Felpörög a raliszezon

2006.08.09. 10:21
Közel két hónap pihi után újra felöltik a fiúk a rugdalózókat, és visszamásznak a csövek közé.

A 2006-os német rali három igen intenzív napon át tart, s a 19 gyorsasági szakasz 351,55 km-t tesz ki. A St. Wendel szuperszelektív szakasz ismét a program része lesz, s ismételten a második és a harmadik nap végén megy végig rajta a mezőny.

A pihenőt követően a világbajnoki ralimezőny Németországba utazik, hogy ismét lendületet vegyen és ezúttal a 16 futamból álló szezon kilencedik versenyén mérkőzzön meg egymással. A német rali aszfaltos verseny lesz, így a szakértő pilóták alig várják, hogy megmutathassák, hogy ki is az úr a betonon. Várhatóan nagyszerű élményt nyújt majd a rali mind a résztvevőknek, mind a várhatóan 200 ezres nézőtömegnek. Egy dolog változtathat csak ezen, az időjárás, amely gyakran kiszámíthatatlan. Nagy kilengések lehetnek a hőmérőn - és mily meglepő -, az eső sem kizárt.

A német ralit Trier régióban, a francia és a luxemburgi határhoz közel rendezik meg az elmúlt évekhez hasonlóan. Gyakran nevezik a versenyt „három az egyben” ralinak, hiszen szűk keskeny utakon, hosszú egyeneseken és a Mosel-völgyi szűk kanyarokon kell átvágnia magát a mezőnynek. Ezután a pilóták elérkeznek a Baumholder katonai táborba egy olyan terepre, amely inkább a katonai tankok gyakorlatozására van kitalálva, nem pedig raliautók száguldozására. - Vajon miért olyan ismerős ez nekem? - Itt az utak gyorsabbak és szélesebbek, de nagyon óvatosan kell haladniuk az autóknak, mivel betontömbök hevernek szerteszét, s ezeknek a kerekek és a felfüggesztések könnyen áldozatul eshetnek. Ezek a gyorsasági szakaszok különösen nagy kihívást jelentenek majd a csapatoknak, hiszen az eső miatt igencsak ingoványos talajon haladnak majd. Végül Saarland egyenletes és gyors aszfaltos útjai zárják a ralit.

A hétvégi német ralin Sebastien Loeb a favorit, hiszen négyszer indult el itt és négyszer győzedelmeskedett a Kronos Total Citroën pilótája. Marcus Grönholm egy héttel később hazai terepen kap visszavágási lehetőséget. „Ez elég izgalmas, mivel mindketten megpróbálunk a másik versenyén nyerni. Németországban kezdünk, erre fogok először koncentrálni, vagyis hogy győzzek otthon. Rettenetesen óvatos vagyok. Marcus gyakran versenyképesen ment itt. Kevesebb mint négy másodperccel győztem itt 2003-ban, s a szezon kezdete óta rendkívül jól teljesít az autója. A harc nagyon szoros lesz, s még mások is beleszólhatnak a küzdelembe. Az időjárás is fontos szerepet játszhat és még ha mindenki azt gondolja is, hogy én vagyok a verseny favoritja, számomra ez nem ilyen egyértelmű. Meg vagyok arról győződve, hogy a Kronos csapat, a Xsara, Daniel (Elena) és jómagam készek vagyunk a küzdelemre…” – nyilatkozta a címvédő francia pilóta.

A tavalyi versenyen az akkori négy PSA csoportbeli autó ért célba, így két Citroën az első két helyen és két Peugeot a bronzérmes és a negyedik helyen. Idén a Peugeot már nem indult, s Marcus Grönholm teljesítményét is nehéz megítélni, hiszen bár csúcsformában, az Akropolisz rali-győzelmével zárta a szezon első felét, mégis tavaly még peugeot-s színekben állt rajthoz ezen a ralin.