Alig egy hét telt el, és máris itt a következő fellépés.
Alig egy héttel a svéd rali után jelenleg zajlik a rali-világbajnokságban most debütáló norvég rali. Ennek nemcsak a norvég születésű Petter és Henning Solberg és rajongói örülhetnek, hanem az összes észak-európai pilóta, élükön Marcus Grönholmmal, hiszen a térségben jelentős fölénnyel bírnak vezetési tapasztalat terén.
Norvégia teljesen új terep a vb-mezőny számára, de akik már versenyeztek rajta, úgy vélik, általában lassabb és szűkebb, mint amit a svéd pályákon megszoktak. Ráadásul sokkal hegyesebb-dombosabb vidéken vezetnek az utak. Az újdonság mellett további nehezítés, hogy sokkal több hóval kell a csapatoknak megküzdeniük, mint az elmúlt hétvégén. A legoptimistább jóslatok szerint is fogcsikorgató hideg és rengeteg hó várható, így hatalmas hókorlátok szegélyezik majd a gyorsasági szakaszokat.
Az elmúlt hétvégi ralin már nagyjából megmutatkozott az új C4 WRC tudása a havas-jeges úton. Akárcsak a Monte-Carlo-ralin, az autó megbízhatónak bizonyult dacára a sokszor kedvezőtlen feltételeknek. Miután Loeb az abroncsválasztás hibáján bukta el az aranyérmes helyet, így tuti, hogy erre most különösen nagy figyelmet fognak fordítani, és nem követik el még egyszer ugyanazt a hibát.
A verseny 1109,57 km hosszú, 18 gyorsasági szakasszal, amelyek összesen 355,99 kilométert tesznek ki. A szervizpont a Viking Shipben, az 1994-es téli olimpiára épített arénában lesz. Az időjárási viszonyok a svédországinál is rosszabbak lehetnek, mivel február hagyományosan az év leghidegebb hónapja Norvégiában. Hóesést és mínusz 15 fokos hideget is jósoltak a hétvégére.