz érkezett negyedikként a Hyundai WRC-vel, majd Kresta a Skodával ötödikként. A nagy nevű nagyágyúk jóval lassabbak voltak, de ez nem jelent semmit, ez még csak az első próba volt.

 
   
   

A második gyorsot biztonsági okokból törölték a túl sok néző miatt. A következőre viszont Solberg szívta fel magát iszonyatosan, mögötte egált futott C.McRae és Makinen. A Hyundai WRC volánját kissé rossz irányba fordította a Mitsubishitől átszerződött Loix. Mutatványa következtében az autón esett némi lakatos munka, ő pedig lábtöréssel került kórházba.

 
   
 

Ekkor a Citroen egyetlen versenyben maradt Xsara WRC-jét kormányzó Loeb rettenetesbe kapcsolta magát, és az abszolút lista élére ugrott. Innen már senki sem tudta letaszítani. Az első nap végén 36 másodperccel állt a második helyre befutó Makinen előtt. Sainz a kormányszeróval küszködött, Schwarz pedig kibontotta a Hyundai futóművét.

 
   
   

A második nap Loeb és Makinen harcát hozta. Ebbe egyedül Solberg tudott beleszólni, ő is nyert egy szakaszt. C.Mcrae ismét hozta a peches formáját. Egyszer megperdült, aztán eltört az ülését rögzítő fém, aztán a kipufogója. Ezzel szinte tálcán nyújtotta a harmadik helyet Sainznak, aki fel is tornázta magát ide.

 
   
 

A negyedik helyen Grönholm zárta a napot, nyugis, semmit sem kockáztató vezetéssel. A szintén Peugeot-ban csücsülő világbajnoki címvédő, Burns sehogy sem találta helyét a pirinyó autóban. Kicsit lassan, kicsit többet hibázva a kelleténél a hetedik helyen maradt.

 
   
   

A Skodások reménysége, Kresta megtámasztotta a Skoda jobb oldalát egy kőfalon. Az azonban nem bírta az erőhatást, így leomlott, ezáltal az autó teljes oldala a szakadék fölött lebegett. Innen már nem tudta leszedni a verdát, így kiesett. Csakúgy, mint Rovanpera.

 
   
 

Vasárnap szinte semmi különös nem történt. Hacsak az nem, hogy napviláégra került a Citroen csapat esetleges szabálytalansága. Szombaton ugyanis Loeb a tankolási zónában nemcsak üzemanyagot vett fel, hanem lecserélték a kerekeit is, ami nem megengedett. Ezért a produkcióért kapott 2 perc büntetést. Ezzel a hendikeppel vágott neki az utolsó napnak. Így lett a 45 másodperc előnyből hátrány.

 
   
   

A fergetes vasárnapi hajrával még mindig a második helyen végzett Loeb, azonban a csapat megfellebezte a 2 perc büntetést, így a végeredmény majd a genfi íróasztal mellett születik meg. Loeb legrosszabb esetben második, az ideiglenes eredménylista alapján azonban győzött.

A második helyen Makinen végzett, értékes pontokat gyűjtve. Harmadik helyen maradt Sainz, mögötte az iszonyatos tempót diktáló C.McRae futott be, megelőzve Grönholmot. A nap győztese Solberg, aki a négy gyorsból hármat megnyerve a hatodik helyen zárta a Montét. A világbajnoki címvédő Burns több, mint 5 perc hátránnyal a nyolcadik helyre volt jó a hétvégén.