Sógorok a Hungaroringen

2002.09.10. 09:03

 
   
   

A verseny leggyorsabb köre a győztes Wolfgang Schachinger nevéhez fűződik: az 1:59,99-es idő az ÖTC mezőnyének is becsületére válna. A Mini Marcosba vetett remények azonban nem igazolódtak be: Christian Widerhofer nem járt szerencsével, egy kör hátránnyal lemaradva, utolsóként ért célba. Cserebogara egyedülálló megjelenésével azonban kivívta az elismerő címet: "A Legocsmányabb versenyautó, amiben a kormány is rossz helyen van.

 
   
 

Az Astra Kupa mezőnye jókorára dagadt. Volt is lökdösődés rendesen, már az első futam során is. A rajt után Szamosvári Béla és Bíró Géza kicsit összekoccant, majd mindketten folytatták a versenyt. Sorrend a rajt után: Brachna, Jánosi, Krecz. A harmadik körben Solti Attila és Dr. Grigalek Gábor is ütközött. A negyedik körben Gál Szabolcs a hátsó sikánnál guminak ütközött. Ezután sorban jöttek az események: Pataky Tibor megforgott, Mikl Péter kiállt, csakúgy, mint Veégh, ezután ütközött Szőke László, de sikerült visszatérnie a versenybe. A legmeghatóbb pillanatot a futam céljában a Brachna-Jánosi párostól láthattuk: a végig vezető Brachna László célegyenesben elengedte csapattársát, hiszen Jánosinak nagyobb szüksége volt az így megszerezhető pontokra.

Vasárnap

 
   
   

A magyar H csoport mezőnye a zónaversenyzők nélkül is igen izgalmas versenyt kínált. A rajtnál Brachna beragadt, autója megállt, majd betolták a boxutcáig. Pólya egyre inkább megközelítette a harmadik helyen autózó Bódis Kálmánt, míg Zengő Zoltán is felzárkózott mögéjük, aki az ötödik kör megkezdése után megelőzte Pólyát. Az ő BMW-je annyira lelassult, hogy Bódis Kálmán is megelőzte. Aztán a tizenegyedik körben Pólya kiment a boxba, megállt, majd miután a helyére igazítottak egy leesett gyertyapipát, visszatért a pályára.

 
   
 

Két körrel a futam vége előtt Zengő Zoltán Mercedesének motorja feladta a harcot, ő is kiállt. Ugyanekkor Butyka György autója is lassulni kezdett. Az utolsó körben a hátsó sikánban egyszerre öten próbáltak meg befordulni, Mohácsi Ákos autóját megtörték, Barta Gábor Opel Corsájával eközben kicsúszott a pályáról, de még vissza tudott jönni. A célegyenesben ismét a tegnapi astrás megmozduláshoz hasonló jelenetet láthattunk, az élen haladó Rácz István elengedte csapatfőnökét, Bódis Kálmánt.

 
   
   

Sascha Plöderl a hétvége osztrák meglepetésembere, hiszen a fiatal versenyző a bajnokság szombati, 7. futama után a mait is magabiztosan nyerte. A Honda beállításai tökéletesnek bizonyultak a magyar pályára, a második helyezett Seatnak esélye sem volt arra, hogy megközelítse az éllovast. Pedig a rajtnál ismét kilőtt az ezüst-sárga fényezésű dízel Herbert Karrer irányítása alatt, olyannyira, hogy kis híján első helyre is tudott ugrani. Hátrébb, a piros Celicában ülő Prankl szintén jól csípte el a rajtot, maga mögé utasítva a többszörös bajnok Hoffmannt, aki a jelek szerint nem talált megoldást a hétvége folyamán kísértő technikai gondjaira.

 
   
 

A rendkívül jó formában lévő Prankl kitartóan üldözte Karrert. Ha Plöderl volt a nap győztese, akkor a nap vesztese címet ismét Nielnek kell adnunk, hiszen a tavalyi év bajnoka magyarországi gyenge szereplése révén végleg elesett a címvédés lehetőségétől. A bajnoki cím sorsa azonban még így sem dőlt el a Hungaroringen: Karrer megbízható, nyugodt vezetése nyomán ugyan pár ponttal ki tudta építeni a vezetését (86), a második helyen álló Roman Hoffmannak (77,5) azonban még mindig vannak esélyei, főleg ha azt is figyelembe vesszük, hogy a döntő forduló helyszínén, Brnóban ő már tudott győzni az idén.

 
   
   

Jürgen Schmarl, aki zavartalan biztonságban tudhatta magát az ötödik helyen, technikai problémák miatt kénytelen volt feladni a versenyt. Christoph Lampert, akit az OSK-sportbírók a tegnapi versenyből kizártak, úgy döntött, hogy hazautazik, így a vasárnapi versenyen már nem volt ott az indulók között.

 
   
 

A history verdáknál a vasárnapi verseny során ismét izgalmas pillanatoknak lehettünk tanúi. A rajtrácsot a tegnapi verseny befutója adta, azonban a tegnapiakkal ellentétben most Németh András is ott volt a pályán, igaz csak a mezőny után, a boxutcából indulhatott a 143-as rajtszámú Alfa GTA-val. Hiányzott azonban George Komaretho és Georg Böhringer (mindketten Escort II RS-sel).

 
   
   

Az első helyről induló Wolfgang Schachingert nem igazán tudták megszorongatni az üldözők, így a legnagyobb csata a második helyért folyt - Heinz Bethke és Martin Gudernatsch valóban nem kímélték az Alfa GTA-t és a 2002-es BMW-t. Miután az élen álló Schachinger magabiztos vezetést épített ki magának, a hetedik körben Gudernatsch az alsó kanyarban elhúzott Bethke mellett, s igen hosszasan maga mögött is tudta tartani. Három körrel a vége előtt aztán Bethke nagy lendületet vett, és a sikánnál bepasszírozta magát a BMW elé, sőt, a célba is tudta menteni 32 századmásodperces előnyét. A negyedik helyért szintén nagy harc folyt, a 8-as rajtszámú Rinnhofer és a 11-es Schallenber vívtak egymással, végül előbbi bizonyult jobbnak.

 
   
 

Az Astrások vasárnap délután talán a kupasorozat egyik legizgalmasabb és leglátványosabb versenyét nyújtották egymásnak és a közönségnek. A 29 fős mezőny rajtja után méterről-méterre változott a sorrend, a kavarodásban kisebb koccanások is történtek. Először Solti Attila látogatott a kavicságyra, nem is folytatta a versenyt. Az élen ötfős vonat alakult ki, Szabolcs Róbert, Brachna László, Krecz Zsolt, Gál Szabolcs és Jánosi Sándor küzdött a minél jobb helyezésért.

 
   
   

A második körben Vladár és Bíró ütközött, mindketten kiálltak. A harmadik körben Szőke László autójából ömleni kezdett a benzin, és ezután szinte minden körben búcsúzott egy-egy autó valamilyen technikai probléma miatt. Gál Szabolcs eltalálta az egyik kanyar külső ívére érthetetlenül odarakott, és minduntalan visszahelyezett gumi oszlopot, minek folytán autója irányíthatatlanná vált, és ő is a pálya szélén ragadt. Mindeközben az élen Brachna László, Szabolcs Róbert, Krecz Zsolt és Jánosi Sándor egymást oda-vissza előzgetve vívott a pontokért. A Média Kupában Wéber Gábor szerezte meg az első helyet, összetettben pedig közvetlenül az élboly után, az ötödik helyen végzett.