A gyönyörű céldobogó

2003.01.27. 14:39
A Peugeot fölény elszállt, de a győzelem a családban maradt: hármas Citroën befutó. A magyar különítmény remekül szerepelt, de a technika ismét beleugatott.
 
   
 







Alig több mint két hónap telt el a legutóbbi rali VB futam óta, és mégis mintha egy teljesen másik mezőny vágott volna neki a Monte-Carlo ralinak. Hát persze, hiszen nem csak a két hónap múlt el, hanem a tavalyi szezon is. A csapatok, és a pilóták átrendezték soraikat, szponzoraikat és így újult erővel kezdték meg az idei szezont. Ez a szezonkezdet pedig nekünk magyaroknak is ígéretesen indult, hiszen a honi bajnokságot megelőzve mindjárt ezen a világbajnoki futamon szurkolhattunk egy hazai párosnak.

 
   
   

Szabó Gergő és Köhler Zoltán, no meg a Toyota Corolla WRC neve meglepetésként tűnt fel a nevezési listán, de aztán mikor megtudtuk a részleteket , a meglepődést az izgatottság váltotta fel. Vajon mire lesznek elegek a nagyok között? Az egyik népszerű ralis honlapon az olvasók elsöprő fölénnyel szavaztak arra, hogy Gergőék "Tisztes helytállással bejutnak a célig".

 
   
 

De vessünk egy pillantást a nagy nevek elhelyezkedésére is. A VB címvédő, Peugeot csapatnál nem sok minden változott, mármint a felállást tekintve, mert a színük kipirult rendesen . Az állandó két versenyző Grönholm, és Burns mellett most a Panizzi testvérek is esélyt kaptak. A Subaru előrántotta a lepel alól a legújabb fejlesztésű WRC-jét, melynek már a fazonja is kicsit szemkímélőbb, a hátsó szpojlere pedig egyszerűen lenyűgöző. A pilóták maradtak, Solberg és Mäkinen, bár ez utóbbi már most bejelentette, hogy a szezon végén nyugdíjazását fogja kérni. No, meg azt is, hogy természetesen az ötödik VB címmel szeretne visszavonulni. Nos, nagy szavak ezek egy olyan versenyzőtől, aki pont egy éve nyert utoljára futamot, a célba érkezések számát már nem is említve.

 
   
   

Az eddig menőnek számított Ford csapat elvesztette mindkét aduját. Elhagyta őket Colin McRae, és Carlos Sainz is. Valamint még néhány anyagi támogató is, ahogy azt az autók színéből leszűrhettük. Nincs miért sirdogálni az eseten, hatalmas fejlesztést ígérnek, így inkább reménykedjünk, és ne temessük még a Focus WRC-t. A két hűtlen pilóta pedig Citroënékhez szerződött, akik most először neveztek a teljes szezonra, és a két versenyző szerződtetésével bebizonyították, hogy komolyan is gondolják a dolgot. A kisebb csapatoknál, mint a Hyundai, és a Skoda nem sok minden változott. Talán annyi, hogy Skoda kormányt kapott a kezébe Auriol, és a csapat mellé szegődött a Shell, így kenőanyag problémáik valószinűleg nem lesznek, bár eddig se azzal volt a baj.

 
   
 

Az 1400 km össztávú verseny első lépései még csütörtökön megtörténtek. A magyar különítményesek az első nap kiválóan bizonyítottak, és egyáltalán nem látszott, hogy felkészültségben hátrányt szenvednének. 82. versenyző-párosként rajtszámozták őket (a rajtszámuk a gyári-privát megkülönböztetés miatt 104-es volt), de már a csütörtök esti rajtceremóniánál kiderült, hogy a Super1600-as autók elé vették őket, így a 41. helyről kezdhették a futamot. Az első gyorson a 20. időt villantották, ami lenyűgöző.

 
   
   

A pálya ördöge azonban a szokásokhoz híven ismét a Peugeot lett. Grönholm megmutatta ki a főnök. A második gyorson közel 30(!) másodpercet dobott a másodikként célba érő McRae nyakába, és egyáltalán: az első helyet ki sem adta a kezéből egész nap. Mögötte azonban tülekedtek rendesen. Végre úgy tűnik, az oroszlános gépek fölénye kicsit alábbhagyott. A három Citroën és a két Subaru is ott tülekedett egymás mögött. Burns Peugeot-ja valahogy megint hátrébb szorult, pedig tudjuk, hogy ő is tud valamit. Aszfaltmenő Panizziék pedig ekkor még a hóval küzdöttek.

 
   
 

Gergőék pedig az előttük haladó svájci illetőségű Corollával. Mivel az egy keresztbefordulással elállta az utat, jó 3 percre feltartva a mögötte érkezőket, köztük a mieinket is. Ezután még jött egy defekt is, de ez meg sem kottyant nekik, a nap végére a 19. helyen álltak, legjobb idejük a hatodik gyorson bemutatott 15. volt. Gratula. Eközben az élen egyre jobban látszódott, hogy a Citroën nagyon ott van. Grönholm előnye lassacskán fogyatkozott, ahogy először csak Loeb, majd később McRae is tudott szakaszgyőzelmet felmutatni. Sőt, még Sainz is megelőzte őt a 6. gyorson. Ezt azonban a Subarusok nem érhették meg, mivel még az 5. gyorson egyöntetűen lecsúsztak az útról, és elköszöntek.