Szombaton aztán fordult a kocka, bár az első gyorsot biztonsági
okok miatt törölték, így háromra fogyatkozott a napi feladat.
Ezeket azonban mind-mind a citromosok nyerték, szépen megosztva.
Először Loeb kettőt, végül az öreg Sanyi bácsi is kapott egyet. A
Peugeot-k pedig szinte teljesen kikerültek a képből.
Grönholm eltalált egy sziklát, és harminc perc - iszonyat -
hátránnyal eredet a mezőny után tök utolsóként. Mire számított? Nem
értem.
Panizzi sem járt sokkal jobban. Először egy GPS-es hibázás miatt
kapott 1 perc büntit - valószinűleg félre állt pisilni, és ez már
útvonalelhagyásnak számít, majd rossz gumit választott, és még
hátrébb csúszott. Végül egészségügyi bajaira hivatkozva feladta a
versenyt.
Hogy magas vérnyomás vagy hasmenés volt a gond, sosem tudjuk
meg. Burns az előző napi eredményéből élt egész nap. A 7-10
helyek között autózott, így a nap végére már csak 5. helyen állt,
három és fél perc hátránnyal. És Gergőék számára sem hozott további
sikereket a szombat. Utoljára még nyomtak egy 18. időt a napi első
gyorson, aztán a Corolla hajtásának meghibásodása miatt fel kellett
adniuk. Vazze - egy ország ralis közönségének szentségelésétől
visszhangzott a hétvége.
Vasárnap aztán Sainz rátett még egy lapáttal a meglepetés
csomagra. Az első gyorsot McRae nyerte, mögötte Loeb futott be.
Grönholmot szinte meg se kell említeni, hiszen hiába lett harmadik,
hátránya fényévekre vetette vissza. A második gyorsot a két Fordos
fiú, Martin és Duval repülte át a leggyorsabban, mögöttük Burns
próbált visszakapaszkodni. A Citroënek valamit becumizhattak,
hiszen egyöntetűleg gyengélkedtek. Még Schwarz Hunyadija, és Auriol
is megelőzte őket. Így aztán az a helyzet állt elő, hogy az egy
perc előnnyel
az élen álló Loeb-öt nem tudták már megszorongatni, de még a
második helyen tanyázó McRae is közel 45 másodpercnyi nyugalmat
kapott. A harmadik helyért azonban még folyt a harc.
Az ominózus 12. gyors után Martin állt ott. Sainz megnyugtatta a
francia csapat vezetőit, hogy nem csináltak vele rossz üzletet. Az
utolsó előtti gyorsot megnyerve, közel 5 másodpercet faragott le
Martinnal szembeni hátrányából. És ezután jött az, amit a
fiataloknak (és Colin McRae-nek is) még jócskán kell gyakorolniuk.
A hidegvér. Sainz hátránya már 3 másodperc körüli volt, mikor
nekivágott az ucsó szakasznak.
Mások ilyenkor lenyugodnak, lassan végig poroszkálnak,
nehogy még a meglevő pozíciójukat is elveszítsék (vagy épp esnek
egy hatalmasat 'alá McRash).
A spanyol viszont elővette jó pár évvel ezelőtti énjét, és ezt a
gyorsot is megnyerve hat másodpercet vert Martinra. Így
a három másodperc hátrányból, ugyanennyi előny lett, és a
dobogó harmadik fokára is Citroënes versenyző állhatott. Ilyet
láttunk már Peugeot-val, de most mégis szebb lett a kép. Elemzésre,
meg okok fejtegetésére nem pazaroljuk az időt. Ez még csak az első
verseny volt, majd év közepén vonunk le tanulságokat, most még túl
korai...
|
|
|